پنجشنبه 5 خرداد 1384

هاچ زنبور عسل و عارضه نکروفیلیا، نقدی با نيش طنز آلود به سلسله مقالات جناب دکتر احمد، پیام هنرور

یکی از دکترهای دانشمند که سایت وزین "گویا" آخرين پژوهشهای ايشان را در سايت خود درج می نمايد، سخنانی می فرمايند که بحق لایق دریافت مدال طلای طنز بین المللی می باشد. ایشان که در پیدا کردن و پيوند زدن مستندهای علمی، تخیلی، عامی از ابرهای آسمان گرفته تا جوراب پدر زن صدام حسین برای اثبات نظرات خویش تبحر دارند، بحق قدرت اینرا دارند که دکمه ای کنده شده از لباس مادر فولاد زره )در داستان امیر ارسلان نامدار( را به بغچه لباس مادر فردین در گنج قارون پیوند دهند تا مثلا بر وجود قورباغه های ابوعطا خوان کاخ ریاست جمهوری صحه گذاشته شود. ایشان که بحق دانشمند، روانشناس، آسیب شناس اجتماعی و اقتصادی، کارشناس نامزدهای ریاست جمهوری و علل نامزد شدن از لحاظ روان داروئی پیشرفته بالینی و ....( مشتمل بر چندین عنوان علمی دیگر) هستند، متاسفانه از دید جامعه علمی دنیا مخفی گردیده اند. یکی از علل مخفی شدن ایشان اینست که به مشهور شدن نمی اندیشند و مادامی که ثابت نکنند ایرانی های باستان تمایل بزنای بامحارم داشته اند، از پای نمی نشینند و در پيدا کردن رد و پای بجا مانده از اين رفتار ايرانيان امروزی، حتی اگر لازم شود برای آوردن ادله کافی در نزد دادگاه افکارعمومی به کرات دیگر رفته تا مثلا عکس یک موجود فضائی را که در حال زنای با محارم خویش است، گرفته و با خود آورند. دلیل دیگر دور بودن ایشان از جامعه معتبر علمی، نبود جایزه ای درخور و منزلت ایشان می باشد که مثلا اگر به ایشان جایزه نوبل دهند، جنبه های علمی دیگر ایشان نادیده گرفته می شود و اگر جایزه اسکار را جهت انتقادها و استخراجهای ادبی، اجتماعی و روانشناسی از فیلم فارسی های چهل سال قبل بدهند، باز هم جنبه های علمی دیگر ایشان نادیده گرفته شده است. پس جامعه علمی بر آنست تا با ترکیب انواع تندیسها و مجسمه های علمی، ادبی، سیاسی، روانی و.... ارزش و اقتدار ایشان را در انواع علوم صحه گزارد. در این راستا اینجانب با توجه به ناقصی عقلی و علمی خود می خواهم یکی از تزهای ایشان را در مورد پدر ستیزی ایرانیان، با تقلید از قلم خود ایشان تائید و اثبات کنم:
«در ورزشهای باستانی ایران نیز می توان ردپای رقابت بین پدر و پسر بر سر تصاحب مادر را دید. مثلا دو کشتی گیر باستانی به این نیت با هم چهار شاخ می شوند که ضعیفتر خود را پسر و قوی تر خود را پدر جا میزند تا بر سر جام قهرمانی یا چه فرق می کند!!؟ بر سر زن (که در اینجا از لحاظ روانشناسی فرویدی) همسر و زن قوی تر است و مادرِ ضعیفتر، نبرد کنند. در اینگونه نبردها معمولا برد با قویتر است چون حق مالکیت بیشتری را احساس می کند. ضعیف یا پسر که بعد از شکست سرخورده و مایوس می شود، در بازگشت به خانه، مادر را که متعلق به رغیب دانسته، از سر خشم بلند کرده و بزمین می کوبد تا افسانه پهلوان ننه بار دیگر تکرار شود. نشانه بارز و خشن تر این نوع رقابت ها را می توان در فیلمهای کابوئی دهه پنجاه آمریکا جستجو کرد که نهایتا با دوئل به اوج پدر و پسر ستیزی به ختم