دوشنبه 6 تیر 1384

بوش پس از دیدار با شرودر در واشنگتن: ایران هسته ای را نمی پذیریم، مهر

جرج بوش رئیس جمهور آمریکا امروز اعلام کرد که انتخابات ایران دیدگاه وی را تغییر نخواهد داد و از نظر وی دستیابی ایران به سلاحهای هسته ای یا توانائی ساخت این سلاحها غیر قابل پذیرش است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوش در دیدار خود با گرهارد شرودر صدراعظم آلمان اظهار داشت :"توسعه تسلیحات هسته ای از سوی ایران غیر قابل پذیرش است و این روند که ایران را قادر نماید تا به توسعه تسلیحات هسته ای بپردازد غیر قابل پذیرش است.

بوش گفت:دولت آمریکا به حمایت خود از سه کشور اروپائی گفتگو کننده با ایران پیرامون برنامه های هسته ای تهران یعنی آلمان، انگلیس و فرانسه که تلاش دیپلماتیکی انجام می دهند تا اطمینان حاصل کنند تا تهران به تسلیحات اتمی دسترسی پیدا نکند، ادامه خواهد داد.

گفتنی است که شرودر نیز در این دیدار خود با بوش در واشنگتن با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران با فراخواندن رئیس جمهوری جدید ایران به تداوم مذاکرات هسته ای با اروپا خاطر نشان ساخت : اروپا بر اساس آنچه از پیش تعیین شده بود باید پیشنهادات خود را اوایل ماه آگوست ( مرداد ) به ایران ارائه دهد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنین این نکته را نیز باید عنوان کرد که با توجه به درخواست عضویت آلمان در شورای امنیت سازمان ملل و موافقت آمریکا با این مساله به نظر می رسد برلین در صدد است تا با همراه شدن خود و نزدکی مواضع برلین به واشنگتن در خصوص برنامه های هسته ای ایران موضع عدم مخالفت آمریکا با عضویت آلمان در شورای امنیت را به حمایت این کشور از درخواست آلمان تبدیل کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بوش پس از دیدار با شرودر در واشنگتن: ایران هسته ای را نمی پذیریم، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016