شنبه 9 مهر 1384

وزير ارشاد: فعاليت شبكه‌‏هاي ماهواره‌‏اي فارسي زبان يك بحث ملي است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

وزير فرهنگ وارشاد اسلامي درباره هديه سيدمحمد خاتمي؛ رئيس جمهوري وقت به خبرنگاران، گفت: مسيري كه قرار بود تا براي رسيدن هداياي رئيس‌‏جمهوري به خبرنگار طي شود، به طور قطع آنها به حق خود نمي‌‏رسيدند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، حسين صفارهرندي در حاشيه جلسه مجمع تشيخص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران، گفت: به طور كتبي به معاونت مطبوعاتي سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و انجمن صنفي روزنامه نگاران اين مساله را مطرح كرده بوديم.
وي ادامه داد: چاره‌‏اي نداريم جز آنكه پول‌‏هاي ارزي را به دولت برگردانيم و رئيس‌‏جمهوري قول داده‌‏اند تا رقم ريالي براي تقديم هداياي خبرنگاران در نظر بگيرند.
صفارهرندي در پاسخ به اين سوال كه چه نوع هدايايي در نظر گرفته‌‏ايد؟، اظهار داشت: در اين مورد چاره‌‏جويي‌‏هايي كرده‌‏ايم، ولي به طور قطع نگاه ما وارداتي نيست.
وي در پاسخ به سوالي درباره ادامه عزل و نصب مديران جديد در وزارت فرهنگ و ارشاد، اظهار داشت: هنوز زمان براي جابه‌‏جايي‌‏ها در اين وزارتخانه داريم.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره تغير مدير عامل خبرگزاري ايسنا و اينكه آيا شما در اين مورد دخيل بوده‌‏ايد يا خير؟، تصريح كرد: ما به هيچ وجه در اين ماجرا دخيل نبوديم و نيستيم و اين موضوع مربوط به حوزه ديگري مي‌‏شود.
صفارهرندي درباره قانون جديد تردد خبرنگاران، تصريح كرد: اطلاعات من در اين مورد به گذشته برمي‌‏گردد، ولي بايد مشخص شود چه مقدار خبرنگار به صورت حرفه‌‏اي در حال فعاليت هستند. بايد اين موضوع مشخص شود تا بتوانيم تصميم درستي بگيريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

صفارهرندي در پاسخ به اين سوال كه آيا در اين مورد با شما مشورت شده بود؟، گفت: هنوز از ما مشورت نخواسته‌‏اند و اين موضوع فعلاً در اختيار راهنمايي رانندگي قرار دارد، البته راهنمايي رانندگي هم تعامل مثبتي با اهالي مطبوعاتي داشته‌‏ است.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا قوانيني براي فعاليت شبكه‌‏هاي ماهواره‌‏اي فارسي زبان در نظر گرفته شده، اين موضوع را يك بحث در سطح ملي دانست و اظهار داشت: ظاهراً در مجلس، دوستان در حال ارائه طرحي بودند، نسبت به اين موضوع حساسيت ويژه‌‏اي وجود دارد و اميدواريم با يك همكاري نزديك به يك نقطه نظر خوبي برسيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير ارشاد: فعاليت شبكه‌‏هاي ماهواره‌‏اي فارسي زبان يك بحث ملي است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016