جمعه 6 آبان 1384

مكاتب ممنوعه! س. باستان

( از مجموعه مقالات طنز در طنز )

....شورای عالی انقلاب فرهنگی به رياست محمود احمدی نژاد، سياست های عرضه و نمايش فيلم های سينمايی و مواد سمعی و بصری خارجی را تصويب کرده است. بر اساس اين مصوبه، "توزيع ونمايش فيلم هايی که به تبليغ مکاتبی همچون سکولاريسم، ليبراليسم، نيهيليسم يا فمينيسم می پردازند و فرهنگ های اصيل جوامع دينی را تخريب و تحقير می کنند" ممنوع است. در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکيد شده که نمايش فيلم هايی که به تلويح يا تصريح حاکميت دين در زندگی دنيوی را نفی کرده و نظام های غير دينی را برتر از نظام های دينی معرفی می کنند و يا به تبليغ آنچه نظام حاکم بر استکبار جهانی و نهادی اصلی خوانده شده، می پردازند، اجازه توزيع و نمايش ندارند. فيلم هايی که به تبليغ هرگونه رفتار يراخلاقی می پردازند يا مروج خشونت و مبلغ و توجيه کننده مصرف مواد مخدر يا مشروبات الکلی هستند نيز در فهرست فيلم هايی قرار دارند که نمايششان در سينما و تلويزيون و نيز توزيع آنها در شبکه های قانونی توزيع نوارهای ويديويی و سی دی و دی وی دی ممنوع اعلام شده است....

اين دولت جديد ما به رياست آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور خاكي كشور . هر ايرادي كه بشود از آن گرفت. اين ايراد جايز نيست كه با تصويب مصوبه اي در جلوگيري از فرهنگ هاي ناخودي ، دستي بالا زده است. والله دستشان درد نكند. بالاخره بايد جلوي اين فرهنگ ابتذال گرفته ميشد. معني ندارد در كشوري مانند ما كه تعهد و غيرت اسلامي كار دستمان داده است. مشوق نمايش فيلم هائي باشد كه زبانم لال ماچ و بوسه ، تزريق مواد مخدر ( يعني چيزي كه در ايران وجود نداشته است و ندارد!) ، نوشيدن الكل ( موردي كه در كشورما نبوده و نيست! ) و تبليغ روابط نامشروع و اشاعه خشونت ( آنچرا كه ما مردم نداشته و نداريم !) شود!

همين فيلم هاي سوكولاري و ليبرالي است كه بچه هاي ما را از راه راست بدر برده اند! اين شوراي عالي انقلاب فرهنگي به رياست جناب احمدي نژاد؛ جدا دست به اقدامي بي نظير زده است! در اين نوع فيلم هاي غير اخلاقي ، گاهي صحنه هائي را مي توان مشاهده كرد كه اگر ماهي هاي حوض خانه هم ببينند . كار دست همديگر مي دهند!

چنانچه ميدانيم و ميدانند اين مصوبه ها ( زياد تصويب و اجرا نشده است ) ، چنان تاثيري در وضع موجود نمي دهد. فيلم را ميشود از نمايش آن جلوگيري ( در سينماهاي عمومي ) كرد. اما زمانيكه فيلم به ويدئو ، سي دي و... تبديل شد! كاريش نميشود كرد و حضور آنان در خانه ها جا خشك مي كنند و كسي نمي تواند جلوي آن را بگيرد! به نظر اينجانب به اين سادگي ( كه اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي پندارند!) نميشود داستان را با يك مصوبه، تمام كرد! شايد آقايان بهتر از عوام ميدانند كه اين مصوبه ها دلخوش كنك است براي امامان جمعه و جماعت حوزوي مملكت!

