پنجشنبه 19 خرداد 1384

اطلاعيه خانواده زرافشان و "اتحاد دمکراسي خواهان ايران": تحصن خود را ادامه مي دهيم!

مردم شریف و آزاده ایران

به اطلاع شما هم میهنان آزادی خواه و طرفدار برقراری دموکراسی در کشور آسیب دیده مان ایران می رسانیم :

دکتر ناصر زرافشان وکیل خانواده های قتل های سیاسی موسوم به زنجیره ای ، مدت 3 سال است که از بیماری سنگ کلیه رنج می برد و در اعتصاب غذا به سر می برد . مسئولان جمهوری اسلامی با وجود تایید بیماری او توسط پزشکان زندان اوین ، به او حتی برای درمان سنگ کلیه اش مرخصی هم نمی دهند .

به خاطر آزادی و دست کم مرخصی موقت او ، ما عده ای از دوستان او و از جمله همسر او از ساعت 10 صبح 18 خرداد 84 دست به تحصن در برابر زندان اوین زدیم .

در این تحصن اعتراضی شخصیت های سرشناسی مانند دکتر فریبرز رییس دانا ، مادر زنده یاد انوشیروان لطفی که در زمره قتل های فاجعه ملی سال 1367 است ، خانم سیمین بهبهانی ، علی اشرف درویشیان ، دوستان دفتر تحکیم وحدت ، علی افشاری ، عبداله مومنی ، دکتر محمد ملکی ، و بسیاری دیگر به تحصن کنندگان پیوستند

خبرنگارهای "ایسنا" ، "ایرنا" ، و خبرگزاری فرانسه و روزنامه ی اقبال برای مصاحبه آمدند و با خانم هما زرافشان (همسر دکتر زرافشان) و خانم شهلا انتصاری ، سخنگوی "اتحاد دموکراسی خواهان ایران" گفت و گو کردند . نیروهای امنیتی که در برابر در اصلی زندان گرد آمده بودند، خبرنگار روزنامه اقبال را فراخواندند، و پس از حدود نیم ساعت گفت و گو او به جمع ما پیوست، ولی گفت: "من در آن سوی خیابان هستم و رویدادها را یادداشت می کنم."!

تحصن کنندگان نوشته های بزرگ نویسی شده ای را در دست داشتند که تعدادی از آن ها عبارت بودند از : " زندانی سیاسی آزاد باید گردد ." ، " ناصر زرافشان ، وکیل قهرمان آزاد باید گردد . " ، " زرافشان ، زرافشان ، تا پای جان حمایتت می کنیم ." " .....ما از تمام شیوه های مسالمت آمیز تا آزادی دکتر ناصر زرافشان بهره می گیریم . " ، " ...دولت جمهوری اسلامی مسئول حفظ سلامتی دکتر ناصر زرافشان است ..." و ...

در ساعت 3 بعد از ظهر و به هنگام عوض شدن شیفت کارکنان زندان اوین با اتومبیل های شخصی و مینی بوس و اتوبوس ، تحصن کنندگان ، پلاکارت ها را به دست گرفتند ، وبا صدای بلند شعار سردادند

حدود ساعت 3 بعد از ظهر نیروی انتظامی وارد کار شد . در آغاز یک سرهنگ 2 آمد و تهدید کرد که اگر تا یک ربع دیگر محل را ترک نکنیم ، وارد عمل می شوند . محل را ترک نکردیم . یک ربع ساعت به بیش از یک ساعت تبدیل شد . و پس از آن یک سرهنگ تمام که لحن گفتاری ملایم و متین داشت وارد گفت و گو با تحصن کنندگان شد . و در نهایت با قول او که مساله دکتر زرافشان در یکی دوروز آینده حل می شود ، قرار شد عده ای محل را ترک کنند و فردا بازگردند . پس از ترک عده ای که کهن سال و بیمار بودند نیروی انتظامی به باقی ماندگان هشدار داد که آن ها می روند و از آن پس مسئولیتی ندارند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ساعت5 / 6 بعد از ظهر نیروی انتظامی و پلیس امنیتی با لباس شخصی تحصن کنندگان باقی مانده را محاصره کردند و 7 نفر (سه زن و 4 مرد) را دستگیر کردند . خانم دکتر زرافشان نیز در بین دستگیرشدگان بود .

حدود نیمه های شب پلیس در برابر ایستادگی دستگیر شدگان به دستگیری غیر قانونی خود پایان دادند و مجبور شد آنان را به تدریج آزاد کند .

نیروهای هوادار آزادی دکتر ناصر زرافشان تصمیم دارند به مبارزه ی خود تا آزادی او ادامه دهند .

ما به شیوه های مبارزه مسالمت آمیز و تحصن خود در برابر در اصلی زندان اوین از روز پنچشنبه ادامه می دهیم .


خانواده دکتر ناصر زرافشان
"اتحاد دموکراسی خواهان ایران"
18 خرداد 84

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24123

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعيه خانواده زرافشان و "اتحاد دمکراسي خواهان ايران": تحصن خود را ادامه مي دهيم!' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016