چهارشنبه 6 مهر 1384

اعتراض انجمن دفاع از آزادي مطبوعات به هيات منصفه جديد، ايلنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


انجمن دفاع از آزادي مطبوعات اعتراض خود را به تشكيل هيات منصفه مطبوعات با ترتيب اخير اعلام كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا اين انجمن در جلسه روز چهارشنبه خود با اعتراض به تشكيل هيات منصفه جديد

آن را فاقد شرايط قانوني لازم دانسته و اظهار داشته است كه به استناد اصل 168 قانون اساسي حضور هيات منصفه به عنوان نماينده‌ي افكار عمومي جامعه امري الزامي است و قضاوت در جرايم فوق علي‌الاطلاق به عهده‌ي هيات منصفه گذاشته شده است. قانون مطبوعات سال 58 نيز توجه خاصي به مردمي بودن هيات منصفه داشته است. اين در شرايطي است كه قانون سال 79 مطبوعات خط بطلاني بر مردمي بودن هيات منصفه كشيد. از سوي ديگر، قانون تشكيل هيات منصفه كه در جهت ايفاي نقش افكار عمومي و برگزاري انتخابات مستقيم اعضاي هيات توسط مردم توسط مجلس ششم تصويب شد پس از مدت‌ها بلاتكليفي و عدم اجرا توسط قوه‌ي قضاييه در مجلس هفتم كنار گذارده و خط بطلاني بر آن كشيده شد. بدين ترتيب قانون جديد، اساس مردمي بودن هيات منصفه را به طور جدي مخدوش ساخته است.


اين انجمن همچنين ابراز عقيده كرده است كه هيات منصفه جديد و دادگاههايي را كه با حضور آن تشكيل مي‌شود فاقد وجاهت قانوني مي‌داند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه نمابر ارسالي از سوي اين انجمن با اشاره بازداشت رويا طلوعي و مجتبي سميع‌نژاد،‌ مسعود باستاني، افشين زارع و ... نسبت به نحوه برخورد با آنها اعتراض شده است.


اين انجمن هم‌چنين خواهان بازگرداندن آنچه حقوق اكبر گنجي در زندان خوانده شده و آزادي روزنامه‌نگاران زنداني شده است.


انجمن دفاع از آزادي مطبوعات در ادامه اعلام كرده است كه با توجه به شرايط حاكم بر كشور تصميم گرفته انتخابات دوره‌اي شوراي مركزي را به مدت شش ماه به تعويق اندازد تا شرايط بهتر و مناسب‌تري براي برگزاري انتخابات فراهم آيد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض انجمن دفاع از آزادي مطبوعات به هيات منصفه جديد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016