شنبه 21 خرداد 1384

گسترش حمایت بین الملی از حرکت اعتراضی به نقض حقوق زنان در ایران

انتشار فراخوان عمومی برای اعتراض به نقض حقوق زنان در قانون اساسی و شرکت درگرد هم آیی مردم در روز یکشنبه 22 خرداد از ساعت 5 تا 6 بعد ظهر در مقابل درب ورودی دانشگاه تهران با پشتیبانی جهانی همراه شد.

در پی انتشار فراخوان در داخل کشور، بیانیه ای نیز در تاریخ نهم ژوییه ار طرف 172 تن از دانشگاهیان و کوشندگان حقوق بشردر خارج منتشر گردید. روز بعد از آن، 5 تن ار برندگان جایزه صلح نوبل، خام ها دکتر شیرین عبادی، پروفسور جودی ویلیاز از آمریکا (1997) ، مایرید کوریگان ماگیرا از ایرلند (1976)، و بتی ویلیامز از ایرلند (1976)، و آقای اسقف دزموند توتو از آفریقای جنوبی (1984)، از این حرکت به حق زنان ایران اعلام حمایت کردند. طی روزهای اخیر چند تن از اعضای فعال پارلمان اروپا، چند بنیاد وسازمان حامی حقوق بشر و تعداد فزاینده ای از اساتید دانشگاه های کشور های مختلف، دانشجویان، نویسندگان، روزنامه نگاران، هنرمندان و کوشندگان حقوق بشر ار نقاط مختلف جهان چه ایرانی و چه غیر ایرانی، به این حرکت حمایتی از زنان ایران پیوسته اند بطوری که در عرض یک روز تعداد امضا کنندگان از 600 تن تجاوز کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

یکی از مهمترین سازمانهای جهانی حقوق بشر که به این حرکت حمایتی بین المللی پیوسته است سازمان دیدبان حقوق بشر است که حمایت خود را توسط خانم سارا لیا ویتسون، مدیر اجرایی بخش خاور میانه و شمال آفریقا، اعلام نمود. حمایت کنندگان از حرکت اعتراضی نقض حقوق زنان در قانون اساسی ایران اعلام آمادگی کرده اند که در صورت رسیدن گزندی به فعالین این حرکت، حمله و خشونت نسبت به این تظاهرات مسالمت آمیز و یا دستگیری شرکت کنندگان، علیه مقامات مستول در ایران دست به اعتراض جهانی خواهند زد. انتظار می رود طی روزهای آینده ابعاد بین المللی حمایت از تظاهرات علیه نقض حقوق زنان در ایران باز هم گسترش بیشتری یابد.


برای پیوستن به این حرکت بین المللی به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.petitiononline.com/irnwomen/petition.html

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24236

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گسترش حمایت بین الملی از حرکت اعتراضی به نقض حقوق زنان در ایران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016