شنبه 28 آبان 1384

اعتراض شديد انجمن اسلامي دانشجويان به لغو مجوز برنامه‌ پاسداشت آزادي بيان در دانشگاه زنجان، ايسنا

مسوولان در برابر اقدامات غير قانوني پاسخگو باشند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


مجوز برنامه‌ي پاسداشت آزادي بيان كه قرار بود روز يكشنبه توسط انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه زنجان برگزار شود، يك روز قبل از برگزاري برنامه لغو شد.


به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، در نمابر اين تشكل دانشجويي آمده است: مجوز اين برنامه كه قرار بود با حضور حجت شريف (دبير سياسي سازمان ادوار تحكيم وحدت) و مولايي (وكيل اكبر گنجي) و معصومه شفيعي (همسر اكبر گنجي) برگزار شود، از تاريخ ‌١٨ آبان ماه درخواست شده بود و بالاخره روز سه‌شنبه‌ي گذشته بدون صدور مجوز براي سخنراني خانم شفيعي، از سوي هيأت نظارت دانشگاه زنجان صادر شده بود. هيأت نظارت دانشگاه زنجان كه موظف است دلايل لغو مجوز را به صورت كتبي به اطلاع انجمن اسلامي دانشجويان برساند، تاكنون هيچ اقدامي در اين راستا انجام نداده است.


اين تشكل دانشجويي همچنين در نامه‌اي خطاب به فرماندار شهرستان زنجان خواستار صدور مجوز براي تريبون آزاد در سطح شهر براي اعتراض به لغو مجوز برنامه‌ي پاسداشت آزادي بيان كرده است كه به گزارش اين تشكل، تاكنون هيچ جوابي از سوي مسؤولان فرمانداري ارسال نشده است.


انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه زنجان به همين مناسبت بيانيه‌اي صادر كرد كه در آن آمده است: مجوز برنامه‌ي پاسداشت آزادي بيان با سخنراني آقايان شريفي و مولايي و حضور خانم معصومه شفيعي (همسر اكبر گنجي) كه روز سه‌شنبه مورخ ‌٢٤/٨/١٣٨٤ و به درخواست انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه زنجان صادر شده بود روز شنبه مورخ ‌٢٨/٨/١٣٨٤ طي نامه‌اي از سوي هيأت نظارت دانشگاه زنجان لغو شد.


به گزارش ايسنا اين بيانيه مي‌افزايد: به نظر مي‌رسد برخي از نهادهاي خارج از دانشگاه با اعمال عقايد تنگ‌نظرانه‌ي خود و با متقاعد كردن مسؤولان دانشگاه اين بار برنامه‌اي به عنوان پاسداشت آزادي بيان را نيز برنمي‌تابند، آنان بدون دغدغه‌ي خاطر مجوز برنامه‌اي را كه از سوي بزرگترين تشكل دانشجويي استان زنجان با موضوع آزادي بيان و انديشه درخواست مي‌شود را لغو مي‌كنند. هرچند دلايل لغو مجوز برنامه‌ها هنوز ابلاغ نشده است ظاهرا به اين نتيجه رسيده‌اند كه حرف زدن در مورد برخي مسائل، تشويش اذهان عمومي و يا اقدام عليه نظام است.


در ادامه‌ي اين بيانيه آمده است: انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه زنجان صريحا به تمام اشخاصي كه در صددند با اجازه ندادن به فعاليت‌هاي دانشجويي آنان را به اضمحلال كشانده و در روند فرسايشي از راه به در كنند، تا به اهداف شوم خود برسند، اعلام مي‌دارد جنبش دانشجويي با اين تنگ‌نظري‌ها از مسير خود منحرف نخواهد شد و نه تنها از انگيزه و اراده‌شان در تقابل با حركت تماميت‌خواهانه ذره‌اي كم نمي‌شود بلكه در ادامه‌ي راه و ايمانشان راسخ‌تر و استوارتر مي‌شوند. شايد آنان ساده‌انديشانه بر اين باورند كه با عدم صدور مجوز يا لغو مجوز برنامه‌ي يك تشكل دانشجويي مي‌توانند دانشجويان را بر ادامه‌ي راهشان كه همانا رسيدن به قله‌ي آرماني آزادي بيان، دموكراسي و حقوق بشر است سست كنند. آنان غافلند افراد و سيستم‌هايي كه تحمل شنيدن نقاط ضعفشان را نداشته‌اند، تيشه به ريشه‌ي خود مي‌زنند. مسؤولان بايد بدانند سكوت آنان در قبال چنين اقداماتي به معناي رضايت آنان از وضعيت موجود است. آنان كه نسبت به وضعيت زندانيان سياسي و دگرانديشان اين مرز و بوم بي‌تفاوتند چه پاسخي در قبال آيندگان دارند؟ آنان كه بدون چون و چرا احكام را اجرا مي‌كنند، براستي چه پاسخي در پيشگاه وجدان خويش دارند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در پايان اين بيانيه آمده است: انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه زنجان هشدار مي‌دهد كه تحديد آزادي‌هاي مشروع و قانوني دانشجويان به عنوان روح نقاد جامعه، در به نقد كشيدن سياست‌ها و اركان نظام به صلاح و مصلحت نبوده و نيست. بر اين باوريم سكوت هر بخشي از نظام در قبال تحديد آزادي‌هاي قانوني يك تشكل دانشجويي حركتي غيرقانوني و اقدامي در راستاي تهديد پايه‌هاي حكومت و حقوق به حق ملت ايران است و معتقديم تمامي مسؤولان خدمتگزار به اين نظام موظفند در برابر اقدامات غيرقانوني از اين دست كه زمينه‌ساز اعمال اينچنيني ديگر است، پاسخگو باشند.

Copyright: gooya.com 2016