دوشنبه 11 مهر 1384

تجمع تشكل هاي زنان بسيجي در مقابل سفارت انگليس، ايلنا

فياض بخش:
مجلس پروتكل الحاقي 2+93 را تصويب نخواهد كرد


تهران- خبرگزاري كار ايران

تجمع 28 تشكل زنان بسيجي كشور صبح امروز در مقابل سفارت انگليس در تهران و در اعتراض به مواضع اين كشور در شوراي حكام آژانس بين‌‏المللي انرژي‌‏اتمي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، زنان در اين تجمع با شعارهاي "مرگ بر آمريكا"، " مرگ بر اسرائيل", "مرگ بر انگليس", " فرزند عاشوراييم، از جنگ نمي‌‏هراسيم"، "قطعنامه هسته‌‏اي فاقد اعتبار است- آژانس هسته‌‏اي هم مهره استكبار است" به تلاش انگليس براي تصويب قطعنامه‌ برضد ايران در شوراي حكام اعتراض كردند.
در اين مراسم " نفيسه فياض بخش" يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به سخنراني پرداخت و گفت: مجلس پروتكل الحاقي 2+93 را تصويب نخواهد كرد.
در پايان اين تجمع تعدادي از زنان قصد رفتن به سمت ديگر خيابان و نزديك شدن به سفارت را داشتند كه با ممانعت نيروي انتظامي روبرو شدند.
همچنين تعدادي از مرداني كه زنان را در اين تجمع همراهي مي‌‏كردند، از نزديك شدن خبرنگاران و عكاسان مرد به زنان جلوگيري مي‌‏كردند.
برغم اعلام رسمي پايان تجمع زنان همچنان در مقابل سفارت حضور داشتند كه نيروي انتظامي خواستار ترك‌‏محل توسط تجمع‌‏كنندگان و خبرنگاران شد.
----------------------

عضو فراكسيون زنان مجلس هفتم:
مجلس زير بار پروتكل ذلت‌‏باري كه خواست آژانس است، نمي‌‏رود
مجلس ما امروز همان مجلسي است كه مدرس فرياد آن بود

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو فراكسيون زنان مجلس هفتم گفت: ملت ما هيچ گاه به پروتكلي نمي‌‏پيوندد كه از ما مي‌‏خواهد اسرار خود را در اختيار ديگران قرار دهيم.

به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، "نفيسه فياض بخش" در تجمع اعتراض‌‏آميز زنان بسيجي در مقابل سفارت انگليس در تهران گفت: ما امروز، روزهاي آغازين مهرماه را پشت سر گذاشته‌‏ايم كه براي ملت ما يادآور دفاع مقدس است.
وي با بيان اينكه زماني كه جنگجويان دنيا تصور مي‌‏كردند براي مبارزه چاره‌‏اي جز پيوستن به شرق يا غرب ندارند، امام ما فرمودند كه نه شرقي و نه غربي، گفت: ما از ابتداي انقلاب به صادرات انقلاب و خود باوري به ديگر ملت‌‏هاي مسلمان پرداختيم و اعلام هويت را به كشورهاي مسلمان صادر كرديم.
اين نماينده مجلس با اشاره به جمله‌‏اي از امام درباره زنان گفت: امروز هم زنان بسيجي ما در مقابل سفارت انگليس كه موضع گيري‌‏هاي غيرمنصفانه و غيراصولي در قبال ايران داشته، جمع شده‌‏اند كه بگويند دشمن هنوز ما را نشناخته است.
وي با بيان اينكه دشمن به رغم 27 سال تجربه هنوز زنان و انقلاب ما را نشناخته است، گفت: آنها با بياني آمرانه به ما مي‌‏گويند كه بايستي به پروتكل الحاقي بپيونديد.
فياض‌‏بخش با اشاره به فلسفه وجودي آژانس بين‌‏المللي انرژي‌‏اتمي و ماده 4 پيمان منع گسترش سلاح‌‏هاي هسته‌‏اي ( NPT )، گفت: كساني كه پيش‌‏نويس قطعنامه شوراي‌‏حكام را تهيه كردند، آيا كوچك‌‏ترين قدمي درباره ماده 4 برداشته‌‏اند، آيا اعتماد سازي كرده‌‏اند يا فقط مي‌‏خواهند اين اعتمادسازي يك‌‏طرفه باشد.
وي با بيان اينكه از ابتداي انقلاب تاكنون هر روز يك بهانه از ما گرفتند، گفت: اين بهانه‌‏ها ما را به ياد يك مثل قرآني مي‌‏اندازد كه مي‌‏گويد كفاري كه از تو بهانه مي‌‏گيرند، مانند سگ هستند و بايد در مقابل آنها ايستاد.
اين نماينده تهران در مجلس گفت: ما را تهديد به شوراي امنيت مي‌‏كنند در حالي كه ما را با واقعيت جنگ مواجه كردند و ما سرافراز بيرون آمديم.
وي با بيان اينكه تصميم‌‏گيري براي تصويب پذيرش پروتكل الحاقي بر عهده مجلس است، گفت: مجلس ما امروز همان مجلسي است كه مدرس فرياد آن بود و هيچ‌‏گاه تسليم زور نمي‌‏شود و ما اعلام مي‌‏كنيم كه هيچ گاه زير بار پروتكل ذلت‌‏باري كه خواست آژانس است، نمي‌‏رويم.
-------------------------

با صدور قطعنامه اي در چهار بند؛
تجمع‌‏كنندگان بر حق مسلم ايران در دستيابي به انرژي هسته‌‏اي تأكيد كردند


تهران- خبرگزاري كار ايران

زنان بسيجي شركت كننده در تجمع امروز مقابل سفارت انگليس در قطعنامه‌‏اي بر حق مسلم ايران در دستيابي به انرژي هسته‌‏اي تأكيد كردند.

