شنبه 29 مرداد 1384

اطلاعاتی جدید پیرامون پرونده خرید هواپیمای مجلل VIP برای رهبری، امضاء محفوظ

به نام حق

اینک پرونده خرید هواپیمای مجلل VIP برای رهبری با ورود روزنامه کیهان، وارد مرحله جدیدی شده است . روزنامه کیهان پس از یک سال و نیم سکوت ناگاه با روایتی تحریف آمیز و غیر واقعی از ماجرا , در تداوم سناریو سازیهای کودکانه و وقیحانه خود، حملاتی تند را متوجه معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات ( احمد محسنی ) نمود . به نظر می رسد دست اندرکاران اصلی دستگاه قضایی درصددند این پرونده را از مسیر طبیعی خارج سازند و تمامی تقصیرات و تخلفات صورت گرفته در پایمال شدن و اتلاف اموال عمومی و بیت المال جهت خرید هواپیمای فوق العاده مجهز 125 میلیون دلاری برای رهبری را به ناحق بر عهده ضعیف ترین حلقه این پرونده یعنی مهدی اعتماد سعید ( مدیر عامل شرکت احرار ) بگذارند . در حالی که نامبرده هیچ نقشی در تصمیم گیریها نداشته است و صرفاٌ وی و شرکت تحت مدیریتش , با توجه به دشواریهای خرید هواپیما توسط نهادهای رسمی جمهوری اسلامی نقش پوشش و ویترین کار را بر عهده داشته اند . تا بدینترتیب مسئله اصلی در این پرونده که دال بر خرید هواپیمای مجلل برای رهبری می باشد و پوشالی بودن ادعای بی بنیاد ساده زیستی و زهد وی را بر ملا می سازد , مخفی بماند و آشکار نگردد. خودداری مهدی اعتماد سعید از پذیرش خواست بازجویان مبنی بر اعتراف بر روی ناطق نوری و هاشمی رفسنجانی از دیگر عوامل تشدید فشارها بر وی می باشد. اصرار تیم بازجویی بر اخذ اعترافات فوق ریشه در اختلافات درونی و جنگ منافع در درون ساختار قدرت بویژه در منازعات درون بیت رهبری دارد.از دیگر سو، لایه های افراطی جریانات اقتدارگرا که با استفاده غیر قانونی از مجلس , سودای حذف جمهوریت و تبدیل جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی را در سر می پرورانند و در این راستا، نخستین گام این پروژه را با انفکاک حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات از سازمان وزارت اطلاعات و قرار گرفتن آن زیر نظر رهبری کلید زده اند ، در تلاشند با مشارکت حفاظت اطلاعات وزارت دفاع که خود از متهمان اصلی این پرونده است ، از این پرونده پلی درست کنند تا افرادی از پرسنل کنونی وزارت اطلاعات که مخالف پروژه خروج وزارت اطلاعات از بخشهای انتخابی و تاثیر گذاری تمایلات عمومی در مدیریت آن هستند را مرعوب سازند و مقاومت آنان را بشکنند. لازم به ذکر است که معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات که آماج حملات حسین شریعتمداري قرار گرفته است از زمزه کسانی در وزارت اطلاعات است که با برنامه دروغین و نمایشی جریانات افراطی راست و از جمله کیهان در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی مقابله کرده است و نسبت به خارج شدن وزارت اطلاعات از نظارت عمومی و بخش های انتخابی موضع منفی داشته است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنابراین در مجموع ، مرحله تازه پرونده خرید نافرجام هواپیمای مجلل برای رهبری شامل محورهای زیر می باشد:

1- بری ساختن رهبری از تبعات و عواقب احتمالی
2- قربانی کردن مدیر عامل شرکت احرار (مهدی اعتماد سعید که از آزادگان است) و خراب کردن تمامی تقصیرات بر سر او
3- تسویه حساب با شمخانی (وزیر دفاع سابق)
4- سرپوش گذاشتن بر تخلفات حفاظت اطلاعات وزارت دفاع که نقش اصلی را در اتلاف اموال عمومی و سوء استفاده های صورت گرفته بر عهده داشته است و در دوران بازجویی با زیر شکنجه قرار دادن مدیر عامل شرکت احرار با قصد اخذ اعترافات اجباری سعی در انحراف پرونده داشته است. (گفتنی است مسئولین حفاظت اطلاعات وزارت دفاع ارتباط نزدیکی با جریان نومحافظه کاران و جریان حامی احمدی نژاد دارند)
5- عقب راندن وزارت اطلاعات تا فارغ البال، پرونده در مسیری هدایت شده و مورد نظر دنبال شود
6- پرونده سازی برای جریان اصلاح طلب داخل وزارت اطلاعات به منظور زمینه سازی برای تصفیه و اخراج آنها از وزارت اطلاعات
7- استفاده سیاسی از این پرونده برای بازی تبلیغاتی احمدی نژاد در مبارزه با مفاسد اقتصادی

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعاتی جدید پیرامون پرونده خرید هواپیمای مجلل VIP برای رهبری، امضاء محفوظ' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016