سه شنبه 1 آذر 1384

بيانيه مطبوعاتی درباره اعطای جايزه آزادی‌های علمی به اكبر گنجی

محققان و اساتيد رشته مطالعات خاورميانه جايزه آزادی‌های علمی به يک نويسنده دگرانديش ايرانی اعطا کردند

واشنگتن ٢٠ نوامبر ٢٠٠٥
انجمن مطالعات خاورميانه در آمريكا شمالی (MESA) جايزه‌ی آزادی‌های علمی سال ٢٠٠٥ خودرا به يك نويسنده‌ی ايرانی ، اكبر گنجی اعطا كرد. اين نويسنده كه در پی انتشار رساله‌ها و نوشته‌های خود در انتقاد از برخی از رهبران قدرتمند جمهوری‌ اسلامی و اعتراض به نقض حقوق بشر در ايران سال‌هاست در زندان به سر می‌برد، زندگی‌اش در ماه‌های اخير با اعتصاب غذا در معرض مخاطره‌ی جدی ديگری قرار گرفته است.

انجمن مطالعات خاورميانه در آمريكای شمالی ، كه با بيش از ٢٦٠٠ عضو بزرگترين سازمان پژوهشگران خاورميانه در جهان است، امروز طی مراسمی در چهلمين كنفرانس سالانه خود با بزرگداشت اكبر گنجی و پايداری‌اش در دفاع از حقوق بشر، جايزه ويژه‌ی آزادی‌های علمی خودرا به وی اعطا كرد.
پروفسور بنو عزيزی، رئيس انجمن و مدير مطالعات خاورميانه و پژوهش‌های اسلامی در كالج بوستن، در اين باره گفت: «اكبر گنجی با شهامت و اراده‌ای استوار جای خودرا به عنوان روشنفكر و نويسنده‌ای آزادی‌‌خواه و مردمی تثبيت كرده است. كتاب "مانيفست جمهوری‌خواهی" و بيانيه‌های افشاگرانه و مستند او از رندان منبع الهام‌بخشی نه تنها برای مردم آزاديخواه ايران بلكه برای‌همه‌ی آنانی است كه در سراسر جهان با استبداد می‌ستيزند و برای تامين حقوق و آزادی‌های انسانی خويش سرسختانه می‌كوشند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اكبر گنجی ، كه با نوشتن كتاب "تاريكخانه ‌اشباح" دستگير و به بهانه‌ی «نشر تبليغات سوء» و «اقدام عليه امنيت نظام» در ژوئيه ٢٠٠١ محكوم به شش سال زندان شد، از سوم سپتامبر گذشته، عليرغم وضع وخيم مزاجی‌اش، در زندان اوين در سلول انفرادی محبوس مانده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه مطبوعاتی درباره اعطای جايزه آزادی‌های علمی به اكبر گنجی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016