چهارشنبه 18 خرداد 1384

اظهارات رييس كل دادگستري استان تهران درباره گنجي، پرونده ملي مذهبي ها و...، ايسنا

عليزاده:
اگر كانديداها وجوهي خلاف و از بيت‌المال صرف كنند رسيدگي مي‌شود
شادي‌هاي منطقي اشكال ندارد
كميته‌ي رسيدگي به پرونده ملي‌مذهبي‌ها كارش را آغاز مي‌كند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


رييس كل دادگستري استان تهران گفت: اگر كانديداها وجوهي را بر خلاف قانون و از بيت‌المال صرف كرده باشند، حقيقتا رسيدگي مي‌كنيم؛ اين قول را مي‌دهم كه اگر از بيت‌المال باشد، رسيدگي شود.


به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمين عباسعلي عليزاده در حاشيه ديدار مردمي اين هفته خود در جمع خبرنگاران درباره‌ي وضعيت مرخصي اكبر گنجي، گفت: دليل به مرخصي آمدن گنجي اين بود كه سر و صدايي بلند شده كه وي اعتصاب غذا كرده و در زندان است و بعد خانواده وي و برخي از سياسيون مطالبي را مي‌نوشتند.


وي ادامه داد: به دنبال اين مساله كامبيز نوروزي طي تماسي تلفني به بنده گفتند كه اجازه داده شود عده‌اي از انجمن صنفي روزنامه‌نگاران در زندان با گنجي ملاقات كنند و بگويند كه وي اعتصابش را بشكند و من هم موافقت كردم و قرار شد وي نامه اين درخواست را مطرح كند؛ نامه را نوشتند و فرستادند، اما ديديم كه روزنامه‌ها نوشتند كه گنجي اعتصاب خود را شكسته است.


رييس كل دادگستري تهران تصريح كرد: در پاسخ نامه نوروزي نوشتم كه حالا كه وي به اعتصاب خود پايان داده مي‌گوييم كه به وي چند روزي مرخصي دهند كه اين كار صورت گرفت. زيرا گنجي بيمار است و حق استفاده از مرخصي را دارد، رييس قوه‌ي قضاييه نيز دستور دادند كه وضعيت زندانيان را در حدي كه قانون اجازه مي‌دهد مراعات كنيد.


عليزاده خاطرنشان كرد: اگر قرار باشد قانون را رعايت كنيم، همه بايد اين كار را بكنند. قوه‌ي قضاييه معتقد است هركسي كه به قانون عمل نكند، ما بايد قانون را رعايت مي‌كنيم و تخطي از مقررات را خلاف قانون مي‌دانيم؛ انتظار داريم كه افرادي كه خود را فرهنگي مي‌دانند و معتقدند از نظر قانوني تابع هستند، مقررات را رعايت كنند.


وي از خبرنگاران خواست كه در رابطه با گنجي بررسي كنند و ببينيد آيا وي ملتزم به قانون بوده و آن را رعايت كرده يا خير.


رييس كل دادگستري استان تهران درباره‌ي تخلفات انتخاباتي، اظهار داشت: در مجموعه‌ي استان تخلفات انتخاباتي وجود دارد، البته نه از خود كانديداها بلكه از سوي طرفدارانشان، اين طرفداران گاهي كارهايي مي‌كنند كه دون شأن آنهاست و به حيثيت فردي كه كانديدا شده، لطمه مي‌زنند. از تعداد پرونده‌ها آمار دقيق ندارم، اما مي‌دانم بيش از 8 پرونده است، اما پرونده آنچناني كه تأثير در انتخابات داشته باشد تا به حال نداريم و اميدواريم نداشته باشيم.


