سه شنبه 24 خرداد 1384

رئيس قوه قضاييه از پذيرش نامه متحصنين مقابل زندان اوين امتناع كرد، متحصنین دستگیر شده آزاد شدند، راديو فردا

9 تحصن کننده در حمایت از اعتصاب غذای ناصر زرافشان که در مقابل زندان اوین بازداشت شده بودند، آزاد شدند. دفتر رئیس قوه قضائیه نامه ای که متحصنین از جمله هما زرافشان امضا کرده بودند، نپذیرفت. در این نامه قوه قضائیه مسئول جان زرافشان دانسته شده است. شهلا انتصاری عضو کمیته برگزاری تحصن در مصاحبه با رادیو فردا، می گوید دفتر هاشمی شاهرودی خواستار نوشتن نامه از سوی وکلای زرافشان شد. وی می افزاید مردم با پاسخ به فراخوان تحصن در ساعت 4 بعدازظهر امروز، اجتماع در برابر زندان اوین را آغاز کردند. وی می افزاید الهه کولایی سخنگوی مصطفی معین در مقابل زندان اوین حضور پیدا کرد.
شيرين فاميلي
-------------------------


نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی امروز (سه شنبه) 9 نفر از تحصن کنندگان مقابل زندان اولین را بازداشت و ساعتی بعد آزاد کردند. این تحصن هشت روز است که در حمایت از اعتصاب غذای ناصر زرافشان وکیل خانواده قربانیان قتلهای سیاسی پاییز 77 انجام می گیرد. آقای ناصر زرافشان سه سال است که در زندان از بیماری حاد کلیوی رنج می برد و مسئولان قوه قضائیه با فرستادن او به بیمارستان در خارج از زندان مخالفت می کنند. کانون نویسندگان ایران در فراخوان از مردم دعوت کرده است که از ساعت 4 تا 6 بعد از ظهر در حمایت از این تحصن در مقابل زندان اوین تجمع کنند. شهلا انتصاری عضو کمیته برگزاری تحصن در برابر زندان اوین در مصاحبه با رادیو فردا، از آخرین اقدامات این کمیته و رویدادهای امروز می گوید:
شهلا انتصاری: امروز خانم کولایی آمده بودند و به شکل رسمی اعلام کردند که از دفتر آقای معین هستند، از طرف آقای معین آمده بودند و اظهار همدردی کردند و گفتند که بعد از ظهر جلسه داریم ولی اگر بتوانیم خودمان می آییم یا نماینده می فرستیم. متحصنین یک نامه برای قوه قضائیه نوشته بودند که امروز بردند دفتر آقای شاهرودی منتها کسی قبول نکرد این نامه را. آقایی که آنجا بودند گفتند که ما این نامه را قبول نمی کنیم و باید وکلایشان بیایند. ما با وکلا صحبت کردیم، چون امروز دو نفرشان اینجا بودند و رفتند آقای زرافشان را دیدند، وکلا گفتند که ما خودمان باید به دادگاه نامه بدهیم، ما که نمی توانیم نامه متحصنین را بدهیم. ما خودمان یک نامه بر اساس آنچه که می دانیم، می نویسیم که قرار شد فردا نامه بنویسند.

شیرین فامیلی (رادیو فردا): خانم انتصاری الان مراسم شروع شده؟ از حال و هوای آنجا برایمان بگویید.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شهلا انتصاری: هنوز شروع نشده، قرار بوده از ساعت چهار شروع شود، که الان البته چهار است. حالا ببینیم که می آیند؟ چون جمعیت هنوز پراکنده هستند که بیایند به این سمت. بعضا شعارهایی در دست خانمها و آقایان است، پلاکاردهای بزرگی گرفته اند که روی آن نوشته شده: «زرافشان، زرافشان، حمایتت می کنیم» «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» این را خواستم بگویم که حدود یک ساعت، یک ساعت و نیم پیش آمدند و 9 نفر را بردند، البته آزادشان کردند، پلاکاردها را هم بردند وقتی داشتند آنها را می بردند. منتها پلاکاردها به ما پس ندادند، ولی الان من می بینم خود مردم پلاکاردهای پارچه ای تهیه کردند و دستشان گرفته اند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24480

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئيس قوه قضاييه از پذيرش نامه متحصنين مقابل زندان اوين امتناع كرد، متحصنین دستگیر شده آزاد شدند، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016