چهارشنبه 25 خرداد 1384

گردهمايي اعتراضي: "تا زندانی سیاسی هست، انتخابات آزاد نیست!"، 27 ژوئن در تورنتو

کانون گفتگو و حقوق بشر در ایران – تورنتو دعوت می کند؛

هم میهنان، مدافعان حقوق بشر
گردهم آییم و اعتراض کنیم:
تا زندانی سیاسی هست، انتخابات آزاد نیست!

هم میهنان ، مدافعان حقوق بشر

آنچه در ایران تحت نام انتخابات ریاست جمهوری در جریان است، به روندی گسترده در جهت نقض بند های متعدد اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق حقوق سیاسی – اجتماعی و مدنی هم میهنان ما تبدیل شده است.
"انتخابات" جاری در حالی برگزار میشو د که بر خلاف تصریح ماده 20 الف اعلامیه جهانی حقوق بشرکه : "هر کس حق دارد آزادانه مجامع و جمعيتهاي مسالمت آميز تشکيل دهد" ، هیچ حزب، گروه، سازمان و جمعیتی که مستقل از جناح های حکومتی باشد اجازه ابراز وجود نیافته است. رسانه های رسمی و مجاز تحت تسلط این یا آن جناح حکومتی قرار دارند و در مقابل بسیاری دگراندیشان تنها به خاطر بیان نظرات خود، در شرایطی دشوار و گاه با وجود بیماری های سخت در زندان به سر میبرند.
در حالی که ماده 21 اعلامیه جهانی حقوق بشر بر اینکه
الف/ هر کس حق دارد که در اداره امور عمومي کشور خود، خواه مستقيما و خواه با وساطت نمايندگاني که آزادانه انتخاب شده باشند شرکت جويد.
ب/ هر کس حق دارد با تساوي شرايط به مشاغل عمومي کشور خود نايل آيد.
ج/ اساس و منشاء قدرت حکومت، اراده مردم است. اين اراده بايد به وسيله انتخاباتي ابراز گردد که از روي صداقت و بطور ادواري صورت پذيرد. انتخابات بايد عمومي و با رعايت مساوات باشد و با راي مخفي يا طريقه اي نظير آن انجام گيرد که آزادي راي را تامين نمايد،

تاکید دارد، شورای نگهبان قانون اساسی و رهبر حکومت اسلامی با اتکا به قوانین ضد حقوق بشری " نظارت استصوابی " و "حکم حکومتی" با حذف 99 در صد داوطلبان کاندیداتوری و نصب افراد مورد نظر خود، بر نقض حقوق بشر پای میفشارند.

در عین حال شورای نگهبان با حذف تمامی زنان داوطلب کاندیداتوری ریاست جمهوری از جمله بندهای 1 ؛ 2 ؛ 7 ؛ 8 و 28 اعلامیه جهانی حقوق بشر زیر پا نهاده و بار دیگر تبعیض خشن جنسی را به نمایش میگذارد.

علاوه بر این وجود شرط اعتقاد به اسلام و التزام به ولایت فقیه برای داوطلبان پست ریاست جمهوری، بطور رسمی و "قانونی" تمامی اقلیت های ایرانی غیر مسلمان ، میلیون ها مسلمان غیر شیعه و تمامی شیعیان مخالف ولایت فقیه را از حق انتخاب شدن در این مقام باز میدارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با توجه به دلایل برشمرده و بسیاری دلایل دیگر به اعتقاد کانون گفتگو و حقوق بشر در ایران – تورنتو انتخابات 27 خرداد در ایران مراسمی دولتی است که تمام زوایای آن بر انکار حقوق طبیعی مردم، بسیاری از مواد و روح عمومی اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق حقوق سیاسی – اجتماعی و مدنی آن تکیه دارد.
به همین جهت ما از تمامی هم میهنان و مدافعان حقوق بشر دعوت میکنیم تا با گردهم آیی خود در روز انتخابات در مقابل مجلس قانون گذاری انتاریو از خواست غالب مردم ایران برای اجرای تمام و کمال حقوق بشر در ایران و در مرحله اول آزادی تمامی زندانیان سیاسی، مطبوعاتی و عقیدتی دفاع کنیم.

تاریخ : جمعه 27June 2005 زمان: 11:30 صبح
مکان: در مقابل پارلمان انتاریو Queens Park - Toronto
تلفن: 416 – 839 37 33

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24530

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گردهمايي اعتراضي: "تا زندانی سیاسی هست، انتخابات آزاد نیست!"، 27 ژوئن در تورنتو' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016