سه شنبه 22 شهریور 1384

چهره‌‏هاي امنيتي‌‏ اطلاعاتي گزينه‌‏هاي اصلي براي استانداري‌‏هاي كشور هستند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

يك عضو فراكسيون اكثريت مجلس هفتم از مطرح شدن برخي چهره‌‏هاي منتسب به دستگاه‌‏هاي امنيتي اطلاعاتي به عنوان كانديداهاي استاندار استان‌‏ها خبر داد و گفت: در حال حاظر برخي ازچهره‌‏هاي امنيتي و اطلاعاتي، گزينه‌‏هاي اصلي براي استانداري‌‏هاي كشور هستند.


محمد حسين فرهنگي؛ نماينده تبريز در مجلس هفتم با بيان اين مطلب به خبرنگار "ايلنا"، گفت: وزير كشور با توجه به حساسيت و نگراني نمايندگان مجلس و همچنين ساير چهره‌‏ها از روي كار آمدن افراد امنيتي، اطلاعاتي بايد در انتخاب مديران خود دقت لازم را به خرج دهند، در غير اين صورت با توجه به انتقادات مطرح شده با مشكل مواجه خواهند شد.
وي افزود: استانداران سراسر كشور، نمايندگان قوه مجريه در استان‌‏ها و رئيس هيات دولت استان‌‏ها محسوب مي‌‏شوند و انتخاب آنها كم اهيمت‌‏تر از انتخاب وزرا نيست.
فرهنگي با بيان اين كه آقاي پورمحمدي تمام انتقادات مطرح شده در خصوص امنيتي شدن فضاي كشور را نفي كرد، گفت: بايد ديد مدير كل حوزه‌‏هاي وزارتي وي از چهره‌‏هاي امنيتي، اطلاعاتي است يا خير، ضمن آنكه در شرايط فعلي در اكثر استان‌‏ها، چهره‌‏هاي منتسب به همين دستگاه‌‏ها به عنوان رقباي جدي براي پست استانداري مطرح شده‌‏اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تاكيد كرد : وزير كشور بايد خواسته‌‏هاي نمايندگان را در عدم بهره‌‏گيري از افراد امنيتي، اطلاعاتي مورد اهتمام قرار دهد و درغير اين صورت با مشكل مواجه خواهد شد.
فرهنگي گفت: اگر عنصر كارآمدي به عنوان مهم‌‏ترين معيار در انتخاب مديران مياني مورد توجه قرار گيرد، بايد شاهد تحول و خانه تكاني جدي به سمت رشد پيشرفت و در راستاي تحقق شعارهاي رئيس‌‏جمهوري باشيم در غير اين صورت با آسيبي جدي مواجه خواهيم بود. نايب رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس هفتم در پايان خاطرنشان ساخت: اگر شعارهاي احمدي‌‏نژاد كه به واسطه آن اقبال عمومي را به سمت خود كشاند در شخصيت نمايندگان استان‌‏ها تبلور نيابد باعث خدشه دار شدن اهداف خواهد شد.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016