چهارشنبه 27 مهر 1384

همزمان با محاکمه صدام، اعضای پیشین مجاهدین خلق خواهان محاکمه رجوی به اتهام همدستی در کشتار کردهای عراق شدند، راديو فردا


شماری از اعضای پیشین سازمان مجاهدین خلق ایران در یک کنفرانس خبری در پاریس خواهان محاکمه مسعود رجوی رهبر این سازمان شدند. بهزاد علیشاهی درمورد این اتهامات و مدارک مربوط به آن در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: هدف این افشاگری ها اینست که اکنون که محاکمه صدام حسینشروع می شود رجوی هم پابپای صدام باید محاکمه شود. فرید سلیمانی از اعضای شورای ملی مقاومت وابسته به مجاهدین خلق می گوید: آقای هوشیار زیباری در استشهاد رسمی در یک دادگاه در اروپا تاکید کرد که مجاهدین خلق ایران در سرکوب مردم کردستان عراق در هیچ زمانی دست نداشتند. جواد نیرومند از اعضای پیشین به رادیو فردا می گوید در سال 2001 گروه های بزرگ عراقی علیه سازمان مجاهدین خلق بدلیل شرکت در کشتار مردم عراق شکایتی تقدیم دادگستری عراق کردند اما بدلیل نوپا بودن دادگستری عراق تاکنون اقدام مشخصی در مجامع حقوق بشری انجام نشده است.
ميرعلي حسيني (پاريس) (rm) صدا | (wma) صدا [ 4:07 mins ]


میرعلی حسینی (رادیو فردا): در آستانه محاکمه صدام حسین دیکتاتور سرنگون شده عراق، انجمن ایران پیوند در پاریس که متعلق است به شماری از اعضای پیشین مجاهدین خلق ایران روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری خواهان محاکمه مسعود رجوی رهبر این سازمان شد. در جلسه خبری روز سه شنبه انجمن ایران پیوند یکی از اعضای پیشین سازمان مجاهدین خلق بنام بهزاد علیشاهی که 14 ماه پیش از این سازمان جدا شده ضمن افشاگری درباره عملیات مجاهدین خلق در عراق آنان را متهم به همکاری با ارتش صدام حسین در کشتار کردهای عراق کرد.
بهزاد علیشاهی درمورد این اتهامات و مدارک مربوط به آن در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: من یک سری شکایت ها و شهادتهایی داشتم که اعلام کردم. از آن جمله موضوع کشتار کردهاست. هدف این افشاگری ها اینست که اکنون که محاکمه صدام شروع می شود رجوی هم پابپای صدام باید محاکمه شود. مورد دیگر شکنجه هایی بود که روی خود من انجام شد و آثارش هست.

فرید سلیمانی یکی از اعضای شورای ملی مقاومت وابسته به مجاهدین خلق در پاریس در پاسخ به این اتهام ها به رادیو فردا می گوید: منشا اتهام های کردکشی وزارت اطلاعات بود که سعید امامی به خواجه نوری در آمریکا دیکته می کرد. نامه ای که آقای هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق در سال 99 در مقام ریاست روابط بین المللی حزب دموکرات کردستان عراق در استشهاد رسمی در یک دادگاه در اروپا تاکید می کند که حزب دموکرات کردستان عراق قادر به تایید این امر است که مجاهدین خلق ایران در سرکوب مردم کردستان عراق در هیچ زمانی دست نداشته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جواد نیرومند از مسولان کنفرانس خبری سه شنبه به رادیو فردا می گوید در سال 2001 گروه های بزرگ عراقی در ابتدای سقوط صدام حسین علیه سازمان مجاهدین خلق بدلیل شرکت سازمان مجاهدین در کشتار مردم عراق شکایتی را تقدیم دادگستری عراق کردند اما بدلیل نوپا بودن دادگستری عراق تاکنون اقدام مشخصی در مجامع حقوق بشری انجام نشده است.

Copyright: gooya.com 2016