یکشنبه 10 مهر 1384

سخنگوي سپاه: خطر تمكين دربرابر غرب بيش از خطر ارجاع به شوراي‌‏امنيت است؛ پاسخ ضربات آمريكا و هم‌‏پيمانانش را باضربات متقابل، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: ارجاع پرونده هسته‌‏اي ايران به شوراي‌‏امنيت سازمان‌‏ملل‌‏متحد در صورت مديريت صحيح، مي‌‏تواند بركاتي براي كشورمان داشته باشد.

سردار "سيدمسعود جزايري" در گفت‌‏وگو با خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، درباره تحولات پرونده هسته‌‏اي ايران و تلاش نهادهاي مختلف كشور در اين خصوص تصريح كرد: هر چند به نظر مي‌‏رسد در پاره‌‏اي موارد بايستي مواضع جمهوري اسلامي ايران از صراحت بيشتري برخوردار باشد اما در كل، تحركات كنوني دولت، مجلس شوراي اسلامي و شوراي‌‏عالي امنيت‌‏ملي در مورد تصميمات غيرقانوني و غيرمنطقي شوراي‌‏حكام آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي و بعضي كشورهاي اروپايي را مثبت ارزيابي مي‌‏كنيم.
وي با تأكيد بر اينكه لازم است فضاي جديدي در عرصه بين‌‏المللي درمورد آمريكا, آلمان, فرانسه و انگليس گشوده شود، خاطرنشان ساخت: البته اگر به‌‏خوبي به جنايات بي‌‏شمار اين كشورها در جريان جنگ تحميلي، پرداخته شود مي‌‏توان چنين فضايي را پديد آورد.
اين عضو ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درباره نسبت بين مردم، احزاب و نهادهاي دانشجويي با اهداف كشور در پرونده هسته‌‏اي گفت: نقش راهبردي همبستگي به‌‏ويژه در مسائل مهم و ملي را نبايد هرگز فراموش كرد.
وي در ادامه با انتقاد از عملكرد برخي احزاب گفت: در دو سال گذشته، عملكرد غلط و گاهي ضد انقلابي برخي گروه‌‏ها و احزاب در قبال موضوع انرژي هسته‌‏اي ايران، لطمات غير قابل جبراني به كشور وارد كرده است.
سردار جزايري همچنين در مورد احتمال ارجاع پرونده هسته‌‏اي ايران به شوراي‌‏امنيت سازمان‌‏ملل‌‏متحد تأكيد كرد: معتقدم خطرات "تمكين در برابر زياده‌‏خواهي غرب" بيش از خطراتي است كه در اثر "ارجاع پرونده به شوراي امنيت" بروز و ظهور مي‌‏يابد .
وي افزود: ارجاع پرونده ايران به شوراي‌‏امنيت در عين اينكه لطماتي را ممكن است وارد كند چنانجه به درستي مديريت شود همچون جنگ تحميلي بركاتي هم در بر دارد.
سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: مردم ما سال‌‏هاي سخت جنگ تحميلي را پشت‌‏سر گذاشته‌‏اند و اگر ارجاع پرونده هسته‌‏اي ايران به شوراي‌‏امنيت با درايت مديريت شود قادريم حتي اگر تصميمات شديدي هم عليه ايران اتخاذ شود از اين گردنه نيز به سلامت عبور كنيم.
وي تصريح كرد: كوتاه‌‏آمدن در برابر خواسته‌‏هاي دشمنان نظام براي ما بسيار دردناك خواهد بود.
جزايري در مورد روش‌‏هايي كه مي‌‏تواند از ارجاع پرونده هسته‌‏اي به شوراي‌‏امنيت جلوگيري كند، گفت: ارتقاي سطح فناوري و توسعه توان ديپلماتيك در كاهش فشارها از سوي غرب مؤثر خواهد بود.
وي افزود: همچنين بايد ترس از چماق شوراي‌‏امنيت، در ميان مردم دولت مردان و همين‌‏طور سياسيون از ميان برود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ادامه تأكيد كرد: بايد هر ندايي را كه ممكن است غرب از آن تلقي ضعف كند مسدود كنيم و آمريكا و هم‌‏پيمانانش متوجه باشند كه هر ضربه با ضربه‌‏اي متقابل پاسخ داده خواهد شد.

Copyright: gooya.com 2016