بايد روشن شود كه چه چيزهائي در اين نوع فيلم به مغز خلق الله مي ريزنند كه با شئونات ما ناخواني دارد! اگر تزريق نشئجات است كه خودمان بهترش را داريم. كلي از مردم غيور ما نشئجات را شبانه روزي كردند و آزارشان به مورچه هم نمي رسد! اگر تبليغ خشونت است كه قربانشان بروم نيروي انتظامي و امنيتي خودمان در ملاء عام گوي رقابت را از همه ربوده اند و فرصتي به كسي نمي دهند كه طبيعتا احتياج مبرمي نيست تا بخش خشونت اين فيلم ها سانسور شود. چيزي كه در كشور خودمان كم نيست . خشونت است! اگردر اين نوع فيلم ها ، صحنه هاي عشقبازي وجود دارد ، خوب كاريش نميشود كرد. نيازي است بشري و فكر نمي كنم آقايان چنان تعصبي از خود نشان دهند! مرد و زن بهم محتاجند و هشت ساعت خواب را نميشود فقط به ذكر مصيبت اختصاص داد! اينكه اين داستان را نبايد ملت غيور ببينند ، بحثي است جداگانه!

تجربه ثابت كرده است كه هرچه ممنوع اعلام شود ، خواستگارو طالبش بيشتر است! لااقل بايد اين مورد را آقايان سوپر انقلابي تا بحال متوجه شده باشند! ما از بدو انقلاب تا امروز هرچه را ممنوع اعلام كرديم ، دودش به چشم خودمان رفته است! البته حكايت خود را زدن به كوچه علي چپ ، فرهنگي است با سابقه طولاني ! كاريش نميشود كرد! البته خيلي ها معتقدند كه اين فيلم ها مخصوصا براي ما ( نظير كشورهاي ما ) توليد ميشود كه اخلاق مردم را خراب كنند! دين و ايمانمان را زير علامت سئوال ببرنند! دهن كجي به شئونات اجتماعي ما كنند و غيره....چكار بايد كرد!؟

با ممنوع كردن نه توفيقي داشتيم و نه توفيقي خواهيم داشت! صنعت سينما ، فيلم فقط براي چشم ايراني درست نمي كند! مردم دنيا هم حوصله ديدن فيلم هاي مورد پسند آقايان ما را هم ندارند! جوانان مملكت ما فيلم هاي ( اكشن ) را به فيلم هائي نظير ( سنگام ) ترجيح مي دهند! توليدات داخلي ما هم قربانشان بروم ( بخش اعظم فيلم هاي قابل اكران و سريال هاي تلويزيوني ) در محدوده هاي روستا هاي خودمان ، جوابگو است و چيز جديدي در آن نيست! وقتي مادر از پدر روي مي گيرد يا مادر و دختر در خانه نيز حجاب را رعايت مي كنند! و يا بخش روشنفكري آن بجاي طمع گيلاس ، طمع مرگ را بخورد آدمي مي دهند! نشان ازآن است كه اين اخلاق دوگانه ، بد دردسري براي ما بوجود آورده است. به نظر اينجانب مسئولين مملكت ما نبايد زيادي لوس بازي در بيآورند و هراز گاهي ؛ خودي به ملت نشان دهند.

بايد كليه فيلم ها (از پورنوگرافي تا بزن و بكش و چالش كن...!) را بايد دوبله كرد و در اختيار خلق الله قرار داد. نتيجه اين ميشود كه روزهاي اول مردم هجوم مي آورند به اين فيلم ها خصوصا آن دسته از فيلم هائي كه در دايره رختخواب مي چرخد! از اين بابت صاحبان سينما ، مجبورند كه وقت سينما را شبانه روزي كنند و از اين كار پول خوبي گيرشان مي ايد كه خود كمك بزرگي است به اقتصاد كشور! خشكبار فروش ها ، بايد كمبود تخمه و آجيل و... را طوري جبران كنند كه پاسخگوي نياز بيش از حد تماشاگران باشد. نتيجتا : رونقي است در بازار اين جماعت! اگر عرق و آبجو فروشي ها هم باز شود، طبيعي است كه نان خوبي گير صاحبان اين شغل خواهد آمد! در نتيجه با اكران يك فيلم كلي پول رايج مملكت به گردش خواهد افتاد و شهرهاي كشور رنگ و بوئي ديگر خواهد گرفت.

