شنبه 25 تیر 1384

همسر گنجي: اعتصاب غذاي نامحدود گنجي ادامه دارد و مصمم است تا آزادي بي‌قيد و شرط آن را ادامه دهد، ايسنا

همسر گنجي با ارسال نمابري يادآور شد كه اعتصاب غذاي نامحدود گنجي ادامه دارد و هم‌چنان مصمم است كه تا آزادي بي‌قيد و شرط آن را ادامه دهد.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران، معصومه شفيعي، همسر اكبر گنجي با ارسال نمابري به ايسنا، با اشاره به انجام ملاقات با گنجي در روز 5 شنبه 23 تير ماه، به بيان موارد مطرح شده در اين ملاقات پرداخته و آورده است: «بعد از ظهر دوشنبه 20 تير ماه آقاي گنجي با نظر پزشك متخصص به طور اورژانسي جهت تهيه عكس MRI از كمر و زانو توسط مسوولين زندان اوين به بيرون از زندان منتقل شد. نظر پزشك متخصص راديولوژي اين بود كه وضعيت گنجي به دليل فشار آوردن ديسك كمر به عصب‌ها و نخاع بسيار حساس شده و بايد تحت مراقبت و درمان بلند‌مدت با استراحت كامل باشد.

صبح چهارشنبه 22 تير ماه متخصص مغز و اعصاب زندان اوين پس از ديدن عكس‌ها و معاينه‌ي مجدد به طور مكتوب نظر كارشناسي خود را اعلام كرد؛ يك ماه استراحت مطلق كه پس از گذشت يك ماه اگر بهبودي حاصل شد استخر درماني و فيزيوتراپي بلندمدت آغاز خواهد شد والا بايد حتما ديسك كمر وي عمل شود. در پايان متخصص مغز و اعصاب، اولين مرخصي استعلاجي را به مسوولان توصيه كرده است.


همسر گنجي در اين نمابر مدعي شده است: در سال 82 از كمر و زانوها MRI تهيه و به رويت متخصص مغز و اعصاب و ارتوپدي رسيد؛ نظر همگي آنان اين بود كه در دانشكده‌ي توانبخشي مورد فيزيوتراپي قرار گيرد و به طور مداوم استخر آب گرم استفاده كند. نامه‌ي دانشكده‌ي توانبخشي مبتني بر هفته‌اي 3 جلسه فيزيوتراپي نيز در پرونده‌ي پزشكي اوين موجود است ولي دادستاني از اين كار ممانعت كرد تا اين‌كه بيماري وي پيشرفت كرده و به وضع كنوني رسيد.


در ادامه‌ي اين نمابر آمده است: در ساعت 20 سه‌شنبه 21 تير ماه مطابق معمول، گنجي جهت معاينه به بهداري زندان مراجعه كرد؛ با توجه به اين‌كه فشار خون او 7 روي پنج و وزنش به 64 كيلوگرم كاهش يافته بود پزشك كشيك وقت تزريق سرم قند و نمك را ضروري دانست ولي گنجي زيربار نرفت. در بازگشت به بند با سرگيجه‌ي شديد نقش بر زمين مي‌شود، سريعا او را با برانكارد به بهداري منتقل مي‌كند و با تزريق يك ليتر سرم او را به حال باز مي‌گردانند.

با توجه به اينكه وزن گنجي به 54 كيلوگرم كاهش يافته و فشار خونش 7 روي 5 است و با توجه به نظر پزشك متخصص مغز و اعصاب زندان، مسوولان زندان عصر روز چهارشنبه وي را به بهداري مركزي زندان منتقل كرده تا بستري و تحت مراقبت 24 ساعته باشد ولي او اين امر را نمي‌پذيرد و مي‌گويد با توجه به نظر متخصص مغز و اعصاب و اين‌كه وضعيت او اورژانسي است بايد به مرخصي استعلاجي فرستاده شود. مگر قوه‌ي قضاييه اعلام نكرده است كه اگر پزشكان تاييد كنند او به مرخصي استعلاجي خواهد رفت؟ حالا كه عكس MRI موجود است نظر مكتوب متخصص مغز و اعصاب زندان اوين و نيز متخصص راديولوژي موجود است پس چرا دادستاني هم‌چنان ممانعت مي‌كند؟


در ادامه‌ي اين نمابر آمده است: مسوولين بهداري زندان ضمن گوشزد كردن اين‌كه او ممكن است هر آن ايست قلبي كند و يا تشنج كرده و به حالت كما رود، از وي مي‌خواهند كه تا پيگيري مساله از طريق دادستاني در بهداري مركزي شود، در نهايت گنجي مي‌پذيرد كه فقط چند روز در بهداري بستري شود و اگر تا چند روز اقدامي جهت آزادي وي صورت نگيرد به بند خود بازخواهد گشت. با توجه به اعتصاب غذاي طولاني مدت گنجي، متخصص مغز و اعصاب، داروها را به صورت آمپول تجويز كرده است اما گنجي از مصرف هر گونه دارويي خودداري مي‌كند.


***همچنين رييس سازمان دفاع از قربانيان خشونت در نامه‌اي به رييس دادگستري استان تهران، با اشاره به وضعيت اكبر گنجي در زندان و بيان اين كه اين وضعيت، توجه جهانيان و سازمان‌هاي حقوق بشري را به ايران جلب كرده است، اين موضوع را يادآور شده است كه گفت‌وگوهاي حقوق بشري ايران و اتحاديه‌ي اروپا در شهريور ماه سال جاري در راه است و برگزاري نشست دادستان‌هاي ايران و اروپا نيز در همان ايام مطرح است؛ بنابراين شرايط اكبر گنجي مي‌تواند صدمه‌اي جدي به روند اين گفت‌وگو‌ها وارد كند و تمام بخش‌هاي قضايي، اجتماعي و اقتصادي كشور را تحت فشار مجامع بين‌المللي قرار دهد. علاوه بر اين كه موجب مخدوش شدن چهره ايران و امنيت ملي كشور در رسانه‌هاي بين‌المللي و افكار جهاني مي‌شود.

در اين نامه خطاب به رييس دادگستري استان تهران آمده است كه تصميم گيري مدبرانه وي در صدور دستور درمان گنجي تحت نظر پزشكان متخصص مي‌تواند در كاهش فشارها و تغيير نگرش افكار عمومي جهانيان نسبت به دستگاه قضايي بسيار تأثير گذار باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين در اين نامه با اشاره به تاكيد فراوان آيت‌الله هاشمي شاهرودي بر حقوق شهروندي، وضعيت پيش آمده موجب آسيب پذيري آنچه وي در مورد كاركرد واقعي قوه‌ي قضاييه در نظر داشته‌، خوانده شده و آمده است كه اقدامات به موقع و مدبرانه مي‌تواند از هزينه‌هاي رو به افزايش اين وضعيت بكاهد.

Copyright: gooya.com 2016