پنجشنبه 17 شهریور 1384

موتور هواپيماي حامل كاروان تشكل‌هاي دانشجويي و نخبگان دانشجو بامداد امروز دقايقي پس از برخاستن بر فراز فرودگاه جده آتش گرفت، فارس

هواپيماي پرواز شماره 1580 شركت هواپيمايي ايران اير حامل سه كاروان حج تشكل‌هاي سياسي دانشجويي و نخبگان دانشجو بامداد امروز دقايقي پس از برخاستن از فرودگاه جده دچار اشكال فني شد و بالاجبار در همين فرودگاه به زمين نشست.


يكي از مسافرين پرواز 1580 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت كه شاهد آتش گرفتن موتور هواپيما بوده است.
يكي ديگر از مسافران اين هواپيما گفت: زمان پرواز ساعت 30/5 بامداد امروز بود اما به دليل اعلام نقص فني ساعت حركت حدود 20 دقيقه به تعويق افتاد كه بلافاصله با اعلام برطرف شدن نقص فني مسافران سوار هواپيما شدند در حاليكه بسياري از دانشجويان در مورد برطرف شدن نقص فني در مدت بيست دقيقه دچار ترديد بودند.
وي افزود: دقايقي پس از بلند شدن هواپيما از زمين و اعلام نقص فني در آسمان جده، خلبان به دليل پربودن مخزن سوخت مجبور شد حدود 45 دقيقه هواپيما را در آسمان سرگردان نگه دارد كه از حجم بنزين كاسته شود بگونه‌اي كه مجبور شد مقداري از بنزين هواپيما را به روي دريا بريزد تا به هنگام فرود هواپيما حادثه‌اي رخ ندهد.
اين دانشجو با بيان اينكه مسافران هواپيما در تمام مدت اين پرواز در رعب و وحشت بودند مديران شركت هواپيمايي ايران اير را مسئول اين حادثه دانست و نسبت به سوء مديريت در پرواز به شدت انتقاد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته وي تمام مسافران هواپيماي بوئينگ 747 سالم و هم اكنون در فرودگاه جده منتظر پرواز به سمت تهران هستند.
گفته مي‌شود مسافران اين هواپيما با پرواز ساعت 17 به وقت تهران فرودگاه جده را به سمت تهران ترك كنند.

Copyright: gooya.com 2016