پنجشنبه 19 خرداد 1384

همسر اکبر گنجی: شوهرم ظاهرا بار دیگر دستگیر شده است، روز

"تلفن خانه گنجی کنترل است. گوشی را بر نمی دارند. دوستان گنجی وجوانان درمقابل خانه اوجمع هستند. چیز دیگری نمی دانیم" اینها آخرین خبرهای مربوط به گنجی است که دکتر محسن کدیور دیشب در ساعت 11 به وقت تهران به خبرنگار روز می گوید، یعنی درست بعداز بیست وچهار ساعت که ماموران مرتضوی برای دستگیری گنجی رفتند و اوخانه نبود. در همان حالی که شادی فوتبال شهر را فراگرفته بود، دانشجويانی هنوز در کوچه آماده بودند تا نگذارند ماموران دادستانی اکبر گنجی بيمار را با سرفه های خشگش به زندان برگردانند.

از طرف دیگر سعید مرتضوی امروز حکم جلب گنجی را صادر کردو گفت: او متواری شده و خود را مخفی کرده است. در حالیکه یوسف مولایی، وکیل اکبرگنجی ضمن رد نظر مرتضوی اظهار داشت: گنجی کسی نیست که بخواهد متواری شود یا ازحکم قانون سربازبزند، اکنون هم مشغول مداواست.

کریمی راد، سخنگوی قوه قضا ئیه هم نظری خلاف مرتضوی دا رد: با توجه به گواهی پزشکی، مرخصی ایشان تمدید شده یاخواهد شد. اما عباسعلی علیزاده، رئیس دادگستری تهران سخنان چند پهلوئی به خبرنگاران گفت: اگر قرار باشد قانون را رعایت کنیم، همه بایداین کار رابکنند. او از خبرنگاران خواست بررسی کنند که اکبر گنجی ملزم به قانون بوده وآن را رعایت کرده است یا نه.

اما معصومه شفیعی، همسر اکبر گنجی نیمه شب دیشب به خبرگزاری فرانسه گفت: شوهرم ظاهرا بار دیگر دستگیر شده است.

هشدار به دادگستری

ماشالله شمس الواعظين همبند ساليان گنجی و سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات که خود را از غروب به خانه گنجی رسانده بود، از همان جا به خبرنگار "روز" گفت به نظر می رسد مرخصی او را که قول داده بودند به خاطر مصاحبه ها و گفته هايش به رسانه های داخلی و خارجی ناتمام گذاشته اند.

شمس الواعظين اين را از گفتگو با ماموران سعيد مرتضوی دريافته است که حتی ماموريت خود را پنهان می کردند و به گفته شمس از نوشته ای که در دست داشتند پيدا بود که علت و بهانه ماموريتشان چيست.

ماشالله شمس الواعظين به شکل ورود ماموران به خانه ای که همسر و فرزندان اکبر گنجی در آن تنها بودند شکايت داشت و می گفت آقای گنجی کسی نيست که بخواهد پنهان شود ما نگرانيم که او کجاست و ماموران درست نبود که به اين شکل به خانه او بريزند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از سردبير روزنامه های توقيف شده جامعه، نشاط و عصر آزادگان پرسيده شد علیزاده اعلام کرده است که گنجی بايد به قانون احترام بگذارد و در پايان مرخصی هفت روزه اش به زندان بر گردد و حالا که برنگشته جلب می شود، وی پاسخ داد" آقای علیزاده آخرين کسی است که حق دارد درباره آزادی و قانون حرف بزند چرا که همين امروز سخنگوی قوه قضاييه گفته است که مرخصی گنجی تمديد شده است و علی زاده شاکی پرونده گنجی است. مگر يادتان رفته که وی در دادگاه تجديد نظر به حکم قاضی شجاع بخشی تبرئه شد ولی آقای علی زاده با برکناری قاضی بخشی پرونده را به شعبه ای که خود رياست آن را بر عهده داشت فرستاد و خود شاکی و هم خود قاضی شد .

شمس الواعظين سپس به صراحت تمام به رييس دادگستری تهران هشدار داد که متوجه شرايط کشور باشد چون اوضاع به گونه ای نيست که وی از اين ترکتازی ها بکند.

- براي مطالعه متن کامل گزارش، اينجا را کليک نماييد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24115

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'همسر اکبر گنجی: شوهرم ظاهرا بار دیگر دستگیر شده است، روز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016