پنجشنبه 9 تیر 1384

گزارش تفصيلی ايسنا از ديدار محمد خاتمی با محمود احمدی نژاد

خاتمي احمدي نژاد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور در جمع خبرنگاران در ارتباط با ديدار خود با محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور منتخب، گفت كه در اين ديدار ابتدا برگزيده‌شدن وي را به عنوان رييس‌ جمهوري اسلامي ايران به احمدي‌نژاد تبريك گفته است.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، سيدمحمدخاتمي كه در حاشيه ديدار با محمود احمدي‌نژاد، سخن مي‌گفت، افزود: رياست‌جمهوري مسووليت بسيار سنگيني است و اين امر به صبوري نياز دارد. ما سعي مي‌كنيم كه قبل از اين‌كه مسووليت رياست‌جمهوري را بر دوش بگيرند، تجربيات خود را به ايشان منتقل كنيم ، زيرا بسياري از امور مشترك است و نبايد از صفر شروع شود.


خاتمي گفت: ما سعي خواهيم كرد در اين مدت باقيمانده بعد از اينكه حجم ملاقات‌هاي دكتر احمدي‌نژاد كمتر شد، نشست‌هاي بيشتري داشته باشيم و تجربيات خود را به ايشان منتقل كنيم.


وي افزود: همانطور كه گفتم بخش عمده‌اي از كارها مشترك است، انجام شده و نبايد از صفر شروع شود، از اين رو مطمئناً اين راه باعث ‌مي‌شود كه ما با انتقال تجربيات فايده بيشتري ببريم و هزينه كمتري پرداخته شود.


رييس‌جمهور ادامه داد: توقعات بالاست، اما بايد توقعات را متناسب با امكانات پاسخ داد. البته در اين جلسه قرار شد كه رييس‌جمهور منتخب با دستگاههاي مختلف مذاكرات و ملاقات بيشتري داشته باشد و اين دستگاهها در زمينه‌هاي مختلف با او گفت‌وگو كنند.


خاتمي تاكيد كرد: همگي بايد در انتقال تجربيات به دولت آينده، تلاش و كوشش كنيم.


به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد نيز پس از اين جلسه در جمع خبرنگاران گفت: بين ما ايراني‌ها سنت خوبي مثل رفت و آمد وجود دارد و البته اين سنت در بين مسوولان نيز رواج دارد.


وي اظهار داشت: ملت ايران براي رسيدن به قله‌هاي بلند سرافرازي در انتخابات شركت و رييس‌جمهور انتخاب مي‌كنند، رييس‌جمهور نيز به عنوان فرزند ملت وظيفه دارد كه خواسته‌هاي مردم را به پيش ببرد.

در طول هشت سال، رياست دولت بر عهده خاتمي بود و اكنون با راي ملت رياست قوه مجريه به فرد ديگري محول مي‌شود و در اين ميان دولت‌ها تجربيات خود را به دولت بعدي منتقل مي‌كنند.


احمدي‌نژاد ادامه داد: ما حتما از تجربيات و نقاط قوت دولت فعلي استفاده مي‌كنيم و آن را استحكام خواهيم بخشيد، ضعف‌ها و كاستي‌هايي نيز كه به هر دليل وجود دارد، ريشه‌يابي مي‌كنيم، تا حركت ملت ايران به سمت قله‌هاي بلند سريع‌تر صورت گيرد و آن‌ها زودتر به اهداف خود برسند.


وي ادامه داد: ما در زمينه انتقال تجربيات صحبت‌هايي كرده‌ايم و ساز و كارهايي نيز در اين زمينه طراحي و قرار شده كه كساني كه در طول اين هشت سال در مسووليت‌هاي مختلف بوده‌اند، تجربيات خود را منتقل كنند تا دولت جديد با آگاهي بيشتر و احاطه بر امور به مسائل اجرايي وارد شود تا در اين ميان كمترين زمان تلف شود.


محمود احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد كه ان‌شاءالله اين جلسات تا انتقال دولت ادامه پيدا كند و اظهار علاقه‌ كرد كه بتواند از تمام تجربيات دولت خاتمي و گروه همراهش استفاده كند.


وي افزود: امانتي كه ملت ايران به ايشان سپرده بود اكنون همين ملت، با راي خود به فرد ديگري سپرده و در آينده نيز بايد به افراد ديگري سپرده شود، در اين ميان مهم است كه ما از تجربيات يكديگر استفاده كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا، سيدمحمد خاتمي نيز در پاسخ به سؤال مكرر خبرنگاران، اظهار داشت: ان‌شاءالله من و آقاي محمود احمدي‌نژاد در آينده‌اي نزديك و در فرصتي مناسب مصاحبه مشتركي مي‌گذاريم و شما هرچه كه سؤال داريد از من و آقاي احمدي‌نژاد بپرسيد. سؤالاتي كه از من مي‌پرسيد ايشان جواب خواهند داد و سؤالاتي را كه از ايشان مي‌پرسيد، من جواب خواهم داد. ولي به علت اينكه بايد در جلسه‌اي شركت كنم از خدمت شما خبرنگاران مرخص مي‌شوم.


احمدي نژاد نيز در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاري ژاپني در ارتباط با آينده ايران و ژاپن اظهار داشت: من فكر مي‌كنم كه دورنماي روشني در ارتباط با روابط ايران و ژاپن وجود داشته باشد. ما سعي خواهيم كرد روابطمان را گسترش دهيم. البته اين گسترش روابط به جهت‌گيري‌هاي كشور ژاپن نيز بر مي‌گردد.


وي ادامه داد: ولي ما علاقه‌مند هستيم كه روابطمان را با ژاپن و تمام كشورها گسترش دهيم، ما با ژاپن داراي مشتركات فرهنگي و آداب و رسوم مشترك هستيم.


احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگاري در مورد حجم انتقادات از دولت افزود: من هنوز دولت را در دست نگرفته‌ام و شما بايد علت اين انتقادها را از افرادي بپرسيد كه انتقاد وارد مي‌كنند.

وي در مورد كابينه خود نيز گفت: همانطور كه قبلاً گفته‌ام غير از بنده و خداوند در مورد اعضاي كابينه هيچ كس ديگري اطلاع ندارد، هم‌چنان انتخاب‌هاي من در اين زمينه ادامه دارد و گمانه‌زني‌هايي كه صورت مي‌گيرد، شخصي است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش تفصيلی ايسنا از ديدار محمد خاتمی با محمود احمدی نژاد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016