سه شنبه 10 آبان 1384

آقاي رئيس جمهور! "مهرورزي" ات را شنيديم لطفا از "خشم ورزي" ات ديگر نگو ، دنا رباطي، شهروند

از اين ستون تا تو

dona@shahrvand.com
drobati@yahoo.com


سلام
الان كه دارم صحبت هاي ضد بخشي از بشريت كره زمين آقاي احمدي نژاد را در همايش "جهان بدون صهيونيسم" مرور ميكنم، هر چه بيشتر به اين نتيجه ميرسم كه نه، اينطور نيست كه ايشان از سر ندانم كاري و ناپختگي اينگونه آرزوي نابودي اسرائيل و آمريكا ميكند؛ بلكه درست عكس اين قضيه است. ايشان به خوبي به آنچه كه ميگويد اشراف دارد و اصولا چگونه ممكن است كسي كه نيم بيشتر زندگي خود را در درون اين حكومت به قول مرسوم "انقلابي" و "جان نثار" و "مكتبي" و . . . سپري كرده باشد و در خلال آن در جبهه و جنگ ضرب المثل شود و با همه اينها قادر باشد مشق ليسانس و فوق ليسانس و دكترا هم بكند و بعد استاندار و شهردار و آخر سر هم رئيس جمهور بشود و نداند كه در سازمان ملل و يا فلان همايش چه ميگويد و هزينه سنگين آن را بر دوش ملت ايران، برآورد نكرده باشد!
آقاي احمدي نژاد از زمان انقلاب و چه بسا پيش از آن حتي يك ساعت از كلاسهاي آموزش سياست و ديانت تفكر جمهوري اسلامي كه او ترجيح ميدهد آن را حكومت اسلامي بخواند، از دست نداده است پس چگونه ممكن است كه نفع و ضرر حكومت دلخواهش را نداند. اگر كسي چون او كه به مدت 27 سال در ساختن اين حكومت مشاركت فعال داشته و از تجمل اين دنيايي پرهيز كرده و حداكثر به "نان و پنير" قناعت كرده، نفع و ضرر رژيم جمهوري اسلامي را نداند كه جمهوري اسلامي تاكنون روي پا بند نميشد.
من فكر ميكنم معضل جا يا جاهاي ديگري ست، كه او و دنيايش را از ساير جهانيان جدا ميكند. و سبب اين امر آن نيست كه او بيسواد و يا كم سواد در علم سياست يا علوم نظري و دقيقه است. ايشان دكتر مهندس است و رياضي و فيزيك و شيمي و . . . را هم تا درجات عالي از سر گذرانده و از روز اول شروع اين جمهوري هم تا به حال سياست ورزي كرده و . . .
به باور من همه اين امور و احوال از او كسي ميسازد كه القابي چون ناكاربلد و ناپخته و . . . به او نميچسبد و يا حداقل من هنوز قانع نشده ام.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اينكه حرفهاي آقاي احمدي نژاد و كابينه و پشتيبانانش به شكلي ست كه مقابل خرد و تفكر و آنچه كه انسان امروزي به آن مدنيت و انسانيت ميگويد، به مقابله برميخيزد، از ناداني او نيست، بلكه از احاطه اش به آنچه كه ميخواهد و در سر ميپروراند، است.
من فكر ميكنم كه اين اشتباه بزرگي ست اگر كسي بپندارد كه "هيتلر" آدم نادان و يا احمقي بود. هيتلر "آگاهانه" معتقد بود كه نژادش نژاد برتر است و به اين خاطر دنيا را به آشوب كشيد و حدود 6 ميليون يهودي و ده ها ميليون ديگر از ساكنان زمين را با جنگ خانمانسوز جهاني دوم به قتل گاه هاي برتري نژادي اش كشاند.
حالا در گوشه اي از دنيا رئيس جمهوري در يك همايش بعد‌ از گذشت نيم قرن از قتل عام هاي هيتلر، پشت تريبون كه ميرود همان خواسته ها و نيات هيتلر را بازگفت ميكند.
حال اگر كسي از داشتن چنين رئيس جمهوري كه اينگونه به مردم ديگر كشورها "مهرورزي" ميكند، احساس خجالت و شرم كند، آيا اين كس وطن فروش است؟
اگر جواب هم آري باشد، بشخصه وطن فروشي را به وطني كه عقل كل اجرايي اش كسي باشد كه مثل آقاي احمدي نژاد آرزوي نابودي ديگر ملل را بكند، ترجيح ميدهم.

Copyright: gooya.com 2016