جمعه 29 مهر 1384

سفیر عربستان در بحرین: ایران در جریان انتخابات قبلی در عراق مبلغ 80 میلیون دینار هزینه كرده است، انتخاب

سايت خبري تحليلي انتخاب: دکتر عبدالله بن ابراهیم القویز، سفیر عربستان سعودی در بحرین در مصاحبه مورخ 28/7/84 خود با روزنامه بحرینی اخبار الخلیج، ضمن حمایت ازاظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان مبنی بر خطرات مداخله ایران در امور عراق، که در برابر اعضای شورای روابط خارجی آمریکا ایراد شده بود، اعلام کرد: سخنان امیر سعود الفیصل وزیر امورخارجه ، خواب و خیال نبود و ما اوضاع عراق را کاملا زیر نظر داریم.


۲۹ مهر ماه ۱۳۸۴ ساعت : ۵۲ , ۱۶
سايت خبري تحليلي انتخاب : دکتر عبدالله بن ابراهیم القویز، سفیر عربستان سعودی در بحرین در مصاحبه مورخ 28/7/84 خود با روزنامه بحرینی اخبار الخلیج، ضمن حمایت ازاظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان مبنی بر خطرات مداخله ایران در امور عراق، که در برابر اعضای شورای روابط خارجی آمریکا ایراد شده بود، اعلام کرد: سخنان امیر سعود الفیصل وزیر امورخارجه ، خواب و خیال نبود و ما اوضاع عراق را کاملا زیر نظر داریم.

سفیر عربستان در مصاحبه خود گفت: ایران علاوه برمداخله مستقیم در روند امور عراق، در جریان انتخابات قبلی در عراق مبلغ 80 میلیون دینار هزینه نمود.

وی ضمن حمله به وزیر کشورعراق که اظهارات وزیر خارجه عربستان را تکذیب کرده بود، گفت: مقامات عراقی همچون هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق و سایر مسئولان آمریکایی، به سخنان وزیر کشور عراق پاسخ گفتند و جواب ما به این ادعاها اینست که وزیر کشور عراق به مشکلات خود برسد و آنها را حل کند.

مصاحبه سفیر عربستان و اظهارات یاد شده در حالی صورت می گیرد که قرار بود وزیر امور خارجه ایران در آخرین مرحله از سفر منطقه ای خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس، به ریاض سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو نماید که بنا براعلام مطبوعات این سفر بدلیل عدم هماهنگی زمانی، به بعد موکول شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

یاد آور می شود که روزنامه های بحرینی در ماههای اخیر شدیدترین حملات خود را متوجه ایران و نقش آن در عراق نموده اند. سفارت ایران در بحرین و وزارت امورخارجه تاکنون در برابر این اتهامات سفیر عربستان، واکنشی نشان نداده اند.

Copyright: gooya.com 2016