چهارشنبه 23 شهریور 1384

تدابير امنيتي شديد اطراف سازمان ملل، ايرنا

نيويورك امروز (چهارشنبه) بخاطر ميزباني اجلاس سران كشورهاي جهان تحت تدابير شديدي امنيتي قرار داشت.

ساختمان مقر اصلي سازمان ملل از چند كيلومتر دورتر از سوي غرب با موانع متعدد و از طرف شرق كه در مجاورت رودخانه قرار دارد با قايق‌هاي ويژه حفاظتي گارد ساحلي آمريكا پاسداري مي‌شد.

در خيابان اصلي مقابل سازمان ملل تنها خودروهاي حامل سران هيات‌هاي شركت‌كننده در اجلاس مي‌توانستند از شمار زياد موانع عبور كنند.

قريب به دو هزار خبرنگار مراسم شصتمين اجلاس سران كشورهاي جهان را پوشش مي‌دهند.

خبرنگاران كه روز قبل كارت‌هاي تردد خود را دريافت كرده بودند امروز براي عبور از موانع متعدد امنيتي كه براي آنان تدارك ديده شده بود ساعت‌ها در صف طويل ايستادند.

خبرنگاران از اينكه ساعت‌ها در صف طويل گذر از موانع امنيتي ايستادند به شدت عصبي بودند و غالبا اعتراض مي‌كردند.

بسياري از خبرنگاران نيز موفق نشدند بموقع وارد ساختمان سازمان ملل شوند و برنامه گشايش اجلاس سران را پوشش دهند.

در داخل سازمان ملل چندين سالن متعدد با تجهيزات ارتباطي گسترده براي خبرنگاران تدارك شده است.

نيروهاي امنيتي سازمان ملل يك ساعت پس از آغاز اولين سخنراني‌ها، براي تسريع در ورود خبرنگاران مجبور شدند تعدادي از موانع را كاهش داده و لوازم خبرنگاران را با سگ‌هاي تربيت شده كنترل كنند.

در خيابان شماره يك كه در ضلع شرقي مقر اصلي سازمان ملل قرار دارد ده‌ها خودرو شبكه‌هاي تلويزيوني آمريكا مستقر شده‌اند تا بتوانند برنامه‌هاي اجلاس سران را بطور مستقيم براي شبكه‌هاي خود پخش كنند.

هتل‌هاي شهر نيويورك بطور كامل به اعضاي هيات‌هاي شركت‌كننده در نشست سران اختصاص يافته و جمعيت پياده بطرف سازمان ملل در حركت است.

در اين ميان، اعضاي هيات ايراني ساعت ‪ ۸/۲۰‬دقيقه بامداد به وقت نيويورك در ساعت مقرر در حاليكه دكتر "احمدي نژاد" رييس جمهوري در پيشاپيش آن حركت مي‌كرد و "متكي" وزير امور خارجه، "لاريجاني" دبير شورراي عالي امنيت ملي و "ظريف" نماينده دايم ايران در سازمان ملل وي را همراهي مي‌كردند وارد ساختمان سازمان ملل شدند و از سوي "كوفي عنان" دبير كل سازمان ملل كه در ابتداي درب اصلي سازمان ملل ايستاده بود به گرمي مورد استقبال قرار گرفتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هيات ايراني سپس در جايگاه ويژه هيات ايران در سازمان ملل در انتظار ايراد سخنراني رييس جمهوري كشورمان مستقر شدند.

تحركات ايذايي عناصر گروهك منافقين كه در بيرون ساختمان سازمان ملل تجمع كرده بودند تاثيري در حضور هيات ايران در اجلاس سران نداشت.

يكي از خبرنگاران ايراني شاهد بوده كه برخي عناصر منافقين در ساختمان نمايندگي رژيم اشغالگر قدس رفت و آمد مي‌كنند و برخي از بلندگوهاي خود را از اين ساختمان در سازمان ملل كه نزديك محل تجمع آنان بود خارج كردند.

گروهك منافقين همچنين ديروز و امروز در يك تلاش نافرجام بر روي سايت‌هاي متعدد اينترنتي خود با ايجاد شايعاتي از جمله لغو سخنراني احمدي نژاد در اجلاس سران، تلاش كرد موقعيت هيات ايراني را در اين نشست مخدوش كنند كه توفيقي در اين زمينه نداشتند و سخنراني رييس جمهوري ايران بموقع انجام خواهد شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تدابير امنيتي شديد اطراف سازمان ملل، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016