یکشنبه 9 مرداد 1384

سخنگوي قوه‌ي قضاييه: اقدامات خارج از حاكميت و غيرقانوني به نفع گنجي نيست؛ اتهام سلطاني افشاي اسرار پرونده‌ جاسوسان هسته‌يي است، ايسنا

سخنگوي قوه‌ي قضاييه، اتهامات عبدالفتاح سلطاني را افشاي اسرار پرونده‌ي جاسوسان هسته‌يي در داخل و خارج عنوان كرد.

جمال كريمي‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از مكان نگهداري سلطاني ابراز بي‌اطلاعي كرد و گفت: به طور حتم بدانيد اين وكيل دادگستري در مكان قانوني نگهداري مي‌شود.

سخنگوي قوه‌ي قضاييه در پاسخ به اين كه گويا قبل از جلب سلطاني، وي احضاريه‌اي دريافت نكرده است، دليل چه بوده است؟ گفت: اين فرد مجهول‌المكان بوده است. اول كه اقدام شد اين بوده كه وي مجهول‌المكان است.

وي درباره‌ي اين‌كه آيا خارج از ساعت اداري مي‌توان كسي را جلب كرد يا خير؟ يادآور شد: اگر فردي در مقابل انظار مرتكب جرم مشهودي شود، پليس نمي‌تواند او را بازداشت كند؟ بازداشت كردن در وقت اداري يا خارج از وقت اداري تفاوتي ندارد.


وزارت اطلاعات از اقدامات سطاني گزارش مفصلي تهيه كرده است

كريمي‌راد با تاكيد بر اتهامات سلطاني، گفت: وي اسرار پرونده‌ي جاسوسان هسته‌يي را در داخل و خارج و با خانواده‌ي متهمان مطرح كرده است. ما نبايد اگر چيزي به دست مي‌آوريم، آن را افشا كنيم. نمي‌دانم چرا اين‌گونه رفتار مي‌كنند. اين‌ها كه سابقه‌ي كاري زيادي دارند، چرا پرونده را هرجا مطرح مي‌كنند؟

وي در پايان از تهيه‌ي گزارش مفصلي از سوي وزارت اطلاعات در مورد اقدام اين فرد كه اين كارها را با توجه به پرونده‌ي هسته‌يي انجام داده است، خبر داد.


نامه‌هاي گنجي را چه كسي مي‌نويسد؟

سخنگوي قوه‌ي قضاييه درباره‌ي آخرين وضعيت اكبر گنجي نيز گفت: خبر جديدي از وضعيت اكبر گنجي ندارم.

وي درباره‌ي اقداماتي كه از سوي گنجي و خانواده‌اش صورت مي‌گيرد، اظهار داشت: به نظر مي‌رسد كه بايد امور گنجي را از راه‌هاي قانوني پي‌گيري كرد. متاسفانه اين اقدامات به نفع گنجي نبوده است. متوسل شدن به اقداماتي خارج از حاكميت و غيرقانوني، به نفع شخص نيست. اين چه روشي است كه آنها به كار گرفته‌اند؟

كريمي‌راد با طرح اين سوال كه نامه‌هايي كه گنجي مي‌نويسد را چه كسي مي‌نويسد؟ تصريح كرد: اگر كسي در شرايط جسمي بدي به سر مي‌برد، چگونه اين نامه‌ها را مي‌نويسد؟ اين نامه‌ها را چه كسي مي‌نويسد؟ اگر نامه‌ها متعلق به گنجي نباشد، آنهايي كه نامه‌ها را مي‌نويسند چه مسووليتي متوجه‌شان است.

وي خاطرنشان كرد: آيا درست است كه تمام مسايل نظام و كشور را به باد استهزاء مي‌گيرند و اين‌گونه برخورد مي‌كنند؟ اين كارها چيست كه انجام مي‌دهند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همسر گنجي از روي چهارشنبه تحصن مي‌كند

همچنين همسر اكبر گنجي امروز اعلام كرد كه از روز چهارشنبه در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تحصن خواهد كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران، معصومه شفيعي با ارسال نمابري به ايسنا، آورده است: «با توجه به وخامت حال آقاي اكبر گنجي و با توجه به اين‌كه تا كنون تمامي تلاش‌هاي ما از مجاري قانوني جهت آزادي وي در چارچوب قوانين موجود با مخالفت مسوولان حكومت روبه‌رو شده است، لذا اين‌جانب از سر ناچاري به نمايندگي از خانواده‌ي ايشان براي روز چهارشنبه 12/5/84 ساعت 9:30 صبح جلوي دفترنمايندگي سازمان ملل در تهران اعلام تخصص مي‌كنم. خواست ما، آزادي فوري گنجي و جلوگيري از مرگ وي است.»

وي در اين نمابر از آزادي‌خواهان و كساني كه قلبشان براي انسانيت، آزادي، دموكراسي و حقوق بشر مي‌تپد دعوت كرده است كه او را جهت حفظ زندگي گنجي ياري كنند.

Copyright: gooya.com 2016