دوشنبه 4 مهر 1384

رييس قوه قضاييه به مناسبت آغاز سال تحصيلي دستور انجام مقدمات اجرايي براي آزادي دانشجويان زنداني را صادر كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


رييس قوه قضاييه به مناسبت آغاز سال تحصيلي دستور انجام مقدمات اجرايي براي آزادي دانشجويان زنداني را صادر كرد.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله هاشمي شاهرودي در ديدار روز دوشنبه وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوري اظهار داشت: به نظر من، دانشجويان از محبوب‌ترين اقشار جامعه هستند و نبايد به ابزار‌هاي سياسي جريان‌هاي بيرون از دانشگاه تبديل شوند.


رييس قوه‌ي قضاييه با اشاره به اين‌كه دانشجويان ما بايد رويكرد به علم و توسعه آزادانديشي را مورد نظر قرار دهند، تصريح كرد: دانشگاه مهد توليد علم و انديشه است و نبايد گذاشت كه به باشگاه سياسي احزاب تبديل شود.


وي با تبريك آغاز سال تحصيلي جديد به استادان و دانشجويان و با تاكيد بر نقش دانشگاه در توسعه كشور گفت: در شرايط كنوني بايد حرمت دانشگاه، حفظ و مسايل اخلاقي و معنوي بهبود يابد و دانشجويان به لحاظ فكري، علمي و اخلاقي در سلامت باشند.


هاشمي شاهرودي اعلام كرد: بايد به جاي هرگونه كار سلبي در محيط دانشگاهي فعاليت فرهنگي تقويت شود و نقش استادان در اين زمينه بسيار برجسته است.


رييس قوه‌ي قضاييه، بر وجود و حضور استادان با تقوا كه مظهر اخلاق و معرفت هستند و كساني كه خود عامل به گفته‌هايشان هستند در محيط دانشگاهي تاكيد كرد.


وي در اين ديدار بر حل مسايل و مشكلات وزارت علوم تاكيد كرد و گفت: جلوي تمام احكام تخليه دانشگاه ها و خوابگاه‌ها كه توسط دادگاه‌ها صادر مي‌شود، گرفته خواهد شد و قوه‌ي قضاييه پشتيبان وزارت علوم و دانشگاه‌هاست.


رييس قوه‌ي قضاييه در اين ملاقات از وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوري خواست، هرچه سريع‌تر صورت اسامي دانشجويان زنداني را به قوه‌ي قضاييه جهت آزادي يا مرخصي آنها ارايه كند.


وي تاكيد كرد: شرايط كنوني جامعه ما معرفتي و مهرورزي است و بر اين اساس دانشجويان ما هميشه و همه جا بايد مورد رافت اسلامي هستند.


دكتر محمد مهدي زاهدي وزير علوم، تحقيقات فن آوري در ديدار با آيت‌الله هاشمي شاهرودي با ارايه گزارشي از اصلاح ساختار وزارت علوم و اقدام‌هاي انجام شده، خواستار حمايت از وزارت علوم در ابعاد مختلف شد.


وزير علوم، برخورد با احكام تخليه دانشگاه‌هاي كشور مانند دانشگاه شهيد بهشتي و باهنر اصفهان، حل برخي مشكلات اجتماعي و فرهنگي در دانشگاه‌ها و آزادي دانشجويان زنداني را خواستار شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دكتر زاهدي همچنين قول مساعد براي ايجاد دانشگاه علوم قضايي با چهار دانشكده و سرعت بخشيدن در اين زمينه را داد.

Copyright: gooya.com 2016