پنجشنبه 9 تیر 1384

جورج بوش: زمان درباره رييس جمهوري جديد ايران قضاوت خواهد كرد، ايرنا

لندن، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۰۹‬
خارجي. سياسي. ايران. بوش.

رييس جمهوري آمريكا روز پنجشنبه از اظهارنظر درباره رييس جمهوري جديد ايران خودداري كرد و گفت كه گذشت زمان همه چيز را مشخص خواهد كرد.

"جورج بوش" در مصاحبه با روزنامه "تايمز" چاپ لندن، از مذاكرات سه كشور اروپايي با ايران بر مساله هسته‌اي به عنوان محكي در شناخت رييس جمهوري جديد ايران ياد كرد.

خبرنگار روزنامه تايمز در اين مصاحبه كه در كاخ سفيد انجام شد، از بوش خواست تا درباره رييس جمهوري جديد ايران اظهارنظر كند.

اين خبرنگار از "محمود احمدي‌نژاد" به عنوان يكي از رهبران دانشجويان دخيل در گروگانگيري كاركنان سفارت آمريكا ياد و به اين اظهارنظر رييس جمهوري منتخب استناد كرد كه "بزودي امواج انقلاب‌اسلامي به سراسر جهان خواهد رسيد".

خبرنگار تايمز از بوش پرسيد: آيا اين فردي است كه ايالات متحده و متحدان اروپايي واقعا مي‌توانند با او كار كنند؟
رييس جمهوري آمريكا در پاسخ گفت: زمان خواهد گفت.

وي افزود:نخستين مواجهه (رييس جمهوري جديد ايران) با غرب بر سر مذاكره با سه كشور اروپايي در مورد برنامه بلندپروازانه هسته‌اي ايران خواهد بود.

بوش، مواضع آمريكا را در اين‌باره شفاف خواند و اظهار داشت: هدف ما اين است كه آنان به آن دسته از تكنولوژي كه آنان را قادر به غني‌سازي اورانيوم و در نهايت توليد تسليحات هسته‌اي مي‌كند، دست نيابند.

وي افزود:من اين (مساله) را به اين خاطر مي‌گويم كه آنها قبلا مخفيانه تلاش كردند اين كار را انجام دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بوش، اسرائيل را مشكل ديگر در مواجهه با ايران و محكي براي رييس جمهوري جديد ايران دانست و گفت:آنها خواستار نابودي اسراييل هستند.

رييس جمهوري آمريكا تلاش براي دست نيافتن ايران به سلاح هسته‌اي را "هدف مشترك" واشنگتن و اروپا خواند و گفت:در ديپلماسي، ايجاد يك هدف مشترك مهم است.

وي افزود:وقتي چنين هدف مشتركي تعريف و ايجاد شد، آنگاه زمينه براي كار كردن با يكديگر تا به سرانجام رساندن ديپلماسي راحتتر خواهد شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جورج بوش: زمان درباره رييس جمهوري جديد ايران قضاوت خواهد كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016