یکشنبه 10 مهر 1384

دیگ به دیگ میگه روت سیاه...، جمهوری اسلامی و شکنجه های رژیم پهلوی، مسعود نقره کار

تارنمای "بازتاب" که نظرات اَقای محسن رضائی – به بخشید اَقای دکتر محسن رضائی - فرمانده سابق سپاه پاسداران و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را باز می تاباند ، در تاریخ ۸ مهر ماه سال ۱۳۸۴ مطلبی با عنوان "مسئولان جمهوری اسلامی میراث شکنجه ها را اَسان از دست ندهند" منتشر کرده است .
" میراث شکنجه ها" در این مطلب " عزت شاهی " و افکارش قلمداد شده اند ، فردی که: ".....مبارزه را در دامان نهضت اسلامی خرداد۴۲ تجربه کرد و از معدود بازاری های متدین بود که در سازمان مجاهدین فعالیت می کردو به دلیل همان تدین خود هیچ گاه اسیر انحرافات فکری سازمان نشد."
نویسنده این مطلب با اشاره به خاطرات "عزت شاهی" ی مجاهد، که گویا بالاخره به دامان حکومت اسلامی بر گشت ، بر اَن است تا ضمن نشان دادن" مقاومت مردانه "ی عزت شاهی ، یاداَور" شکنجه های وحشتناکی که در کمیته مشترک در باره زندانیان مبارز مسلمان اعمال می شد " نیز باشد ، و از زبان عزت شاهی نمونه هائی از شکنجه های آریامهری را نیز بر شمرد:
" هنگام بازجویی، مأمورینی که می آمدند مرا مثل بادمجان روی زمین می کشیدند. موقع بالا بردن از پله ها سرم به پله می خورد و دور سرم همه ورم کرده بود. در سالن بازجوها بالای سرم می آمدند. یکی آتش سیگار می انداخت. دیگری تف می کرد و آن دیگری آب دماغ حواله ام می کرد. لباس هم که نداشتم لخت بودم. یکی می آمد پای مرا از وسط باز می کرد و همه جایم پیدا بود. یکی می گفت: چریک چطوری؟ دیگری می گفت: چروک چطوری؟ مرا که لباسی بر تن نداشتم بر روی زمین سرد می نشاندند و هرچه التماس می کردم که یک تکه کاغذ و یا مقوایی به من بدهید بی فایده بود... مدت ۵ ماه در سلول انفرادی و یک ماه هم در بند شماره ۳ زندانی بودم و در این مدت یک بار هم اجازه حمام رفتن به من ندادند. (ص 124 - 125).
این که رژیم پهلوی ، رژیم شکنجه گران نیز بود و بساط شکنجه های وحشتناک اش هم به راه، بر کسی پوشیده نمانده است . اما شگفتی اَور این است که سخنگویان حکومت اسلامی، یعنی حکومت هولناکترین شکنجه ها، حکومت قطعه قطعه کردن مخالفین، حکومت سنگسار، گردن زدن ، قطع کردن دست و پا ، چشم از حدقه در اَورددن، شلاق و... به شکنجه گری رژیم پهلوی اعتراض و انتقاد می کنند ، سخنگویان حکومتی که شکنجه، و معرب و مسلمان شده ی اَن "تعزیر"، جانمایه ی حیات اش است :
«علی غفاری حسینی را در سال ۱۳۷۸ در زیرزمینی رها کردند که سطح آب تا زانوی او را فرا گرفته بود و در حین بازجویی در حالی که از مچ دست آویزان بود به آلت تناسلی او وزنه آویزان کرده بودند. (واشنگتن – سرویس خبری ایران تایمز: "رینالدو گالیندوپل")»
" قتل مجاهد علی اکبر قربانی در ترکیه گواه واقعی بودن تعزیر اسلامی در حکومت اسلامی ست. یکی از قاتلین در اعترافاتش گفته است که از شکنجه دادن قربانی نوار ویدئو هم می گرفتند. و پس از دادن انواع شکنجه ها، از جمله قطع آلت تناسلی قربانی ، او را قطعه قطعه کردند. روشی که در قتل شاعر و شومن گرانقدر ، فریدون فرخزاد در اَلمان نیز بکار گرفته شد."
امروز بسیاری از قربانیانی که از شکنجه های جسمانی و روانی حکومت اسلامی جا ن بدر بردند، همچون عزت شاهی ی شاهد شکنجه گری های رژیم پهلوی، شاهدان اعمال وحشتناک ترین شکنجه ها از سوی شکنجه گران و تعزیر کنندگان حکومت اسلامی هستند. حکومت اسلامی نه فقط در عرصه شکنجه های جسمانی ، که در اعمال شکنجه های روانی نیز از سیاه ترین حکومت های تاریخ میهنمان است. نظام تواب سازی این حکومت که از بزرگترین اهانت ها به ساحت انسان و انسانیت است ، فقط یک نمونه است .
شکنجه گران و تعزیر کنندگان درجمهوری اسلامی نه فقط از" شکنجه های وحشتناک" دوران پهلوی و انواع تعزیر های اسلامی استفاده کرده و می کنند، بل که افتخار ابداع انواعی از شکنجه های جدید را در تاریخ حکومت شان ودر تاریخ شکنجه در جهان ثبت کرده اند .
تنها در یک مورد کمیسیون حقوق بشر در ژنو اعلام کرد که ۸ نوع "شکنجه" در جمهوری اسلامی ابداع شده است و جمعاً درجمهوری اسلامی ایران از ۷۲ نوع روش مختلف برای شکنجه مخالفان رژیم استفاده می شود.
همین کمیسیون اعلام کرد درباره ۶۴ مورد از شکنجه های انجام شده در زندان های جمهوری اسلامی ایران، گزارش های مصوری به کارشناسان مربوط به امور ایران در کمیسیون حقوق بشر تسلیم شده است.
۷ مورد از ۸ مورد جدید شکنجه که در گزارش کمیسیون حقوق بشر به آن اشاره شده، به شرح زیر تشریح گردیده است:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

