جمعه 29 مهر 1384

معاون وزير خارجه آمريكا: آمريكا آماده است پرونده ايران را به شوراي امنيت ارجاع دهد، ايلنا

اميدواريم ايران بداند كه كشورهاي زيادي را همراه با خود ندارد

تهران- خبرگزاري كار ايران

معاون وزير خارجه آمريكا در امور سياسي گفت: كاخ سفيد كاملاً از تلاش‌‏هاي اتحاديه اروپا براي بازگرداندن ايران به ميز مذاكرات هسته‌اي حمايت مي‌‏كند اما اگر تهران از اين كار سرپيچي كند، كاخ سفيد آماده است اين پرونده را به شوراي امنيت سازمان ملل‌‏متحد ارجاع دهد.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، نيكلاس برنز در سفارت آمريكا در پاريس به خبرنگاران گفت: ما بخشي از تلاش‌‏‏هاي ديپلماتيك نيستيم و به زودي نيز بخشي از تلاش ديپلماتيك نخواهيم بود با اين حال بسيار مهم است ايران به مذاكرات بازگردد و بر اين اساس ما از سه كشور اروپايي حمايت مي‌‏كنيم.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، برنز تصريح كرد: واشنگتن از اواسط ماه مارس پشت تلاش‌‏هاي فرانسه، آلمان و انگليس براي محدود كردن بلندپروازي‌‏هاي هسته‌‏اي ايران از طريق مذاكره ايستاده است.
وي ادامه داد: ايران هم‌‏اكنون نمي‌‏تواند به متحدان قديمي خود كه پيش از اين روي آنها حساب كرده بود اعتماد كند، بنابراين به عقيده ما ايراني‌‏ها اشتباه محاسبه كرده بودند.
نيكلاس برنز با خطاب قرار دادن ايران ادعا كرد: شما تنها ونزوئلا را در طرف خود داريد و چين، روسيه، هند، برزيل، اروپا و آمريكا را در طرف خود نداريد بنابراين منزوي شده‌‏ايد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ابزار اميدواري كرد كه ايران اينگونه نتيجه‌‏گيري كند كه كشورهاي زيادي را همراه با خود ندارد و تنها راه احتمالي پيش‌‏رو مذاكرات است يعني مذاكرات با فرانسه، آلمان و انگليس.
نيكلاس بزنر گفت كه در طول ديدارش از پاريس اين موضوع مهم‌‏ترين مسأله مورد بحث وي با مقامات فرانسوي بوده است.

Copyright: gooya.com 2016