چهارشنبه 29 تیر 1384

اظهارات استاندار آذربايجان غربي درباره قتل شوانه قادري در وقايع مهاباد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


فرماندار مهاباد با اشاره به تركيب هيات فرستاده شده به اين شهر براي پي‌گيري قضاياي اخير گفت: اين هيات تركيبي از نمايندگان ناجا، سازمان قضايي نيروهاي مسلح، دادستاني و وزارت كشور است.


سيد معروف صمدي، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: اين افراد كه از عصر روز سه‌شنبه وارد شهر شده‌اند نشست‌هاي متعددي را با افراد مختلف از جمله پدر متوفي (شوانه قادري)، امام جمعه‌ي مهاباد، تعدادي از معتمدان شهر، افراد محله‌ي متوفي و تعدادي از اعضاي شوراي شهر داشته‌اند.


وي ادامه داد: اين افراد حداكثر تا صبح پنج‌شنبه در مهاباد خواهند بود و اطلاعات جمع‌آوري شده را به تهران انتقال داده و در آنجا تصميم‌گيري خواهند كرد.


بر اساس گزارش خبرنگار ايسنا استاندار آذربايجان غربي نيز در تشريح جزييات حوادث اخير مهاباد، گفته است: در ماهيت اين حوادث و ناآرامي‌هاي برخلاف دفعات قبل، هيچ نوع سازمان‌يافتگي سياسي وجود ندارد.


جمشيد انصاري در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي استان، با اشاره به حوادث اخير شهرستان مهاباد، اظهار داشته است: زماني كه نيروي انتظامي براي ابلاغ حكم جلب متهم به وي مراجعه مي‌نمايد، وي اقدام به مقاومت و مقابله مي‌كند كه در نتيجه نيروي انتظامي از سلاح استفاده مي‌كند و متهم نيز با اصابت دو گلوله كشته مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: در مراسم دفن او تعدادي از افراد معترض به نحوه‌ي دستگيري نيروي انتظامي به اغتشاشاتي دست مي‌زنند كه اين مساله چهار شب متوالي ادامه داشت.


او دليل دامنه‌دار شدن اين ناآرامي‌ها را خويشتن‌داري شوراي تامين استان و نيروي انتظامي در برخورد با معترضان اعلام و خاطر نشان كرده است: اگر در اين كار قرار بود شدت عمل به خرج داده شود، بسيار زودتر خاتمه مي‌يافت؛ اما مي‌خواستيم خسارات جاني و مالي بر جاي نماند.


وي اضافه كرد: عكس‌هايي كه از جنازه گرفته شده نيز آثار كالبدشكافي است و سايتي كه اقدام به انتشار اين تصاوير كرده، داراي اهداف مخالف نظام است.


استاندار آذربايجان غربي، فرد كشته شده را داراي موارد متعدد اتهامي از قبيل قتل، شركت در تخريب اموال عمومي و اعمال منافي عفت خوانده و يادآور شده است: اين فرد از خدمت متواري شده بود و تحت تعقيب سازمان قضايي نيروهاي مسلح قرار داشت.


وي افزوده كه اين شخص هم‌چنين در تشنجات گذشته، نقش محوري ايفا كرده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اظهارات استاندار آذربايجان غربي درباره قتل شوانه قادري در وقايع مهاباد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016