جمعه 11 شهریور 1384

محمود احمدي‌‏نژاد: هدف ما رسيدن به نظام اسلامي، دولت اسلامي و جامعه اسلامي است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس جمهوري گفت: بسياري از مشكلات جامعه ما به خاطر فراموشي آرمان‌‏هاي انقلاب است كه بايد سعي كنيم اين آرمان‌‏ها دوباره در جامعه يادآوري شود.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محمود احمدي‌‏نژاد عصر روز گذشته در ديدار اعضاي شوراي مركزي و استاني جامعه اسلامي مهندسين، گفت:
عده‌‏اي در جامعه ما به دنبال دستيابي به توسعه سياسي و اقتصادي هستند اما هدف انقلاب اسلامي بالاتر از اين حرف‌‏هاست، جنس اهداف انقلاب ما با اهداف انقلاب‌‏هاي ديگر در جهان متفاوت است.
وي تصريح كرد: انقلاب اسلامي رسالت تاريخي انبيا را بر عهده ملت ما گذاشته است، انبيا قدم به قدم اين حركت را به جلو بردند تا حكومت اسلامي به دست امام زمان (عج) برسد.
احمدي‌‏نژاد افزود: انقلاب اسلامي تنها در اين راستا قابل تفسير است، زماني كه اين تفسير را از انقلاب اسلامي داشته باشيم، مسووليت‌‏هاي ما كاملا روشن مي‌‏شود.
رئيس جمهوري با اشاره به سخنان اخير رهبري، اظهار داشت: رهبري فرمودند كه پيروزي انقلاب اسلامي يك گام بلند براي رسيدن به اين هدف بود. نظام اسلامي، دولت اسلامي و ايجاد جامعه اسلامي كه در آن جامعه تمام روابط دروني و بيروني بر اساس شرع اسلام تدوين مي‌‏شود، گام‌‏هاي ديگر اين هدف است.
احمدي‌‏نژاد ادامه داد: رسيدن به اين هدف، ماموريت امروز ماست و براي انجام اين ماموريت، كارهاي بسياري بايد انجام دهيم.
وي مهمترين ويژگي انجام اين رسالت را خودباوري دانست و تصريح كرد: بسياري از مشكلات ما در اداره جامعه ناشي از ضعف خودباوري است، بدون خودباوري امكان برداشتن يك قدم به جلو ميسر نيست، هر كس دچار ضعف خودباوري شود، هميشه تسليم مي‌‏شود.
احمدي‌‏نژاد افزود: اين مسابقه اي كه در چند سال اخير در ترجمه و توزيع ادبيات ليبرال به وجود آمده است، براي آن بود كه خودباوري را از ما بگيرند.
رئيس‌‏جمهوري توجه به گذشته خود و توجه به داشته‌‏ها و توانمندي‌‏هاي فعلي كشور را دو عامل مهم براي تقويت خودباوري دانست و اظهار داشت: عامل حركت رو به جلو و مستمر هر ملتي تكيه بر گذشته و نگاه به آينده است.
احمدي‌‏نژاد تصريح كرد: ما راه را گم كرده‌‏ايم، اگر وضعيت جامعه ما به اين شكل است، به دليل از دست دادن خودباوريمان است، به ما باورانده‌‏اند كه منشا تمام علوم ديگران هستند، هنر دانشگاه‌‏هاي ما اين شده است كه خود را بكوبند و ديگران را بزرگ كنند.
وي افزود: به طور مثال در فناوري‌‏هاي تونل‌‏سازي كه يكي از پيچيده‌‏ترين كارهاي مهندسي است، همه مي‌‏خواهند بگويند كه اين فناوري از آن غربي‌‏هاست در حالي كه ايرانيان سه هزار سال پيش به طور وسيع از تونل استفاده مي‌‏كردند.
احمدي‌‏نژاد ادامه داد: همين قنات‌‏ها كه امروز از چشم ما افتاده است، يكي از سرمايه‌‏هاي عظيم علمي و ملي است، عدم استفاده صحيح از اين سرمايه موجب شده است كه قنات‌‏ها در تهران تبديل به يك معضل شوند.
وي تصريح كرد: در سال 82-83 عده‌‏اي از كارشناسان مامور شدند تا به بررسي قنات‌‏هاي شهر تهران بپردازند، در آن بررسي متوجه شديم كه تمام قنات‌‏ها داراي آب آشاميدني سالم هستند و مي‌‏توانيم با گذاشتن پمپ از آب آشاميدني قنات‌‏ها استفاده كنيم و قيمت آب‌‏رساني را يك دهم كاهش دهيم.
