سه شنبه 11 مرداد 1384

فريده غيرت: سلطاني تفهيم اتهام شده است؛ محمدعلي دادخواه: سلطاني به اطلاعات هسته‌‏اي دسترسي نداشته است، ايلنا

يكي از وكلاي عبدالفتاح سلطاني گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، عبدالفتاح سلطاني در محل بازداشت تفهيم اتهام شده است.
فريده غيرت، در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" ضمن بيان اين مطلب با تاكيد بر اينكه هنوز هيچ‌‏يك از وكلا در جريان موارد اتهامي مطروحه عليه سلطاني نيستند، گفت: پس از بازداشت موقت موكلم، موارد اتهامي از طريق جرايد و اخبار منتشر شده در آنجا به اطلاع وكلا رسيده است، بنابراين تا زماني كه پرونده وكلا ارايه نگردد و موارد اتهامي به طور كامل مورد بررسي قرار نگيرد، در اين مورد نمي‌‏توان اظهار نظر كرد اما به طور قطع وكلا به اين اتهام اعتقادي ندارند.
غيرت، در ادامه به جلسه امروز (سه شنبه) وكلا با بازپرس شعبه 14 دادگاه انقلاب اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه روز گذشته هشت وكيل پرونده به شعبه دعوت شده بودند اما امروز آقايان حسين‌‏آبادي, شريف و توانا به نمايندگي از وكلا به دفتر شعبه مراجعه كردند كه متاسفانه موفق به ديدار با بازپرس نشدند.
محمدعلي دادخواه، ديگر وكيل سلطاني، به دست آوردن اطلاعات هسته‌‏اي توسط موكلش با تحقيق در پرونده جاسوسان هسته‌‏اي را منتفي اعلام كرد.
وي تاكيد كرد: با توجه به نظام قضايي ايران كه دسترسي وكيل به اطلاعات پرونده منوط به اراده دادگاه و قاضي است، موضوع به دست آوردن اطلاعات هسته‌‏اي توسط سلطاني منتفي است.
دادخواه در تشريح اين موضوع گفت: دادگاه متهم به جاسوسي هسته‌‏اي كه موكل سلطاني بوده است تا امروز برگزار نشده بود، بنابراين سلطاني امكان به دست آوردن اطلاعات هسته‌‏اي را نداشته است و آنچه مي‌‏داند فقط اظهارنظرهاي موكلش(متهم به جاسوسي هسته‌‏اي)است.
به گفته اين وكيل دادگستري، بر اساس اين شرايط، شايد بتوان اتهام افشاي اطلاعات سري را به سلطاني وارد كرد كه آين مورد نيز از نظر ما منتفي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دادخواه در ادامه مجازات افشاگري اطلاعات پرونده‌‏هاي قضايي را برعهده دادسراي كانون وكلا دانست و گفت: اگر اتهام افشاي اطلاعات سري به وكيلي وارد شود، دادسراي كانون وكلا پس از بررسي، به آن رسيدگي مي‌‏كند و در صورت تشخيص و تاييد، آن را در محاكم عمومي مطرح مي‌‏كند.

Copyright: gooya.com 2016