از نظر اقتصادي اين حكايت نه تنها بد نيست ، بسيار خوب هم هست. اگر از كارل ماركس ( اگر الان زنده بود) هم سئوال ميشد با كمال شجاعت مي گفت : ايول ! كارتان درسته ! پيش بسوي جامعه بدون طبقه! مشكل ؛ مشكل اخلاقي را بايد طوري حل كرد! چنانچه سخنش رفت با ممنوعيت كاري درست نميشود! فيلم ها( از هر نوع آن ) وجود دارند. چشمها هم دنبالش! والله من پيرمرد هم اگر اين فيلم ها را ببينم ، دو چشم ديگر قرض مي كنم و چشم از صفحه سينما و يا تلويزيون بر نخواهم داشت! بقول يكي از دوستان . اگر اين فيلم ها را به سگ ها هم نشان دهند، خفت صاحبانشان را خواهند گرفت! اينطوري است داستان . كاريش هم نميشود كرد!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به عقيده اينجانب تنها كاري كه ميشود كرد. آزاد گذاشتن اين نوع فيلم ها است. بالاخره مردم روزي خسته خواهند شد و به طور اتوماتيك بر ميگردند و فيلم هاي هندي يا وطني را مي بينند! آدميزاد زماني حريص تر مي شود كه پاي كالائي مهر ممنوع بخورد! آزاد كه باشد ، از عطش خواهد افتاد! اينجانب خودم اوائل انقلاب كه مشروبات الكلي ممنوع بود و عرق فروشي ها را بسته بودند، بيشتر دنبال عرق مي گشتم! اين طبيعت انسان است ! لذا بايد اين مسئولين متهعد و انقلابي ، دست از سماجت بردارند و الكي براي دل خودشان از اين نوع مصوبه ها صادر نكنند ، پاي ميكروفون دست از شعارهاي توخالي بردارند . چون در واقع خودشان را فيلم كرده اند!

اين مصوبه ها ( انواع اقسام شعار هاي دهن پركن ) تو كت ملت نمي رود! نه تنها در ايران در هيچ جاي دنيا مسئولين قادر نخواهند بود با ممنوعيت الكي ، حرف خود را به كرسي نشانند! براي مثال اگر خيار شور را ممنوع كنيم. مصرف آن را دوبرابر كرده ايم! با چك و لگد هم نميشود ، مصوبه اي را اجرا كرد! اصرار زياد هم بي مورد است كه نتيجه اي بدتر خواهد داد! كلي وقت و نيرو و پول گذاشته شد تا حجاب رعايت شود. دست آخر چي گيرمان آمد. جز بدنامي ! ميلياردها ثروت ملي شبانه روز خرج تبليغات اسلامي شد و ميشود كه مردم اينكار را بكنند و آن كار را نكنند. در نهايت مردم آن كاري مي كنند كه خودشان مي خواهند.

عنايت بفرمائيد به تازگي يكي از مسئولين ارشد مملكت ( رياست جمهوري ) خواستار نابودي دو كشور آمريكا و اسرائيل ميشود. توقع هم ندارد كه كسي چيزي بهش بگويد تا به تريج قبايش بربخورد. هيچ كسي هم در مملكت نمي پرسد : مشتي اين قصه ها يعني چي!؟ گيريم آن شود كه ايشان ميخواهد، بعدش چي! با ديگر كشورهاي دنيا چه بايد كرد!؟ اين حكايت را تعريف كردم كه چقدر مسئولين مملكت ما سرشان را مانند كبك توي برف كرده و بدون مسئوليت چك بي محل مي كشند كه در نهايت ، مردم و مملكت بايد چوب اين بيشعوري را بخورند! و جماعت نان خورشان كه اكثرا نمي توانند كشوراسرائيل را توي نقشه جهان پيدا كنند! مجيزگوي اين ياوه گويان ميشوند! به اين مي گويند درايت و تدبير! در هر حال در كشوري كه رئيس جمهورش از اين شعار ها ( و مصوبه ها) ميدهد. نبايد تعجب كرد كه فرزندان مملكت سلام هيتلري ( در رابطه با مسابقه فوتبال ايران و آلمان در تهران) ندهند و بعيد نيست ، روزي آرم صليب شكسته را پشت بام منازلشان در اهتزاز در نيآورند! خوب مملكتي براي خودمان درست كرديم، ماشالله به خودمان! با تشكر از حوصله انقلابي شما . آبان 1384

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مكاتب ممنوعه! س. باستان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016