۱– "معلق نگه داشتن" - به این ترتیب که زندانی با زنجیر به چهار گوشه یک تخت بسته می شود. بعد قسمتی که بدن بر آن تکیه دارد از تخت جدا می شود و زندانی معلق می ماند.
۲ – "وزنه سربی" - به دست ها و پشت گردن زندانی با یک وزنه سربی به شکل تخم مرغ ضربه وارد می شود.
۳ - "کندن پوست" – با تیغه های 3 زبانه پوست پای زندانیان تازه شلاق خورده کنده می شود.
۴ - "ضربه شلاق بر سر" - در این نوع شکنجه به جای شلاق زدن به پای زندانی، به سر او شلاق می زنند.
۵ – ضربه "ماشین دوخت کاغذ" - با استفاده از ماشین دوخت کاغذ، بر روی بدن زندانیان ضربه وارد می شود.
۶ – "فندک برقی" - از فندک برقی که با باتری کار می کند و معمولاً برای روشن کردن اجاق گاز به کار برده می شود، استفاده به عمل می آید، به این ترتیب که این فندک ها را در گوش زندانیان جای می دهند.
۷ - "درآوردن چشم زندانیان قبل از اعدام آن ها."
واین ها فقط ۷نمونه از ۷۲ نمونه شکنجه های هولناکی ست که حکومت اسلامی بکار گرفته و می گیرد.
اَیا با خواندن همین نمونه ها ، سخن گفتن " بازتاب" نویسان در باره ی " شکنجه های وحشتناک" دوران پهلوی ضرب المثل "دیگ به دیگ میگه روت سیاه ، سه پایه میگه صلی علی !" را به یاد نمی آورید ؟

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دیگ به دیگ میگه روت سیاه...، جمهوری اسلامی و شکنجه های رژیم پهلوی، مسعود نقره کار' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016