سه شنبه 4 مرداد 1384

نشست دفتر تحكيم وحدت اين هفته برگزار نمي‌شود، مؤمني: از برگزاري نشست در هر دانشگاهي استقبال مي‌كنيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

«عبدالله مومني» با بيان اينكه «اين هفته امكان فراخوان و دعوت انجمن‌هاي اسلامي سراسر كشور وجود ندارد» گفت: حتي اگر مجوز نشست را هم بگيريم به دلايل فوق، نشست اين هفته برگزار نمي‌شود.

دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: ما تا اوايل هفته‌ي آينده منتظر صدور مجوز براي نشست هستيم ولي اگر امكان برگزاري نشست در دانشگاه فراهم شود و از سوي مراجع دانشگاهي مجوزي صادر نشود، با توافق اعضاي مجموعه نشست را خارج از دانشگاه برگزار مي‌كنيم و اميدواريم اعضاي اتحاديه محدوديت‌ها و مشكلات ما را درك كنند.

وي همچنين افزود: ترجيح و اولويت ما برگزاري نشست در دانشگاه است ولي اگر اين امر فراهم نشود به دليل اهميت حياتي برگزاري نشست آن را خارج از دانشگاه برگزار مي‌كنيم و به نظر من مشروعيت دهنده‌ي اين انتخابات و نشست پذيرش نتيجه توسط انجمن‌هاي اسلامي است.

مومني ادامه داد: پايگاه دانشجويي و وزن اجتماعي دفتر تحكيم نشانگر مقبوليت و مشروعيت اين تشكيل دانشجويي است و نه برگزاري نشست در دانشگاه يا خارج از دانشگاه. ما معتقديم بايد توافق اعضا را حاصل كنيم و بعد اقدام به پيگيري تشكيلاتي كنيم و اميدواريم اعضا اهميت نشست را در راستاي بازسازي تشكيلاتي درك كنند.

وي ابراز اميدواري كرد كه نتيجه‌ي رايزني‌ها منجر به توافق بين اعضاي تحكيم شود و گفت: از وزارت علوم انتظار داريم حق طبيعي ما را به رسميت بشناسد، چرا كه عدم صدور مجوز براي نشست تحكيم كه از بالاترين مشروعيت دانشجويي برخوردار است نشانگر بي‌توجهي و بي اعتنايي مسوولان امر به نهاد‌هاي اصيل و دانشجويي مدني است كه بر اساس فرآيند دموكراتيك شكل مي‌گيرند.

دبير تشكيلات طيف علامه‌ي دفتر تحكيم وحدت همچنين افزود: اميدواريم با فراهم شدن زمينه‌هاي نشست در دانشگاه شاهد سلب حق برگزاري نشست توسط مسوولان دانشگاهي نباشيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: شوراي مركزي تحكيم وحدت خود را مصمم به برگزاري نشست انتخابات تحكيم وحدت مي‌داند چرا كه معتقديم توافقات لازم بين اعضاي شركت كننده در نشست و ايجاد تفاهم لازم براي براگزاري نشست است.

مومني در پايان گفت: شوراي مركزي از درخواست صدور مجوز توسط هر يك از فراكسيون‌هاي داخلي اتحاديه‌ و انجمن‌هاي عضو اتحاديه‌ با هر سليقه و مشي‌اي استقبال مي‌كند و از انجمن‌هاي عضو اتحاديه كه احتمال برگزاري نشست را در دانشگاه‌هايشان مي‌دهند و احساس مي‌كنند كار شكني و موانعي كه ديگر دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند در داخل آن دانشگاه كمتر است، مي‌خواهيم كه درخواست صدور مجوز نشست تحكيم را بدهند. ما نيز در صورت اخذ مجوز توسط هر انجمن با هر گرايش و سليقه‌ي خاص عضو اتحاديه، از آن استقبال مي‌كنيم.

Copyright: gooya.com 2016