سه شنبه 17 خرداد 1384

روحانی: آمریکا تاب تحمل توانمندی های هسته ای صلح آمیز کشورهای اسلامی را ندارد، مهر

دکتر حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با شیخ حمدان بن زائد آل نهیان معاون نخست وزیر و وزیر خارجه امارات، توافق با رییس امارات عربی متحده در مورد امضاء یک توافقنامه امنیتی بین تهران - ابوظبی در مقابله با تروریسم، جنایات سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر را حائز اهمیت دانست.
به گزارش خبرگزاری "مهر"، دکتر روحانی دبیر شورایعالی امنیت ملی در دیدار شیخ حمدان بن زائد وزیر خارجه امارات عربی متحده گفت: دو کشور نباید به کشور یا کشورهای ثالث اجازه دخالت در روابط دو جانبه بدهند. وی هدف اصلی آمریکا در منطقه را مسلط کردن اسرائیل بر مقدرات کشورهای اسلامی دانسته و شعار دموکراسی و آزادی آمریکاییها را صرفا پوششی برای اهداف سلطه طلبی آنها بر منطقه از جمله اجرای طرح خاورمیانه بزرگ خواند.

دکتر روحانی با ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی در عراق افزود: اخیرا در منطقه و پس از تجاوز آمریکاییها به افغانستان و عراق، شاهد شکل گیری یک حرکت سیال تروریستی در کل منطقه هستیم که باید کشورهای منطقه با اهتمام خاص نسبت به مقابله اقدام کنند.

دبیر شورایعالی امنیت ملی با اشاره به زرادخانه های سلاحهای هسته ای اسرائیل و حمایت بی چون وچرای آمریکا از سلاحهای کشتار جمعی اسرائیل خاطرنشان کرد: در عین حال، آمریکا نمی تواند توانمندی کشورهای اسلامی در تکنولوژی صلح آمیز هسته ای را تحمل کند و مداوما در حال ایجاد فشار برای محرومیت حقوق مشروع بین المللی کشورهای اسلامی است.

شیخ حمدان بن زائد آل نهیان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از آزادی لنجهای توقیف شده دو کشور همزمان با مذاکرات دبیر شورایعالی امنیت ملی در ابوظبی گفت: ایران همسایه ما بوده، هست و خواهد بود و لذا امارات علاقه مند به حفظ روابط حسن همجواری است.

وزیر خارجه امارات متحده با ابراز نگرانی در مورد آینده ثبات و امنیت در منطقه، خواستار رایزنی در کشور در مسائل منطقه همچون آینده عراق شد. وی افراط گرایی را تهدیدی برای ثبات کل منطقه تلقی نمود و توافق ابوظبی - تهران در مورد موافقتنامه امنیتی در مقابله با تهدیدات امنیتی از جمله تروریسم را مهم خواند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معاون نخست وزیر امارات با اشاره به اهمیت روابط اقتصادی دو کشور، موضوع انتقال گاز ایران به امارات عربی متحده را از موارد مهم همکاریهای استراتژیک اقتصادی دانسته و برای حضور امارات در پروژه های انتقال گاز ایران اعلام آمادگی کرد.

وی از بهره مندی کشورهای منطقه از تکنولوژی صلح آمیز هسته ای حمایت نموده و گفت: کشورهای اسلامی منطقه نیز باید بتوانند از مزایای تکنولوژی هسته ای همچون سایر کشورها استفاده کنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23958

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روحانی: آمریکا تاب تحمل توانمندی های هسته ای صلح آمیز کشورهای اسلامی را ندارد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016