به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، متن كامل اين قطعنامه به شرح زير است:
« بسم الله الرحمن الرحيم
به نام خدايي كه كشتي نوح را به ساحل امن رساند و آتش را بر ابراهيم خاموش و مريم عذرا را از اتهام دشمنان مبري و موسي را از نيل عبور داد.
و به نام خدايي كه محمد مصطفي صلي‌‏الله‌‏عليه‌‏وآله‌‏وسلم كه آخرين برگزيده و تصديق كننده انبيا پيشين بود را به قرآن كريم كرامت بخشيد.
فرمان " لاتظلمون ولا تظلمون" يعني " نه ظالم باشيد و نه ظلم را بپذيريد " را بر پيروانش صادر و هزينه و بهاي آن را شهادت در راه خودش قرار داده است و امام حسين عليه‌‏السلام و واقعه عاشورا را به عنوان الگو و معلم اين مكتب معرفي فرموده است.
چگونه ممكن است ملتي با اين پشتوانه عظيم فرهنگي, اعتقادي, سياسي در مقابل خواسته‌‏هاي غيرمنطقي قرون وسطايي و استعمارگرايانه دولت‌‏هاي بدنامي چون بريتانيا كه سابقه ديرينه‌‏اي در جرم و جنايت دارند، تسليم شود.
كشورهايي كه هر چه مي‌‏گذرد زياده‌‏خواهي‌‏ها و فتنه‌‏ها و جناياتشان بر جهانيان بيشتر برملا مي‌‏شود.
چگونه ممكن است ملتي كه در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل ائتلاف غرب و شرق پايداري نموده است تسليم بي‌‏منطقي و زورگويي‌‏هاي جنايتكاران شود؟
جاي بسي شگفتي است كه چگونه غرب براي اسرائيلي كه روي جنايتكاران تاريخ را سفيد كرده است و هر روز ملت مظلوم فلسطين را از هوا و زمين سركوب و به خاك و خون مي‌‏كشد حق استفاده از فناوري هسته‌‏اي را قائل است و او را در ساختن سلاح‌‏هاي هسته‌‏اي ياري مي‌‏دهد و اسرائيل را با داشتن بيش از 200 كلاهك اتمي خطري براي جامعه جهاني نمي‌‏پندارد.
چگونه ملت ايران مي‌‏تواند اين بي‌‏منطقي را قبول كند كه فناوري بومي كه توسط متخصصان ايراني به وجود آمده و در رشته‌‏هاي مختلف علمي از جمله پزشكي و كشاورزي در دانشگاه‌‏هاي اين مملكت درحال تحقيق و توسعه مي‌‏باشد و هر روز به كشفيات علمي جديدي منجر مي‌‏گردد متوقف و معطل بماند.
جامعه علمي ايران هرگز اين منطق قرون وسطايي را نه تنها براي خود بلكه براي هيچ ملتي نمي‌‏پذيرد.
اما متاسفانه شوراي حكام آژانس بين‌‏المللي انرژي‌‏اتمي برخلاف معاهده NPT و اساسنامه آژانس نه تنها ايران را در دستيابي به فناوري صلح‌‏آميز هسته‌‏اي حمايت نمي‌‏كند بلكه قطعنامه‌‏اي را به تصويب مي‌‏رساند كه به نحو آمرانه‌‏اي از دولت و مجلس ايران مي‌‏خواهد تا پروتكل الحاقي را امضا و دسترسي‌‏هاي گسترده و غيرمعمول را نسبت به كليه اماكن و اشخاصي كه موردنظر آژانس مي‌‏باشد فراهم سازد.
شوراي حكام فراموش كرده است كه ملت و دولت ايران نه مستعمره انگليس است و نه مستعمره آمريكا كه براي دولت و مجلسش امريه صادر شود.
جنبش انقلابي زنان اين مرز و بوم در راستاي حمايت از نظرات رهبر فرزانه خود و دولت و مجلس شوراي اسلامي مواضع خود را به شرح ذيل اعلام مي‌‏داريم:
1- ضمن حمايت از پيشنهادات رئيس‌‏جمهور محبوب ايران دكتر احمدي نژاد در مجمع‌‏عمومي سازمان ملل از ايستادگي دولت ايشان در احقاق حق مسلم ايران در داشتن چرخه سوخت هسته‌‏اي قدرداني و اعلام حمايت مي‌‏نماييم.
2- ما ضمن استقبال از تصويب طرح يك فوريتي تعليق اجراي داوطلبانه پروتكل الحاقي در مجلس شوراي اسلامي حمايت و تشكر خود را از اين حركت انقلابي اعلام مي‌‏نماييم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

3- اگر بي‌‏منطقي‌‏هاي شوراي حكام آژانس و گردانندگان پشت صحنه آن ادامه پيدا كند و بخواهند ايران را از حق مسلم سوخت هسته‌‏اي محروم سازند ملت ايران ديگر لزومي به پاي‌‏بندي نسبت به معاهده NPT و حضور در آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي در خود نديده و تا آخرين نفس از حق مسلم خود دفاع خواهد نمود.
4- در اخر به آمريكا و انگليس هشدار داده مي‌‏شود كه ايران نه افغانستان است و نه عراق. اين ملت خصوصاً زنانشان تا آخرين قطره خون از شرف و ناموس و هويت اسلامي ـ انساني خود حمايت نموده واز هيچ تهديد و اجماع بين‌‏المللي هراسي نداشته و در مقابل آن تسليم نخواهند شد.»
ترجمه انگليسي اين قطعنامه در پايان تجمع به سفارت انگليس در تهران تحويل داده شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع تشكل هاي زنان بسيجي در مقابل سفارت انگليس، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016