شنبه 8 مرداد 1384

در اعتراض به صدور حکم جلب پيش از ارسال اخطار و احضاريه؛ عبدالفتاح سلطاني در كانون وكلاي دادگستري مركز تحصن كرد، ايلنا

يكي از وكلاي عبدالفتاح سلطاني از تحصن موكلش در محل كانون وكلاي دادگستري مركز در اعتراض به "صدور حكم جلبش پيش از ارسال اخطاريه و احضاريه به وي" خبر داد.
فريده غيرت، يكي از وكلاي عبدالفتاح سلطاني در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" ضمن اعلام اين خبر گفت: موكل من صبح امروز نامه‌‏اي را خطاب به رئيس قوه قضاييه نوشته و در آْن اعلام كرده است، تا زماني كه علت تعرض و ورود ماموران دادستاني به منزل شخصي وي و صدور حكم جلب پيش از ارسال احضاريه و اخطاريه از سوي دادستاني تهران اعلام نشود، در محل كانون وكلاي دادگستري متحصن مي‌‏شود.
به گفته وي، دكتر نجفي‌‏توانا به عنوان نماينده كانون وكلاي دادگستري امروز شنبه با موحد، معاون سياسي- امنيتي دادستان تهران ملاقات مي‌‏كند و قرار است كه موضوع مورد اعتراض سلطاني، مورد بررسي قرار گيرد.
غيرت، در ادامه به واكنش كانون وكلاي دادگستري نسبت به تعرض ماموران دادستاني تهران به منزل عبدالفتاح سلطاني اشاره كرد و گفت: ماموران دادستاني روز چهارشنبه با حكم جلب به منزل سلطاني مراجعه كردند، در حالي كه پيش از اين اخطاريه و احضاريه‌‏اي به ايشان ارسال نشده است، علاوه بر آن براساس وظايف تعريف‌‏شده كانون، اين مركز بر اساس بند ج ماده 6 لايحه قانون استقلال وكلاي دادگستري، رسيدگي به تخلفات وكلا را برعهده دارد بنابراين در صورت اثبات تخلف وكيل، پروانه وكالت از سوي كانون لغو مي‌‏شود، سپس خاطي پس از تكميل پرونده در محاكم عمومي محاكمه مي‌‏شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: صبح روز چهارشنبه چند تن از ماموران دادستاني با ارايه حكم جلب عبدالفتاح سلطاني به منزل وي مراجعه كردند و پس از بازرسي چهار ساعته منزل وي، بخشي از اسناد و مكاتبات وي را از منزل خارج كردند.

Copyright: gooya.com 2016