جمعه 7 مرداد 1384

شيرين عبادي: حكم جلب سلطاني از سوي دايره‌ي امنيتي دادسراي انقلاب صادر شد، ايسنا

* مراتب اعتراض به رييس قوه‌ي قضاييه منتقل شد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


رييس كانون مدافعان حقوق بشر، از روئيت حكم جلب صادرشده براي عبدالفتاح سلطاني توسط خانواده‌اش خبر داد.


شيرين عبادي با اعلام اين خبر به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: صبح روز چهارشنبه عده‌اي از مأموران دادسراي انقلاب به منزل سلطاني مراجعه كردند و با نشان دادن حكم جلبي كه از سوي دايره‌ي امنيتي دادسراي انقلاب صادر شده بود، وارد منزل شده و به بازرسي آن پرداختند.


وي گفت: در اين بازرسي اسناد سلطاني كه اكثرا به پرونده‌هاي موكلانش اختصاص داشت به همراه شناسنامه و گذرنامه‌ي وي برده شد و مأموران، حكم جلب صادر شده براي او را كه در هنگام بازرسي در منزل نبود، به همسرش نشان دادند.


عبادي با اعلام اين‌كه در حال حاضر هيچ اطلاعي نسبت به وضعيت سلطاني و اين‌كه در كجا به سر مي‌برد نداريم، تصريح كرد: اين مسأله مورد اعتراض كانون مدافعان حقوق بشر و همچنين هيأت مديره‌ي كانون وكلاي دادگستري قرار گرفت زيرا سلطاني عضو هيات مديره كانون وكلا و يك وكيل دادگستري است و دستگيري او بايد مطابق با رويه قانوني كه مشمول اين صنف مي‌شود، انجام گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي اضافه كرد: هيچ وكيل دادگستري را ابتدا به ساكن نمي‌توان جلب كرد، از سوي ديگر بايد سلطاني قبلا براي بازجويي احضار شود و موارد اتهامي به او منتقل شود تا فرصت دفاع براي نامبرده وجود داشته و پس از آن حكم جلب او صادر شود.


رييس كانون مدافعان حقوق بشر يادآور شد: اين صدور دستور جلب ابتدا به ساكن براي يك وكيل دادگستري خلاف قانون و همين دليل مورد اعتراض وكلاست كه مراتب اين اعتراضات روز پنجشنبه به رييس قوه‌ي قضاييه منتقل شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شيرين عبادي: حكم جلب سلطاني از سوي دايره‌ي امنيتي دادسراي انقلاب صادر شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016