چهارشنبه 6 مهر 1384

غلامعباس توسلي: تصميمات كنگره مشاركت در تشكيل جبهه دموكراسي و حقوق بشر موثر است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شواري مركزي نهضت آزادي ايران تصميمات احتمالي كنگره فرداي جبهه مشاركت را در تشكيل جبهه دموكراسي و حقوق بشر موثر خواند.

غلامعباس توسلي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، اظهار اميدواري كرد كه كنگره جبهه مشاركت بتواند به روند شكل‌‏گيري جبهه دموكراسي و حقوق بشر كمك كند.
وي با بيان اينكه تاكنون منشور فعاليت جبهه دموكراسي‌‏خواهي و حقوق بشر تدوين نشده است، گفت: تدوين منشور جبهه دموكراسي و حقوق بشر بر عهده كميته مشتركي است كه پس از گفت‌‏وگوها و رايزني‌‏هاي اوليه بين احزاب عضو انجام خواهد شد.
توسلي تصريح كرد: بحث‌‏هايي كه در مورد اهداف، چارچوب‌‏ها و گستره جبهه دموكراسي‌‏خواهي و حقوق بشر در جريان است، هنوز به نتيجه نهايي نرسيده است.
وي در مورد علت عدم پيوستن برخي گروه‌‏هاي حامي معين به جبهه دموكراسي‌‏خواهي و حقوق بشر، گفت: گروه‌‏هايي هستند كه به دموكراسي و حقوق بشر اعتقاد دارند اما ملاحظاتي وجود دارد كه آنها را از حضور در جبهه دموكراسي‌‏خواهي بر حذر مي‌‏دارد.
اين عضو ارشد نهضت آزادي ايران افزود: عدم پيوستن برخي گروه‌‏ها به جبهه دموكراسي و حقوق بشر ريشه در اختلاف عقايد، روش‌‏ها و همين طور مرزبندي‌‏هاي تاريخي دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي همگرايي و واگرايي احزاب و گروه‌‏ها در فعاليت‌‏هاي اجتماعي را طبيعي دانست و در عين حال تصريح كرد: محيط اجتماعي در طول زمان دچار نوساناتي مي‌‏شود و مي‌‏توان با رفع كمبودها و ضعف‌‏ها همكاري‌‏هاي مشتركي داشت.
توسلي شرايط عضويت در جبهه دموكراسي‌‏خواهي را كه در بيانيه معين مطرح شده است، شرايط حداقلي عنوان كرد و ابراز عقيده كرد: مي‌‏توان در مورد اين شرايط گفت‌‏وگو كرد تا تمامي احزاب و گروه هاي معتقد به دموكراسي و حقوق بشر بتوانند به جبهه بپيوندند.

Copyright: gooya.com 2016