جمعه 27 خرداد 1384

دادگاه آمريكا هرگونه سرمايه‌گذاري اتباع خود را در ايران ممنوع كرد، فارس

خبرگزاري فارس: يك دادگاه استيناف با اشاره به حكم اجرايي رئيس جمهوري آمريكا از شهروندان اين كشور كه در شركت‌هاي خارجي كار مي‌كنند، خواست از حمايت مالي براي سرمايه‌گذاري در ايران اجتناب كنند.

به گزارش خبرگزاري رويتر از سان‌فرانسيسكو، اين دادگاه روز چهارشنبه اعلام كرد حكم اجرايي امضاشده توسط «بيل كلينتون»، رئيس جمهوري سابق آمريكا در سال 1997 تجارت بين شركت‌هاي ايراني و آمريكايي را ممنوع كرده و اين شامل سرمايه‌گذاري براي تجارت شهروندان آمريكايي با ايران در هر نقطه از جهان مي‌شود.
به ادعاي اين حكم اجرايي، اين تحريم‌ها با هدف آنچه كاهش تهديد حكومت ايران عليه منافع آمريكا ناميده شده، صورت مي‌گيرد.
«مارشا برزون»، قاضي اين دادگاه گفت: «ممنوعيت سرمايه‌گذاري به تحريم‌هاي اقتصادي مربوط مي‌شود. سرمايه‌گذاري در ايران مستقيما به اقتصاد ايران كمك مي‌كند و يا در نهايت به تبادل كالا ميان ايران و آمريكا منجر خواهد شد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

راي اين دادگاه بر خلاف رايي است كه در گذشته توسط دادگاه دولتي آمريكا گرفته شده بود و بر اساس آن شهروندان آمريكايي مرتبط با شركتي در هنگ‌كنگ مي‌توانستند از سرمايه‌گذاري در ايران حمايت كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24612

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادگاه آمريكا هرگونه سرمايه‌گذاري اتباع خود را در ايران ممنوع كرد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016