جمعه 22 مهر 1384

دبیر هیات دولت: دولت الزامی به داشتن سخنگو ندارد، عضویت در شورای شهر شغل محسوب نمی شود، مهر

* رئیس جمهور از 7 صبح تا یک نیمه شب کار می کند

مسعود زریبافان دبیر هیات دولت با بیان این که تشریفات برای کسی احترام نمی آورد، گفت : دکتر احمدی نژاد علی رغم وجود مسائل امنیتی حتی الامکان سعی کرده ارتباطش با مردم قطع نشود و خیلی متواضعانه و بدون تشریفات با مردم برخورد کند که این ارج و منزلت او را در بین مردم هیچ گاه کم نکرده ، بلکه بیشتر کرده است.
به گزارش خبرنگار سیاسی "مهر"، مسعود زریبافان دبیر هیات دولت شب گذشته در حاشیه دیدار رئیس جمهور با خانواده های شهدا به سوالات متعدد و متنوع خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوالی در مورد زمان معرفی چهار وزیر باقی مانده گفت : هنوز برای معرفی چهار وزیر دیگر دولت فرصت باقی مانده چون برای این کار سه ماه فرصت بوده که تاکنون فقط یک ماه و سه روز آن گذشته است.

زریبافان در پاسخ به سوالی در مورد معرفی سخنگوی دولت، افزود : الزامی به بودن سخنگو در دولت نیست چون بالاخره اخبار دولت به رسانه ها داده می شود.

دبیر هیات دولت که خود عضو شورای شهر تهران نیز می باشد، در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر در مورد اظهارات دکتر توکلی و نظر مجلس در مورد دو شغله بودن اعضای هیات دولت گفت : باید مبنای حقوقی این نظراتی که در این رابطه عنوان می شود، را اعلام کنند چون قانون در این مورد هیچ صراحتی ندارد و عضویت در شورا شغل محسوب نمی شود.

الزامی به بودن سخنگو در دولت نیست چون بالاخره اخبار دولت به رسانه ها داده می شود

وی افزود : در دو دوره شورا این مساله تکرار شده و هیچ ایرادی گرفته نشده است و حتی در دوره قبل شورا نیز این مساله بوده است.

خبرنگار در ادامه سوال خود گفت : در دوره قبل آقایان حجاریان و عبدالله نوری برای آن که بتوانند در انتخابات کاندیدا شوند، از عضویت در شورای شهر استعفا دادند که زریبافان در پاسخ تصریح کرد : زمان انتخابات برای این که مسئول از امکانات مسئولیت برای تیلیغات استفاده نکند، قانون منع کرده اما بعد از آن در قانون هیچ منعی وجود ندارد و آقای حجاریان زمانی که عضو شورای شهر بود، مشاور رئیس جمهور نیز بود و تا پایان دوره آقای خاتمی مشاور رئیس جمهور بود و هیچ موقع هم از عضویت در شورا استعفا نداده و هیچ کس هم ایراد نگرفته است.

زریبافان در ادامه پاسخ خود به این سوال اظهار داشت : در دوره اول شوراها که قانون سفت تر بوده کسانی بودند که عضو شورای شهر بودند و مسئولیت هم داشتند و حتی در حد معاون وزیر بودند و در همین دوره هم که قانون تغییر کرد و عضویت در شورا از شغل بودن خارج شد، بسیاری از اعضای شورا هستند که مسئولیت های دیگری هم دارند و هیچ کسی ایرادی نمی گیرد.

وی افزود : ما در نظام جمهوری اسلامی عمله، کارگر و کارمند نظامیم و اصلا مسئولیت مطرح نیست و بنده چه مسئول باشم و چه نباشم همینگونه و با همین شدت، سرعت و حساسیت کار می کنم و هیچ فرقی نمی کند که عنوانمان چه باشد.

به گزارش "مهر" دبیر هیات دولت در پاسخ به سوالی دیگر در مورد نحوه پیگیری نامه های مردمی که به دست رئیس جمهور می رسد، گفت : نامه هایی همانند نامه های بم که تعداد آن بسیار زیاد بود را تشکیلاتی که مسئول کار است ، تفکیک و طبقه بندی می کند و مشخص می کند که این نامه ها در چه بخش هایی باید پیگیری شود چون بعضی از مشکلات مطرح شده در نامه ها مشکلات عادی است که نیاز به دستور رئیس جمهور ندارد و از طریق مقامات پایین تر به جریان می افتد اما بعضی از نامه ها به دستور رئیس جمهور نیاز دارد که این نامه ها در اختیار رئیس جمهور قرار می گیرد و وی دستور می دهد.

وی افزود : در موارد دیگر که تعداد نامه ها کمتر است، همان شب ما نامه ها را تفکیک می کنیم و مواردی که نیاز باشد، رئیس جمهور دستور می دهند و آن مواردی که بدون دستور وی قابل حل است، خود به خود از طریق سیستم عمل می شود.

زریبافان در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید رئیس جمهور روزانه چند ساعت کار می کند، گفت : آقای رئیس جمهور معمولا از ساعت 7 صبح سر کار حاضر می شوند و معمولا تا 1 نیمه شب حضور دارند و اکثر اعضای دیگر دولت نیز وقت زیادی می گذارند مثلا در مورد آقای داوودی بنده شاهد هستم که از صبح اول وقت تا ساعت 12 یا یک وقت می گذارد و یک سری از اعضای کابینه که من با آنها ارتباط نزدیک دارم ، می دانم که وقت زیادی را می گذارند.

قطعا مردم نگاه نمی کنند تا ببینند تشریفات چقدر است، آنها به دنبال این هستند که ببینند اثر گذاری و خدمتگزاری افراد چقدر است

خبرنگاری پرسید : به نظر می رسد اعضای دولت متناسب با روحیاتشان بسیار سعی می کنند از فرآیند تشریفات به دور باشند و این حسنی دارد که مردم به مسئولان نزدیک ترند اما از طرفی به نظر می رسد شان مقامات دولتی مقداری پایین می آید؛ شما این مساله را چطور می خواهید حل کنید؟

به گزارش "مهر" دبیر هیات دولت گفت : اصلا این مساله را قبول ندارم ؛ کسی که بخشی از وقت و پتانسیل کاری اش به تشریفات می گذرد، قطعا این مساله در کیفیت کارش اثر می گذارد و قطعا مردم نگاه نمی کنند تا ببینند تشریفات چقدر است، آنها به دنبال این هستند که ببینند اثر گذاری و خدمتگزاری افراد چقدر است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با بیان این که خیلی اوقات می بینید یک مسئول عادی که پست کمتری دارد، بیشتر مورد احترام مردم است تا یک آدمی که پست بالاتری دارد و با تشریفات رفت و آمد می کند، افزود : مردم به پست و امکانات و تشریفات کاری ندارند بلکه نگاه می کنند ببینند آن شخص چقدر به مردم خدمت می کند و به همان میزان به او احترام می گذارند و به همین دلیل مردم با مسئولانی که تشریفات ندارند بسیار راحت تر ارتباط برقرار می کنند و من معتقدم مسئولی که تشریفات ندارد بسیار بیشتر مورد احترام مردم است.

زریبافان در خاتمه با بیان این که تشریفات برای کسی احترام نمی آورد، تصریح کرد : دکتر احمدی نژاد علی رغم وجود مسائل امنیتی حتی الامکان سعی کرده ارتباطش با مردم قطع نشود و خیلی متواضعانه و بدون تشریفات با مردم برخورد کند که این ارج و منزلت او را در بین مردم هیچ گاه کم نکرده بلکه بیشتر کرده است.

Copyright: gooya.com 2016