می رسند. در افسانه های شرق دور هم می توان بکارتن هاچ زنبور عسل اشاره کرد که شخصیت اصلی کارتون یعنی هاچ فقط بدنبال مادر خود می گردد و نه پدر، چون هاچ می خواهد اول مادر را پیدا و تصاحب کند و بعد بر سر مادر با رغیب که پدر است، دربیفتد. اما وقتی هاچ به مادر یا ملکه می رسد مکه را دارای صدها شوهر میبیند که مسلما نمی تواند با صدها پدر بجنگد و بهمین دلیل سر شکسته و داغان به دنبال یک پدر می گردد تا با او بر سر نامادریش رقابت کند. البته این بخش آخر را بدلیل جنبه بدآموزی ای که دارد، ژاپنیها نساخته اند اما روند و سیر این کارتون از همان ابتدا واضح و مبرهن است. بهر حال هر چه که من مثال هم نیاورم بازهم دلیل بر وجود رقابت پسر و پدر و وجود مادر سالاری در بین ایرانیان میباشد. گردش ابرها، باد و مه و خورشید و فلک همچنین کشته شدن امیر کبیر در حمام فین کاشان (که بوسوسه مادر شاه وقت صورت گرفت) و آتش زدن تخت جمشید بدست اسکندر با وسوسه زن که مظهر مادر سالاری ست و با اطاعت بی چون و چرای فرزند صورت گرفت، باز هم این تز را تائید می گرداند. اوج فرمانروائی و مظهر زنانگی را در فیلم اسکندر توسط آنجلینا ژولی شاهد هستیم. در فيلم اسکندر البته پدر بدست پسر کشته نمی شود چون پدر در اين فيلم همجنس باز و بيسکسوال می باشد و قاعدتا مانع و رقيب قدری برای پسر (اسکندر) بحساب نمی آيد. پدر در اين فيلم بدست يک معشوق اش که پسر است، کشته می شود تا جواب خيانتش را به معشوقش پس دهد. اما ای کاش که او در اين فيلم بدست پسرش کشته می شد، تا حلقه اسناد مادر سالاری من کاملتر می گشت و برای اثبات اين عمل لازم نبود که اينقدر از زمين و آسمان دليل بیاورم! اما مهم نيست و ما در بحث بعد با تشریح و تفسیر کارتون لی لی پوت و لورا به اثبات این نظریه خواهیم پرداخت.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دقت و ظرافت دکتر عالیقدر به همینجا ختم نمی شود و در آخر بخش: «نگاهي ديگر به فيلم هاي فارسي، بخش 2: فيلم گنج قارون (سایت گویا)» به معرفی منابع پرداخته اند که مثلا برای دیدن فیلم گنج قارون اینجا را کلیک کنید!!! و وقتی آنجا را کلیک میکنیم، وارد سایتی می شویم که فیلم را جهت فروش عرضه کرده است که اینهم دلیلی ست بر وجود و تاثیر مادرسالاری زیرا که صاحب سایت راضی نمی شود کسی مفت و مسلم صاحب گنج قارون و موفق بدیدن مادر علی بی غم شود.
به هر حال ضمن احترام خدمت ساحت علمی جناب دکتر، امیدوارم که همواره قلمشان روان و چنته اشان پر از دلائل و شواهد مادر سالاری باشد و با امید بظهور رسیدن دکترهای دانشمند و نابغه دیگر برای نشان دادن زوایای تاریک زندگی ما ایرانیان مانند عارضه نکروفیلیا، این مقال طنز را به پایان می برم.

منابع: سایت گويا HTTP://MAG.GOOYA.COM/COLUMNISTS/ARCHIVES/028153.PHPپیام هنرور - سوئیس

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23243

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاچ زنبور عسل و عارضه نکروفیلیا، نقدی با نيش طنز آلود به سلسله مقالات جناب دکتر احمد، پیام هنرور' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016