سه شنبه 4 مرداد 1384

سخنان علي افشاري و رضا دلبري در نشست دفتر تحکيم وحدت، ايلنا

علي افشاري:
مكان جغرافيايي برگزاري نشست اتحاديه مهم نيست

رضا دلبري:
مخالفان برگزاري نشست در خارج دانشگاه، اضمحلال اتحاديه را دنبال مي‌‏كنند
--------------------------------------------

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت گفت: براي برگزاري نشست انتخاباتي اتحاديه در داخل دانشگاه تلاش مي‌‏كنيم اما در صورت به نتيجه نرسيدن اين تلاش‌‏ها, به دليل فوريت برگزاري انتخابات، آن را در خارج از دانشگاه برگزار مي‌‏كنيم.

علي افشاري در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، در خصوص روند پيگيري برگزاري نشست دفتر تحكيم وحدت، گفت: اعتقاد شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت اين است كه انتخابات اين اتحاديه بايد در داخل دانشگاه صورت گيرد اما در شرايط فعلي به دليل مخالفت‌‏هاي موجود، بديهي‌‏ترين حق اين اتحاديه به عنوان بزرگترين تشكل دانشجويي ناديده گرفته مي‌‏شود و اكنون علي‌‏رغم تمام پيگيري‌‏ها و تلاش‌‏ها هيچ نظر مساعدي براي برگزاري نشست در دانشگاه اعلام نشده است.
وي افزود: در شرايط فعلي يا بايد نشست برگزار نشود تا زماني كه شرايط برگزاري نشست در دانشگاه فراهم شود، يا اينكه نشست انتخاباتي بايد خارج از دانشگاه برگزار شود بنابراين راه دوم، منطقي‌‏تر به نظر مي‌‏رسد تا شوراي مركزي جديد انتخاب شوند.
افشاري يادآور شد: در مرحله اول بايد تمام توان خود را براي برگزاري نشست در داخل دانشگاه به‌‏ كار گيريم و در صورت عدم توفيق در اين مرحله، بايد نشست را به دليل ضرورت برگزاري هر چه سريعتر، در خارج از دانشگاه برگزار كنيم چرا كه مساله اصلي در حال حاضر فوريت برگزاري انتخابات و تشكيل شوراي مركزي جديد است.
عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت خاطر نشان كرد: ما تمام تلاش خود را براي برگزاري نشست در داخل دانشگاه به كار خواهيم گرفت اما در صورت به نتيجه نرسيدن تلاشهايمان, بيكار نخواهيم نشست ضمن اينكه برگزاري نشست در خارج از دانشگاه هيچ منع اساسنامه‌‏اي ندارد و موقعيت جغرافيايي و مكاني برگزاري نشست انتخاباتي اصلا مهم نيست بلكه آنچه مهم است پاي‌‏بندي كانديداها به آرمان‌‏هاي دانشجويي و سالم و رقابتي بودن انتخابات است.
وي در پايان گفت: هدف كساني كه با عدم صدور مجوز، با برگزاري نشست تحكيم وحدت مخالفت مي‌‏كنند، ممانعت از شكل‌‏گيري شوراي مركزي است و اين مخالفت صرفاً با برگزاري نشست در داخل دانشگاه نيست بلكه آنها مي‌‏خواهند از اين طريق، امكان ورود نيروهايي را به شوراي مركزي فراهم كنند كه در شرايط عادي نمي‌‏توانند به آن راه يابند.

همچنين، رضا دلبري، عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت گفت: نتيجه كار كساني كه سعي مي‌‏كنند برگزاري انتخابات دفتر تحكيم وحدت در خارج از دانشگاه را نامشروع جلوه دهند، اضمحلال اتحاديه است.
وي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: دفتر تحكيم وحدت پوياترين جريان نقاد سياسي در درون دانشگاه‌‏هاست كه هويت آن همراهي با آرمان‌‏ها و مطالبات دانشجويي است اما كساني هستند كه نمي‌‏خواهند اين تشكل نقاد در درون دانشگاه‌‏ها حضور داشته باشد و در عمل به دنبال اضمحلال دفتر تحكيم وحدت از درون هستند تا دفتر تحكيم وحدت با چندپاره شدن به انحلال برسد.
وي افزود: عده‌‏اي مي‌‏خواهند در صورت مرگ دفتر تحكيم وحدت تابوت آن را روي دست گرفته و به دنبال آن راه بيفتند، شيون و زاري كنند و براي دفتر تحكيم وحدت مرثيه‌‏سرايي كنند اما كساني كه به دفتر تحكيم وحدت نگاه ابزاري براي رسيدن به قدرت ندارند، به دنبال حفظ و جلوگيري از مرگ تدريجي آن هستند.
دلبري تاكيد كرد: حتي اگر حاكميت يا هر جريان سياسي با تداوم فعاليت دفتر تحكيم وحدت مخالف است، اجازه نخواهيم داد عده‌‏اي با اضمحلال از درون و بدون پرداخت هزينه، آن را به سمت مرگ تدريجي ببرند.

