جمعه 21 مرداد 1384

گزارش كامل مراسم ملاقات با گنجي

بلبل پر بسته، ز كنج قفس درآ
نقمه آزادي نوع بشر سرآ


تنت به ناز طبيبان نيازمند مباد
وجود نازكت آزرده گزند مباد
سلامت همه آفاق سلامت توست
به هيچ عارض شخص تو درمند مباد

پس از فراخوان 162 نفر از چهره هاي سياسي، فرهنگي و دانشجويي كشور براي ملاقات با گنجي، هوداران گنجي در مقابل بيمارستان ميلاد گرد هم آمدند تا با ملاقات با گنجي پيام صلح و سلامت خود را به گنجي برسانند. اما علي رغم موافقت مسولان بيمارستان ميلاد، مسولان دادستاني اجازه ملاقات را به نمايندگان حاضرين در محل بيمارستان ندادند.
حاضران در بيمارستان ميلاد با در دست داشتن عكس هايي از گنجي و شاخه گل رز، آزادي و بازگشت سرافرازانه وي را به زندگي خواستار شدند.
« با مرگ نحس پنجه ميفكن! بودن به از نبود شدن ...»، « Ganji must survive»، « دردا،كه جز به مرگ نسنجند، قدر مرد» ، « آن كه دانست زبان بست آن كه مي گفت ندانست» ، « اي مرغ گرفتار بماني و ببيني آن روز همايون كه به عالم قفسي نيست» اينها جملاتي بودند كه در پاي عكس هاي گنجي حاضران نونشته شده بود.
در اين مراسم شخصيت هاي سياسي و فرهنگي از جمله، دكتر ملكي، سيمين بهبهاني، فريبر رييس دانا، دكتر موسي غني نژاد، علي افشاري، رضا دلبري، مهدي اميني زاده، عبدالله مومني، فريبا داودي مهاجر، بابك احمدي، موسوي خوييني، علي اشرف درويشيان، سعيد مدني، سعيد منتظري، حجت شريفي و شاخه شمال مشاركت تهران ... حضور يافتند.

رضا دلبري عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت مراسم را آغاز كرد و گفت: امروز در اينجا جمع شده ايم تا به گنجي بگوييم كه سلامت و پويايي وي براي جنبش آزاديخواهي ايران مفيد تر و ارزش مند تر است. از آنجا كه گوهر انديشه مدرن، تقدم جان بر عقيده است، گنجي صحيح نيست جانش را فداي حتي انديشه مقدسي به نام آزادي و حقوق بشر كند. وي در ادامه گفت: تعدادي از نمايندگان جمع، روشنفكران، دانشجويان، فعالان سياسي و مدني براي مذاكره و ملاقات با گنجي در دفتر مديريت بيمارستان حاضر مي شوند تا بتوانند با ملاقات با گنجي وي را متقاعد كنند كه زنده ماندنش ارزش مند تر است.
بابك احمدي، علي افشاري، رضا دلبري، دكتر ملكي، سعيد مدني، سيمين بهبهاني، فريبرز رييس دانا، علي اشرف درويشيان، دكتر حسام فيروزي و حجت شريفي براي مذاكره تعيين شدند.

دكتر تابش و دكتر پيري از طرف بيمارستان براي مذاكره آماده بودند. هرچند كه فشار بر مسولان بيمارستان زياد شده است اما دكتر تابش با خوشرويي و صراحت كلام اجازه نداد كه اين سختي كار و فشارهاي وارده نمايان شود.
دكتر تابش در اين ديدار گفت]: هر چند كه ممكن است سخنان من برايم مخاطره آميز باشد اما من به عنوان يك پزشك وظيفه دارم فارغ از فضاي سياسي و انديشه و تفكر بيمار نسبت به سلامت بيمارم نگران باشم و صداقت را از ياد نبرم. براين اساس مي گويم تنهامشكل اكبر گنجي نخوردن غذاي وي است و علي رغم تكذيب هاي صورت گرفته، اكبر گنجي همچنان در اعتصاب غذا به سر مي برد از اين رو وضعيتش بسيار وخيم است و در بخش ICU بستري است. و من بسيار خوشحال مي شوم كه شما كه از دوستان گنجي هستيد با وي گفتگو كنيد و او را به شكستن اعتصاب غذايش قانع كنيد.

دكتر ملكي، به دكتر تابش گفت شما اجازه ندهيد كه بيمارستان از حيطه امن فعاليت پزشكي خارج شود و مسولان دادستاني مديريت بيمارستان را در دست گيرند.
سر انجام مقرر شد كه دكتر پيري و دكتر تابش براي مذاكره با مسولان دادستاني جهت اجازه ملاقات به نمايندگان حاضرين در بيمارستان وارد گفتگو شوند. پس از 30 دقيقه گفتگو، به رغم نظر مثبت كادر پزشكي، دادستاني اجازه ملاقات را نداد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نمايندگان حاضرين گفتند: مشخص شد چه جرياني مي خواهد تا گنجي با ادامه اعتصاب غذايش از بين برود.و بحران آفرينان مشخص شدند. بنابراين هر اتفاقي كه براي گنجي بيافتد مسوولان نظام و قوه قضاييه بايد پاسخگو باشند.
پس از اين مذاكرات علي افشاري با حضور در محل تجمع هوداران گنجي نتيجه مذاكرات را اعلام كرد. افشاري گفت :مطابق منشور جهاني بيمار حق بديهي اكبر گنجي است كه خانواده و دوستانش بتوانند با او در بيمارستان ديدار كنند از طرفي حالا كه جمعي از افراد شناخته شده و فعالان سياسي فرهنگي داوطلبانه پا در ميدان گذاشته اند تا با اكبر گنجي براي تامين پيش نيازهاي سلامتش ديدار كنند مسولان قضايي با اين ديدار مخالفت مي كنند تا معلوم شود كه اراده قاهري براي عدم حل پرونده گنجي وجود دارد از طرفي همگان بايد بپذيرند كه حل پرونده گنجي با به رسميت شناختن حقوق وي ممكن است و آزادي گنجي بايد با به رسميت شناختن شخصيت فكري و حقوق جسماني وي توامان همراه باشد.در پايان و پس از قرائت قطع نامه از آنجا كه اكبر گنجي در بخش ICU بستري بود جمعيت حاضر براي حفظ آرامش بيمارستان و خانواده هاي بيماران بستري با سر دادن شعار "زنداني سياسي آزاد بايد گردد" در محوطه بيروني بيمارستان به تجمع پايان دادند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش كامل مراسم ملاقات با گنجي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016