شنبه 12 شهریور 1384

مدرس حقوق دانشگاه: رسيدگي به جرايم سياسي دانشجويان بايد در دادگاه‌هاي عمومي و با حضور هيات منصفه صورت گيرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

يك حقوقدان گفت: طبق قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران رسيدگي به جرايم سياسي در مورد دانشجويان و غير دانشجويان بايد در دادگاه عمومي و با حضور هيات منصفه صورت گيرد طبيعي است هر اقدامي جز اين خطا و لغزش از قانون و غير قابل پذيرش است.

دكتر هادي اسماعيل‌زاده، مدرس حقوق دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهارداشت: طبق تعريف جهاني جرم سياسي اقدامي است كه فرد عليه حكومت به دليل عقايدش و بدون توسل به زور مرتكب مي‌شود لذا در قوانين داخلي نيازي به باز تعريف مجدد از آن نداريم.

اين وكيل دادگستري با مقايسه جرم سياسي و اقدام عليه امنيت ملي خاطر نشان كرد: جرم سياسي داراي يك تعريف كلي است در حالي كه تشويش اذهان عمومي و اقدام عليه امنيت ملي تعريف مشخصي ندارد.

وي، درباره‌ي نحوه‌ي رسيدگي به جرايم دانشجويان اظهار داشت: كميته‌هاي انضباطي، تخلفات حرفه‌اي دانشجويان را بررسي مي‌كنند و فقط در مورد رفتار‌ دانشجويي نظر مي‌دهند در حالي كه رسيدگي به جرم سياسي دانشجويان در حيطه‌ي اختيارات قوه قضاييه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اسماعيل‌زاده در پايان تاكيد كرد: از اين‌كه با دانشجويان به بهانه‌هاي مختلف از جمله تشويش اذهان عمومي و اقدام عليه امنيت ملي برخورد شود، شديداً مخالفم و اين امر را باعث رخوت و ركود در دانشگاه‌ها مي‌دانم.

Copyright: gooya.com 2016