شنبه 29 مرداد 1384

کوفي عنان خواستار آزادي اکبر گنجي شد

خبرنامه گويا - رويتر از سازمان ملل گزارش داده است که دبير کل سازمان ملل، کوفي عنان، روز جمعه در نامه اي به محمود احمدي نژاد، خواستار آزادي اکبر گنجي شده است.

اين نامه فشار بزرگي به دولت ايران محسوب مي شود که از سوي رئيس مهمترين سازمان جهاني وارد شده است. با توجه به عضويت ايران در سازمان ملل قطعا اين کشور نمي تواند نسبت به اين حرکت بي توجه بماند.

نامه عنان بدليل اينکه هنوز از سوي مسئولين ايراني دريافت نشده، بصورت عمومي منتشر نشده است اما بر اساس رونوشتي که رويتر مشاهده کرده است، در آن "آزادي فوري (گنجي) بر پايه اصول انسان دوستانه" درخواست شده است.

بر اساس گزارش ها، اکبر گنجي بعد از 60 روز اعتصاب غذايش را شکسته است. با اين حال خانواده و وکلاي وي به رويتر گفته اند از آنجا که از ملاقات با گنجي بر حذر داشته شده اند، نمي توانند گزارش هاي حاکي از شروع غذا خوردن وي را تاييد کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روز جمعه در خبري که ايسنا منتشر کرد از قول مدير روابط عمومي بيمارستان ميلاد آمده بود که گنجي در مرحله‌ي پاياني خروج از حالت بحراني است و همكاري خوبي با پزشكان دارد.

ايسنا نوشت: مدير روابط عمومي بيمارستان ميلاد اعلام كرد: گنجي نسبت به دوره‌هاي قبل از نظر جسمي در وضعيت مناسب‌تري قرار گرفته است. تابش در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب، درباره وضعيت گنجي تصريح كرد: در حال حاضر گنجي از رژيم غذايي كه پزشكان براي وي تجويز كرده‌اند، استفاده مي‌كند و همكاري خوبي را با پزشكان دارد.
وي كه همكاري مناسب گنجي با پزشكان را در خروج وي از حالت بحراني كه در آن قرار داشته، مؤثر مي‌خواند، اظهار داشت: با همكاري خوب گنجي اميدواريم كه وي از شرايط بحراني كه در آن قرار داشت و در حال حاضر در مراحل پاياني خروج از حالت بحراني قرار دارد، خارج شود.
وي همچنين تصميم‌گيري درباره‌ي انجام عمل مينيسك پاي گنجي را به بعد از اين مرحله موكول كرد.


معاون دادستان تهران نيز ابراز اميدواري کرد که وضعيت جسمي گنجي به حالت نرمال بازگردد و مدعي شد لغو ملاقات‌هاي گنجي با خانواده‌اش به دستور پزشكان معالج انجام شده است.

ايسنا به نقل از معاون دادستان تهران، محمود سالاركيا، هدف اصلي انتقال گنجي به بيمارستان مبني بر انجام عمل مينيسك پا را يادآور شد و گفت: زمان انجام عمل به نظر پزشكان معالج وي بستگي دارد.
وي درباره‌ي دليل لغو ملاقات‌هاي گنجي با خانواده‌اش نيز تصريح كرد: اين كار به دستور پزشكان معالج انجام شده و در صورت تشخيص آن گنجي مي‌تواند با خانواده‌اش ملاقات كند.
سالاركيا همچنين درباره‌ي وضعيت قضايي پرونده‌ي گنجي نيز تاكيد كرد: ‌به هر حال گنجي محكوم است و بايد دوران محكوميتش را طي كند و وقوع هر امري در جهت آزادي وي نيز به تصميم خودش در ارائه درخواست يا خودداري از آزادي مشروط بستگي دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کوفي عنان خواستار آزادي اکبر گنجي شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016