پنجشنبه 31 شهریور 1384

زوددویچه سایتونگ: اروپا مانعی بر ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت نمی بیند، آفتاب

آفتاب – مهران جاوید : اروپا و آمریکا همچنان در خصوص برنامه های هسته ای ایران دارای شک و تردید هستند.
--------------------------------------


برای آنها هنوز بوضوح مشخص نشده که آیا ایران به راستی غنی سازی اورانیوم را با هدف دستیابی به تکنولوژی روز انجام می دهد یا نه در پی برخورداری بمب اتم است .
زوددویچه سایتونگ با اشاره به نشست جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت : در برخی مواقع اینگونه به نظر می رسد که اتحادیه اروپایی مانعی بر سر ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل نمی بیند .
چرخه دیپلماسی حاکم بر وین نشان می دهد چنانچه ایران همگام با موارد خواسته شده از سوی اروپا پیش نرود حربه اعمال تحریم به کمک آمریکا و اروپایی ها می آید .
این روزنامه آلمانی در ادامه به نقل از دیپلماتهای مستقر در آژانس نوشت : اکنون زمان آن فرا رسیده است تا ایران دریچه جدیدی از همکاری های خود با آژانس را به روی شرکت کنندگان حاضر در نشست وین باز کند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این در حالی است که " محمود احمدی نژاد " رئیس جمهوری ایران در سخنان اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل تداوم فعالیتهای صلح آمیز هسته ای را حق مسلم کشور خود دانسته و بر آن اصرار ورزید .
نجات بخش ترین راه برای ایران افزایش بیش از پیش سطح همکاریهای خود با آژانس و جامعه بین الملل است .
" محمد البرادعی " مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنانی تصریح کرد : تهران باید همچنان زمینه لازم برای کنترل فعالیتهای هسته ای خود را از سوی آژانس فراهم کند.

Copyright: gooya.com 2016