پنجشنبه 9 تیر 1384

نامه 973 نفر از دانشجویان دانشگاه های تبریز به شاهرودی و احمدی نژاد

به نام خدا

تاریخ:8/4/1384
پیوست:35 صفحه

ریاست محترم قوه قضائیه
حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی

رییس جمهور منتخب مردم
جناب آقای دکتر احمدی نژاد


سلام علیکم
ما 937 نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های تبریز ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تبریک به رییس جمهور منتخبی که شعار عدالت را در سرلوحه برنامه دولت کریمه خود قرار داده است لازم دیدیم با تحلیلی بر وضعیت قضا و عدالت در آذربایجان شرقی و تبریز مطالبات خویش را نیز مطرح نماییم.
خطه آذربایجان و تبریز در طول تاریخ همواره مهد عدالت ، آزادی خواهی و دین باوری بوده و توانسته پیشگام جنبش های آزادی خواهی و عدالت طلبی باشد.
ما بر این باوریم که تاریخ همواره تکرار می شود.
1- ریاست محترم قوه قضائیه (در نزدیک به چهار سال قبل) با انتصابی هوشمندانه، "جناب آقای ناصری" را به ریاست دادگستری آذربایجان شرقی برگزید.
2- مردم ایران علاوه بر حضوری پرشور در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری در دور دوم با اکثریت آرا به مردی از جنس مردم و با آرمانی از عدالت رای دادند.
حال دو رکن رکین نظام جمهوری اسلامی ، قوه قضاییه و قوه مجریه فریاد عدالت سر داده اند و چه دل های سوزان و نگران که منتظر آینده اند.

"آیت الله هاشمی شاهرودی" به عنوان ریاست قوه قضاییه دستگاه عدلیه را ویرانه تحویل گرفت و با دور اندیشی عالمانه در دستگاهی ظریف و پیچیده منشا نوگرایی و تحول شد.
خوشبختانه ایرانیان مردمی قدرشناس بوده و د ر برهه های حساس آستین بالا زده اند و در کنار مسئولین و دولتمردان قرار گرفته و از هرگونه حمایتی دریغ نورزیده اند که مصداق عینی آن را می توان در آذربایجان شرقی و تبریز دید.

در این استان و شهر، خانواده های شهدا ، شهروندان ، دانشجویان ، اساتید دانشگاه و هرفردی که روزی گذرش بر دادگستری آذربایجان شرقی افتاده و از نزدیک شاهد تحولات عمیق در اراییه خدمات در دادگستری تبریز بوده اگر دستی بر قلم نبرده و نیز نتوانسته از نزدیک پیام خود را به مسئولان عالیرتبه برساند دست بر آسمان برده است.
دوباره تاکید می کنیم که مطمین باشید بواسطه دور اندیشی در انتخاب و حمایت های همه جانبه شما از "علی اکبر ناصری" به عنوان مدیری مردمی و خالص در دادگستری آذربایجان شرقی دعا های خیر خواهانه بسیاری توشه شما و همکارانتان است.
افزایش اعتماد و فرو ریختن دیوار بی اعتمادی بین مردم و مسئولین قوه قضاییه در این منطقه از کشور کاملا قابل لمس است.
دیدارها و گفتگوهایی چند ساعته دانشجویان و اعضا تشکل های دانشجویی با رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی که گاها تا پاسی از شب ادامه می یابد تعامل بسیار خوبی بین قوه قضائیه و دانشجویان ایجاد کرده است.
باز بودن درب ریاست دادگستری بطور مداوم و در طول هفته به روی مردم و بویژه دانشجویان، اساتید و در کل جامعه دانشجویی به عنوان الگویی برای بسیاری از مدیران استان تبدیل شده است.

ارتباط تنگاتنگ دانشجویان فعال در عرصه حقوق بشر و فعالان حقوق بشر در آذربایجان شرقی با ریاست محترم دادگستری نه تنها توانسته ناقضین حقوق بشر و قانون شکنان را به حاشیه راند بلکه توانسته از میزان نقض حقوق بشر به شدت بکاهد و به نطقه صفر رساند.
در حالیکه رسانه های بین المللی و جامعه بین الملل موشکافانه در جستجوی مواردی از نقض حقوق بشر در ایران هستند آذربایجان شرقی و تبریز به عنوان حساس ترین و سیاسی ترین استان کشور در مدت ریاست آقای ناصری بر دادگستری آذربایجان شرقی حتی مورد حملات ناجوانمردانه نیز قرار نگرفته است چرا که برخی از مسایل پیش آمده با گفتگو و تعامل سازنده به صورت کاملا قانونی حل شده است.
آذربایجان شرقی و تبریز از امن ترین استان ها و شهرها در ایران به شمار می رود که به دلیل اعمال قانون و اجرای سیاست های توسعه قضایی سرمایه گذاری برابر اظهار نظر کارشناسان افزایش یافته است .
هر چند مافیاهای زر و زور و تزویر دل این پدر عدالت را بسیار آزرده اند ولی مردم و دانشجویان سفیرعدالت شما در آذربایجان را که جز خوبی وعدالت ،مهربانی و احترام از ایشان ندیده اند هیچگاه تنها نگذاشته اند.

رییس جمهور منتخب مردم
جناب آقای دکتر احمدی نژاد

انشا الله اولین سفرتان به مقصد تبریز باشد و از خانوده های شهدا و از همان مردمی که به جنس آن ها هستید بپرسید که " ناصری" کیست.

ریاست محترم قوه قضائیه
حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی

ما دانشجویان مصرانه از شما می خواهیم ؛
1- مقدمات تاسیس دانشگاه قضایی در تبریز را به عنوان مهد عدالت خواهی فراهم آورید .
2- با توجه به موفقیت "هیات های حل اختلاف" بویژه در آذربایجان شرقی که ثمره شیرین دور ریاست شما بر قوه قضاییه است "هیات حل اختلاف دانشجویان" نیز در ایران شکل گیرد.

رییس جمهور منتخب مردم
جناب آقای دکتر احمدی نژاد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از شما می خواهیم در راستای جامه عمل پوشاندن به شعارها ی انتخاباتی و آرمان های عدالت طلبانه خود شرایطی فراهم گردد تا با همکاری با قوه قضائیه زمینه تاسیس "دانشگاه قضایی" در تبریز فراهم شود ، چرا که با توجه به افزایش مقبولیت و محبوبیت دستگاه قضایی که در نتیجه زحمات مدیریت دادگستری و وقضات دلسوز در آذربایجان شرقی حاصل شده است مطمئنا مردم و مسیولین منطقه بویژه جامعه دانشگاهی و کارشناسان بیشترین حمایت و همراهی را از این طرح خواهند داشت.

با تشکر
937 نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های تبریز

-------------------------
رونوشت:
دفتر مقام معظم رهبری
نماینده محترم مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی
استاندار محترم آذربایجان شرقی
نمایندگان محترم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی
رئوسای محترم دانشگا ه های آذربایجان شرقی
خبرگزاری ها و جراید محلی و کشوری

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه 973 نفر از دانشجویان دانشگاه های تبریز به شاهرودی و احمدی نژاد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016