چهارشنبه 18 آبان 1384

متحدین جدید ایران و جایگاه آینده دوم خردادی ها در غرب، احمد رافت

احمد رافت
اروپا، غرب، جوامع متمدن و حتی فلسطینی هایی که خواهان صلح هستند، هرگز با کسانی که برافروختن آتش یهودی ستیزی را از جمله افتخارات خود می دانند هم سو نخواهند شد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هفته گذشته بیش از 10 هزار نفر از شهروندان رم در محکومیت سخنان محمود احمدی نژاد مبنی بر حذف نام اسرائیل از نقشه جهان ، که خشم مردم اروپا را برانگیخت، دست به تظاهرات گسترده ای مقابل سفارت ایران در رم زدند.چهل و هشت ساعت پس از این تظاهرات چند ده نفر از دوستان جدید جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به همابش در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران تجمع کردند.
این همایش که در حمایت از سخنان احمدی نژاد برگزار شد از سوی دو سازمان به نام های "نیروهای نوین" FORZA NUOVA و "شعله سه رنگ" FIAMMA TRICOLORE حمایت می شد.

رهبری سازمان "شعله سه رنگ" با یک نماینده سابق مجلس به نام پینو رائوتیPINO RAUTI است که خود را وارث حزب فاشیست موسولینی می داند. هنگامی که چند سال پیش حزب نئوفاشیست ایتالیا تصمیم به بازنگری در گذشته اش و در تاریخ معاصر ایتالیا گرفت ، پینو رائوتی و گروه کوچکی از اعضای این حزب با تشکیل این سازمان به گفته خودشان تصمیم گرفتند ارزش های حزب فاشیست را چون شعله ای زنده نگه دارند.

گروه دوم یا "نیروهای نوین" سازمانی است افراطی و راست گرا که خود را یهودی ستیز و خارجی ستیز می داند و تا کنون مسئولیت به آتش کشیدن مهاجرین سیاه پوست و آفریقایی و ویران ساختن آرامگاه های یهودیان را رسما به عهده گرقته است.لازم به یادآوری است که این سازمان دوم در ایتالیا غیرقانونی بوده و حق فعالیت علنی ندارد.

گروه سومی نیز با نام "اردوگاه ضد امپریالیستی" یا CAMPO ANTIIMPERIALISTAحمایت خود را از سخنان اخیر احمدی نژاد اعلام کرده است که ،هواداران تروریسم چپ گرا و جنبش های مسلحی چون به اصطلاح مقاومت عراق، چون گروه ابو مصعب ال زرقاوی و باقیماندگان رژیم صدام حسین را در برمی گیرد.

حامیان جدید احمدی نژاد به خوبی نشان دهنده موقعیت کنونی جمهوری اسلامی ایران را در اروپا و غرب هستند. غرب به مذاکرات و به ویژه معاملات تجاری اش با جمهوری اسلامی ایران، گذشته از نگرانی و تهدیدهای هفته های اخیرش ادامه خواهد داد، ولیکن مقام و منزلت نیروهای سیاسی داخل ایران از رادیکال ها و اقتدارگرایان تا میانه روها و اصلاح طلبان در پیامد سخنان اخیر ریاست جمهوری در حدی نزول کرده است که مشکل به نظر می آید در آینده حزب و سازمانی در اروپا حاضر باشد حتی اصلاح طلبان و دوم خردادی ها را حتی برای نوشیدن قهوه دعوت کند .

زخم هایی که یهود ستیزی در قرن گذشته در اروپا به جای گذاشت هنوز التیام نیافته اند، و بنابر این اروپا هرگز نخواهد توانست با نیروهائی که در جهان اسلام و در خاورمیانه حساب خود را با پدیده یهودی ستیزی تسویه نکرده اند رابطه سیاسی جدی برقرار کند. نیروهای اصلاح طلب در ایران و در هر کشور دیگری تا زمانیکه حساب خود را با تاریخ روشن نسازند هرگز در جوامع غربی و اروپایی به عنوان شریک سیاسی پذیرفته نخواهند شد. اروپا ، غرب ، جوامع متمدن و حتی فلسطینی هایی که خواهان صلح هستند، هرگز با کسانی که برافروختن آتش یهودی ستیزی را از جمله افتخارات خود می دانند هم سو نخواهند شد .

کسانی که در ایران با وجود عدم اعتقاد به نابودی اسرائیل جرات اظهار نظر علیه یهودستیزان را ندارند را نیز دیگر جائی و مکانی در اروپا نخواهند یافت؛ زیرا پس از آنچه احمدی نژاد گفت و آنچه در این هفته ها در اروپا گذشت. دودوزه بازی در این زمینه دیگر خریدار و طرفداری ندارد.آن دوستانی که در ایران خود را پرچم دار اصلاحات می دانند واقف باشندتا زمانیکه مواضع روشن و دقیق خود را درباره اظهارات امام و رئیس جمهورش ابراز ندارند در برزخ بی اعتمادی باقی خواهند ماند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متحدین جدید ایران و جایگاه آینده دوم خردادی ها در غرب، احمد رافت' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016