یکشنبه 2 مرداد 1384

استاندار آذربايجان‌غربي گفت: برخورد با گروهك تروريستي پژاك به صورت جدي در دستور كار دستگاه‌هاي امنيتي كشور و استان قرار دارد، ايسنا

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جمشيد انصاري، استاندار آذربايجان‌غربي در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي استان، در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در خصوص تدابير اتخاذ شده براي مقابله با گروهك تروريستي پژاك اظهار داشت: پژاك اكنون به عنوان گروهك مقابله كننده با نظام جمهوري اسلامي ايران عمل مي‌كند و طبيعي است كه به منظور ضربه زدن سعي در ورود به مرزهاي ما داشته باشد.

وي افزود: مقابله با پژاك به عنوان يك گروهك محارب، در دستور كار دستگاه‌هاي امنيتي كشور و استان قرار دارد و با شدت عمل با اين گروهك برخورد مي‌شود كه نمونه‌ي اين گونه برخوردها در منطقه‌ي مرزي ساوان در سردشت و ساير نقاط استان رخ داده است كه اين برخورد ما موجب تلافي گروهك پژاك نيز شده است.

انصاري در ادامه با اشاره به توافقات انجام گرفته بين ايران و تركيه براي مقابله با گروهك تروريستي پ.ك.ك نيز خاطرنشان ساخت: براي مقابله با اين گروهك توافق‌نامه‌هاي محلي به امضا رسيده و تمام تحركات ما بر اساس توافق‌نامه‌هايي است كه دو دولت ايران و تركيه در جهت مبارزه با تروريسم به امضاء رسانده‌اند.

وي ادامه داد: بر اساس اين توافقات، استفاده از خاك يك كشور عليه كشور ديگر توسط سازمان تروريستي پ.ك.ك ممنوع است و در اين راستا همكاري‌ها بين سازمان‌هاي امنيتي، انتظامي و نظامي دو كشور جريان دارد.

در همين حال، در جريان حمله افراد مسلح ناشناس به پاسگاه مرزي «جكو» در ميرآباد سردشت، دو تن از ماموران نيروي انتظامي شهيد و چهار تن ديگر شامل يك گروهبان و سه سرباز زخمي شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين حادثه كه پنجشنبه شب رخ داد، افراد مسلح ناشناس اقدام به پرتاب آرپي‌جي به پاسگاه مرزي كردند.

محمد علي پرتوي، فرماندار سردشت در خصوص جزئيات اين حادثه گفت: هنوز هويت افراد مهاجم معلوم نشده است، اما گفته مي‌شود اين حمله توسط گروهك پژاك در تلافي حادثه چند روز پيش پاسگاه ساوان كه منجر به كشته شدن يك تن از افراد اين گروهك شده بود، صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان مرزي اشنويه نيز در خصوص فعاليت‌هاي گروهك پژاك در منطقه گفت: افراد اين گروهك در حاشيه مرزي تردد مي‌كنند، ولي به پاسگاه سردشت حمله نكرده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سرگرد شهنام رضايي، رييس مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي آذربايجان غربي نيز خاطرنشان كرد: در اين رابطه پنج مظنون دستگير شدند؛ اما هنوز عاملان اصلي اين حادثه شناخته نشده‌اند.

Copyright: gooya.com 2016