شنبه 9 مهر 1384

انجمن روزنامه‌‏نگاران جوان خواستار تغيير در تركيب هيات منصفه مطبوعات شد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

انجمن روزنامه‌‏نگاران جوان با صدور بيانيه‌‏اي خواستار تغيير در تركيب هيات منصفه مطبوعات شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در اين بيانيه آمده است: انجمن روزنامه‌‏نگاران جوان معتقد است كه در هيات منصفه مطبوعات كه به تازگي منصوب شده‌‏اند، بايد تجديدنظر شود، چرا كه اين هيات منصفه نمايندگي واقعي اقشار مختلف براي رسيدگي و نظارت به امور مربوطه نيست و اعتراض جدي خود را به تركيب اين هيات اعلام مي‌‏كند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: انجمن روزنامه نگاران جوان در راستاي حقوق صنفي روزنامه نگاران و خبرنگاران خواستار رسيدگي به وضعيت مسعود باستاني خبرنگار جواني است كه مدتهاست در زندان اراك به سر مي‌‏برد، مي‌‏باشد. انجمن خواستار آزادي هرچه سريع‌‏تر وي و رسيدگي معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد به وضعيت وي مي‌‏باشد.
اين بيانيه مي‌‏افزايد: از سوي ديگر رويا طلوعي؛ سردبير سالنامه راسان كه از فعالان روزنامه‌‏نگاري حوزه زنان است نيز، مدت‌‏هاست كه در بازداشت به سر مي‌‏برد و اين انجمن به لحاظ صفت روزنامه‌‏نگاري ايشان اميدوار است كه مسوولان قضايي منطقه،‌‏ هرچه سريع‌‏تر به وضعيت وي رسيدگي شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در بخشي از اين بيانيه، انجمن روزنامه نگاران جوان نگراني شديد خود را از وضعيت اكبر گنجي اعلام كرده و آورده است: هفته‌‏هاست در مورد وضعيت گنجي هيچ اطلاع رساني به مطبوعات كشور نشده است و خانواده وي موفق به ملاقات با او نشده‌‏اند.
اين بيانيه مي‌‏افزايد: در شرايطي كه آزادي بيان و عقيده از اصول مصرح قانون اساسي است، به نظر مي‌‏رسد عدم رسيدگي به وضعيت اين روزنامه‌‏نگاران بي‌‏توجهي به اين اصل قانوني است.

Copyright: gooya.com 2016