احمدي‌‏نژاد افزود: سوال من اين است كه كدام يكي از اين دو مهندسي است، استفاده از آب قنات‌‏ها يا لوله‌‏كشي و استفاده از آب سدها، نه اين كه قنات‌‏سازي قابل تكامل نيست، ما بايد دانش امروز را در بهبود وضع قنات‌‏ها قرار دهيم.
وي با اشاره به عدم ارتباط نسل امروز با گذشته تصريح كرد: زماني كه از گذشته بريده شديم، سرگشته مي‌‏شويم و هركدام يك ساز مي‌‏زنيم و الگوي شخصي براي پاسخ‌‏گويي نداريم.
رئيس‌‏جمهوري اظهار داشت: نقطه اتكاي ما شناخت توانمندي‌‏هاي خودي است، امروز عده‌‏اي در خارج از كشور قراردادهاي كلان مي‌‏بندند بدون آنكه توجه كنند ما در كشور چه داريم و اين گونه القا مي‌‏كنند كه ما ملتي آواره‌‏ايم، بيگانگان هم مقداري آشغال وارد مي‌‏كنند و بعد با افتخار منت مي‌‏گذارند كه اين كار انتقال فناوري است.
احمدي‌‏نژاد با تاكيد بر توجه به گذشته و نگاه به آينده خاطر نشان كرد: ما در مسائل ديني مشكلي نداريم، كشور ما در مورد مسائل ديني غني است و وظيفه ما اين است كه در حوزه مهندسي، انقلاب كنيم.
وي تصريح كرد: چرا غربي‌‏ها از رسيدن ما به فناوري هسته‌‏اي ناراحت هستند و آنها از بازگشت به گذشته و رسيدن به خودباوري ما عصباني هستند، آنها مي‌‏خواهند همان‌‏گونه كه ما در گذشته 200 سال از آنها عقب‌‏مانده بوديم، باز هم عقب بمانيم اما جلو افتادن ما منوط به تكيه به گذشته و خودباوري است البته خودباوري لازم است ولي كافي نيست، ما نيازمند تعريف جديد از آرمان‌‏هاي خود هستيم، بايد بر آنها تاكيد كنيم و اگر درست تعريف نكنيم، به انحراف مي‌‏رويم.
رئيس‌‏جمهوري با اشاره به چهار شعار اصلي خود يعني عدالت‌‏گستري، مهرورزي، خدمت به بندگان و پيشرفت تعالي جامعه اسلامي، اين شعارها را برگرفته از متن و فرهنگ اسلامي دانست و اين چهار اصل را چارچوب حكومت ديني عنوان كرد.
وي افزود: اين شعارها بازگشت به گفتمان خودي است، جمهوري اسلامي ايران يك نظريه ديني- الهي مترقي براي اداره جهان داده است، ما نيز بايد سعي كنيم تا اين گفتمان تبيين شود.
احمدي‌‏نژاد ادامه داد: انقلاب اسلامي ما حرف‌‏هاي اصولي و درستي دارد و با توجه به فطرت پاك انسان‌‏ها تمام دنيا به اين حرف‌‏ها جذب مي‌‏شوند.
وي با بيان اينكه چاره‌‏اي جز تغيير نگاهمان در سطوح مديريتي كشور نداريم، به جامعه اسلامي مهندسين توصيه كرد كه به عنوان يك مجموعه انقلابي اين شعارها را در دستور كار خود قرار دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ابتداي اين ديدار محمدرضا باهنر، نايب رئيس اول مجلس هفتم گفت: ما بايد زودتر به خدمت آقاي احمدي‌‏نژاد كه عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين بودند، مي‌‏رسيديم البته اين تاخير ما به خاطر مشغله ذهني ايشان براي انتخاب نيروهاي دولت بود.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه جامعه اسلامي مهندسين آماده هرگونه پشتيباني در تمام عرصه‌‏هاي مختلف از رئيس‌‏جمهوري است، اظهار داشت: اين انتخاب را به فال نيك مي‌‏گيريم و معتقديم در حال حاضر يك موقعيت بي‌‏نظير براي اصول‌‏گرايان به وجود آمده است، توفيق دولت احمدي‌‏نژاد افتخاري براي ماست، اگر هم مشكلي براي دولت ايشان به وجود آيد، بايد پاسخ‌‏گو باشيم.

Copyright: gooya.com 2016