وي يادآور شد: حاكميت بايد بپذيرند كه دفتر تحكيم وحدت زنده‌‏ترين و پوياترين جريان سياسي كشور است كه غيررسمي كردن آن به ضرر دو طرف - دفتر تحكيم و جريان مخالف آن- تمام خواهد شد.
عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت گفت: هر فرد يا جرياني كه مي‌‏خواهد دفتر تحكيم وحدت را از بين ببرد، بايد هزينه آن را متحمل شود و كم‌‏هزينه‌‏ترين راه براي از بين بردن دفتر تحكيم وحدت اضمحلال دروني آن است كه با چندپاره شدن اين اتحاديه حاصل خواهد شد؛ اتفاقي كه منجر به انشعاب در دفتر تحكيم وحدت شد، همين پروژه را دنبال مي‌‏كرد.
وي افزود: افرادي كه در ايام انتخابات سعي مي‌‏كردند همه اعتبار و سرمايه دفتر تحكيم وحدت را در پاي انتخابات، كانديداها و زد و بندهاي سياسي بسوزانند، فراموش كرده بودند كه مجموعه دفتر تحكيم وحدت تنها سرمايه نيروهاي دموكرات درون دانشگاه است كه نبايد آن را به ثمن بخس حراج كرد.
عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت در خصوص برگزاري نشست دفتر تحكيم وحدت، گفت: واحد تشكيلات اتحاديه نامه‌‏اي را به رئيس‌‏جمهوري نوشته و از ايشان حق برگزاري نشست را طلب كرده است، اين نامه در چارچوب وظايف واحد تشكيلات اتحاديه بوده كه براي پيگيري قانوني دريافت مجوز نشست تهيه شده است البته ممكن است برخي از مسوولان واحدهاي ديگر از آن اطلاع نداشته باشند.
دلبري تصريح كرد: در اين نامه درخواستي مبني بر برخورداري از الطاف كريمانه خاتمي نشده است بلكه حق مسلم اين اتحاديه مطرح شده است، ما حتي از رئيس دولت آينده نيز مطالباتمان را درخواست خواهيم كرد و معتقديم بايد ميان "اميد و انتظار" و "مطالبه و در خواست" تفاوت قائل شد و ما از هيچ رئيس دولتي اميد و انتظاري را براي توجه به نظرات خود نداريم.
وي افزود: اگر چه ما رويكرد اصلاح بيرون از حاكميت را در پيش گرفته‌‏ايم و ممكن است از تاكتيك‌‏هاي "نافرماني مدني" و "مقاومت فعال" هم بهره بگيريم اما اين بين معنا نيست كه به هر شكل از اين تاكتيك استفاده شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دلبري تاكيد كرد: بعيد است نوشتن يك نامه در چارچوب موازين اداري، بي‌‏هويتي و نزديكي به قدرت تلقي شود بلكه كساني كه دست در آغوش قدرت دارند، براي نشان دادن رفتارهاي نامتعادل خود در برابر مخالفان، رويكرد اصلاح بيرون از حاكميت را طوري تعريف مي‌‏كنند كه سلام كردن به پليس محله را مماشات با قدرت تلقي شود.
عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت گفت: استراتژي نقد قدرت و دوري از آن كه تحكيم به آن معتقد است، به معناي عدم درخواست حقوق شهروندي نيست و ما در نامه به خاتمي صرفاً حقوق طبيعي دفتر تحكيم وحدت -يعني مجوز برگزاري نشست- را درخواست كرده‌‏ايم بنابراين بهتر است كساني كه يك ماه قبل از جايگاه "حضور در قدرت" را فرياد مي‌‏زدند، به از بين بردن هويت نقاد تحكميم وحدت روي نياورند.
دلبري گفت: بايد اعضاي دفتر تحكيم وحدت نيز در معرض نگاه تيزبين ديده‌‏بان جامعه مدني كه از سوي اين اتحاديه مطرح شده است، قرار گيرند و مدام از جايگاه‌‏هاي متفاوت سخن نگويند.
وي افزود: تمام تلاش اعضاي شوراي مركزي اتحاديه، برگزاري نشست در درون دانشگاه است اما اين به معناي آن نيست كه اگر مجوز برگزاري نشست در درون دانشگاه دريافت نشد، نظاره‌‏گر مرگ تدريجي تحكيم باشيم، كساني كه مي‌‏خواهند برگزاري نشست خارج از دانشگاه را نامشروع جلوه دهند، علي‌‏رغم احتمال عدم صدور مجوز برگزاري نشست، بايد بدانند كه نتيجه كارشان اضمحلال دروني تحكيم است چرا كه براساس اساسنامه در صورت عدم امكان برگزاري نشست واقعي، برگزاري نشست اينترنتي نيز قانوني است و "شرف‌‏المكان بالمكين".

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنان علي افشاري و رضا دلبري در نشست دفتر تحکيم وحدت، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016