شنبه 2 مهر 1384

احمد شيرزاد: اگر مذاكرات هسته‌يي روند منطقي داشته باشد، اعلام مواضع احزاب آن را تضعيف نمي‌كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

يك عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت درباره ضرورت هماهنگي مواضع احزاب و گروههاي سياسي با موضع دولت در مساله پرونده هسته‌يي تصريح كرد: مذاكرات بايد روند منطقي داشته باشد تا اعلام مواضع از سوي احزاب و گروههاي سياسي آن را تضعيف نكند.

وي افزود: ما ممكن است موضعي متفاوت با موضع دولت داشته باشيم، اما به دليل اين‌كه احتمال ايجاد حساسيت وجود دارد مواضعمان را اعلام نمي‌كنيم.

احمد شيرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، افزود: بسته به ميزان دموكراسي و مشاركت در موضوعات مختلف ممكن است احزاب و گروههاي سياسي، مخالفت يا موافقت خود را درباره‌ي مسائل حوزه سياست خارجي عنوان كنند اما به دليل حساسيت‌هايي كه در كشور ما وجود دارد، نمي‌توان انتظار داشت كه احزاب در همه‌ي مسائل سياست خارجي موضع‌گيري كنند.

وي با اشاره به آنچه آن را تيم قوي جبهه‌ي مشاركت در بحث كارشناسي مسائل هسته‌اي خواند، تأكيد كرد: سطح كارشناسي ما كمتر از سطح كارشناسي در دولت نيست، اما نمي‌توان انتظار داشت در مسائل سياست خارجي احزاب به وضوح مانند مسائل سياست داخلي اعلام موضع كنند. ما بسياري از نظرات كارشناسي خود را در نامه‌هاي محرمانه به مسؤولان اعلام كرده‌ايم.

اين عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي اظهار داشت: مسأله‌ي هسته‌اي ايران مسأله‌ي درازمدتي است و اساسي‌ترين موضوع در اين خصوص اين است كه نگاه كوتاه‌مدت و عجولانه به آن نداشته باشند، زيرا هر روش كوتاه‌مدتي به ايجاد مشكلات جديدي در اين مسأله مهم منجر مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شيرزاد تصريح كرد: در هفته‌هاي اخير روشي كه از سوي مسؤولان سياست خارجي كشور در پيش گرفته شد مقداري عجولانه بود كه كار را براي ما مشكل مي‌كند و اميدواريم كه در اين شيوه تجديدنظر شود.

وي معتقد است كه بايد در وهله‌ي اول فضا را آرام كنيم كه از مناقشه‌ي شديدي كه ايجاد شده رهايي يابيم و بعد از آرام كردن نسبي اوضاع سعي كنيم به طور درازمدت با مذاكره و اعتمادسازي مشكل خود را حل كنيم، زيرا در غيراين‌صورت تنها راه را براي كساني كه مي‌خواهند با ايران برخورد شديد كنند، هموار خواهيم كرد.

Copyright: gooya.com 2016