چهارشنبه 25 خرداد 1384

هما زرافشان در گفتگو با راديو فردا: نيروي انتظامي تظاهر کنندگان را کتک زدند

در نهمین روز اعتصاب غذای ناصر زرافشان، وکیل زندانی خانواده قربانیان قتل های سیاسی، نیروی انتظامی به تحصن کنندگان در برابر زندان اوین هجوم آورد و جمعی از آنان را دستگیر کرد که بعضی ساعتی بعد آزاد شدند ولی دوتن هنوز در بازداشت هستند. چند تن از متحصنین در اثر ضرب و شتم نیروی انسانی مجروح شدند. خانواده های زندانیان سیاسی، فعالان حقوق بشر و وکلا و اعضای کانون نویسندگان، تجمع اعتراضی خود را در فاصله ای دورتر از زندان اوین از سر گرفتند. هما زرافشان، همسر ناصر زرافشان، در مصاحبه با رادیوفردا می گوید با فحاشی و باطوم به تظاهرکنندگان حمله کردند و آنها را مینی بوس ریختند و بردند، و حتی اتوموبیل های گذری نیز مورد فحاشی و هتک حرمت ماموران پلیس قرار گرفتند. خانمی که در اثر ضرب وشتم روی آسفالت بیهوش شده بود را به بیمارستان منتقل کردند.
شيرين فاميلي


هما زرافشان (در برابر زندان اوین، تهران): تعداد زیادی از تظاهر کنندگان را کتک زدند و به شکل خیلی بدی به آنها توهین کردند. بی احترامی کردند. حتی کسانی که رد می شدند با ماشین به آنها فحاشی و توهین می کردند. یک سری را ریختند توی مینی بوس و خانمی که کتک زده و بیهوش افتاده بود روی آسفالت سوار ماشین کردند و بردند بیمارستان. الان تعدادی جمعیت تحصن کنندگان را با زور و هل دادن عقب راندند و نگذاشتند کسی به اوین نزدیک شود تعداد زیادی از این ماشین ها اینجا متمرکز شدند و تعداد زیادی باطوم بدست دنبال جمعیت میکنند.
ش. ف.: اینها چه کسانی بودند؟ نیروهای انتظامی بودند؟

هما زرافشان بله نیروی انتظامی اند. همه شان نیروهای انتظامی هستند که به زور و با فحاشی همه را متفرق می کنند.

ش.ف.: چند نفر را کتک زدند؟ چه کسانی را بازداشت کردند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هما زرافشان: خانم شما اسامی را یادداشت کردید؟ غلامرضا نصیری نژاد بود، خانم شهلا انتصاری بود. آقای مسعود باستانی، کیانوش سنجری، خانم اقبالی را کتک زدند بیهوش شد. بردندش بیمارستان. خانم جباری گویا نزدیک ایشان بودند که بردند به بیمارستان. اینها را که کتک زدند از جمعیت می توانند برایتان توضیح بدهند که چه اتفاقی افتاد.

یک تظاهرکننده: وقتی نیروهای انتظامی حمله کردند آقای کیانوش سنجری را می خواستند ببرند. خانم اقبالی رفتند دنبالش و خانم ها را به شدت هل می دادند و پرت می کردند روی زمین. خانم اقبالی را دوبار حل دادند. سرش به شدت خورد به زمین و باز که ما داشتیم می رفتیم بالا، دوباره حمله کردند با فحاشی ما را فرستادند پائین.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24536

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هما زرافشان در گفتگو با راديو فردا: نيروي انتظامي تظاهر کنندگان را کتک زدند' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016