به گزارش ايسنا عليزاده درباره‌ي نحوه‌ي تامين هزينه‌هاي تبليغاتي كانديداها و نوع تحصيل آن، گفت: اينكه اين پول را از كجا آوردند نه وقت آن است كه بررسي شود و نه اينكه جاي طرح آن است، البته برخي گزارش‌ها وجود دارد كه مطرح مي‌شود برخي كانديداها پول را از كجا آوردند، اينها هيزم‌هايي هستند كه در تنور انتخابات ريخته مي‌شود. اما بدانيد كه به اين مسائل در وقتش رسيدگي مي‌شود و اگر وجوهي بر خلاف قانون و از بيت‌المال باشد، حقيقتا رسيدگي مي‌كنيم. اين قول را مي‌دهم كه اگر از بيت‌المال باشد رسيدگي مي‌كنيم.


وي در پاسخ به اين سوال كه چه ميزان به سلامت اداري دستگاه دادگستري اطمينان دارد؟ تصريح كرد: بسيار اطمينان دارم، اگر بفهمم كه مجموعه امور مالي دادگستري از مسير قانوني خارج شده، به شدت برخورد مي‌كنم و هرگاه جلسه‌اي بوده تأكيد ‌كردم كه از دو چيز در دادگستري تهران براي پرسنل اداري نمي‌گذرم؛ يكي مسائل مالي و ديگري مسائل اخلاقي، كه بسيار جدي هستم و از ابتدايي كه مشغول كار شدم از اين دو مساله نگذشتم و نمي‌گذرم. اگر گزارشي داريد كه امور مالي ما كار خلافي كرده گزارش دهيد، برخورد مي‌كنيم، به هيچ‌وجه تحمل نمي‌كنيم كسي بيت‌المال را تضييع كند.


رييس كل دادگستري استان تهران درباره‌ي برخي از گزارشها مبني بر رواج رشوه در ايران گفت: به طور كلي رشوه و فساد را نفي نمي‌كنم، زيرا در تشكيلاتي به اين عريض و طويلي حتما فساد است؛ اما بحث اين است كه اين فساد چه ميزان است آيا اين مقدار هست كه به حيثيت نظام لطمه بزند؟ البته مي‌گويم يك مورد فساد هم نبايد در ايران باشد و مبارزه با مفاسد اقتصادي هم از اينجا نشأت گرفته، كه الان چندين پرونده داريم كه در رابطه با فساد اداري و رشوه محكوم شدند.


وي در ادامه درباره‌ي بازي فوتبال ايران و بحرين و شادي‌هاي بعد از آن، اظهار داشت: اميدوارم ايران در بازي پيروز شود، زيرا ورزشكاران وطن‌پرست ما زحمت مي‌كشيدند و همه هم براي آنها دعا مي‌كنند. من هم به عنوان يك ايراني دعا مي‌كنم كه پيروز شوند، اما دادستاني تهران و نيروي انتظامي و ساير مراكز ذي‌ربط آمادگي‌هاي لازم را دارند. اميدواريم بعد از پيروزي ايران شهروندان و جوانان غيور و با فرهنگ ما منظم منطقه را ترك كنند، شادي كنند؛ اما شلوغ نكنند.


عليزاده در پاسخ به اين سوال كه شادي در سطح خيابان‌ها مشكل ندارد؟ گفت: شادي در هيچ‌كجا اشكال ندارد شادي اگر معقول و منطقي باشد، اشكالي ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس كل دادگستري استان تهران درباره‌ي كميته رسيدگي به پرونده ملي مذهبي‌ها و زمان آغاز به كار آن نيز گفت: اين كميته متشكل از بنده، كريمي‌راد و رييسي و ايزدپناه است و كارش را طي يكي دو روز آينده آغاز مي‌كند.


وي از پرداخت ديه به خانواده‌ي قربانيان حادثه پاكدشت نيز خبر داد و گفت: با نامه‌نگاري كه شده است احتمالا به زودي اين ديه پرداخت مي‌شود.


عليزاده در پايان درباره‌ي خبر اعتصاب غذاي زرافشان، تصريح كرد: گرسنه شوند، غذا مي‌خورند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24084

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اظهارات رييس كل دادگستري استان تهران درباره گنجي، پرونده ملي مذهبي ها و...، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016